I njemački list Die Welt analizira nove poslovne poteze hrvatske kompanije Rimac Automobili. Matu Rimca ovaj berlinski nedeljnik naziva “balkanskim Ilonom Maskom”, piše Dojče vele.
„Uz pomoć novca uglednih investitora, Mate Rimac pokušava da se probije na tržištu dobavljača auto-delova.“
Tako Die Welt ukratko opisuje poslovnu strategiju hrvatske kompanije Rimac Automobili. To je kompanija koja proizvodi „najbrži i najmoćniji auto koji se može kupiti“, piše berlinski dnevnik.
Rimac Nevera „katapultira“ svog vozača s 1914 KS u roku od 9,3 sekunde do brzine od 300 kilometara na sat, napominje ovaj list. Podaci su impresivni, a impresivna je i cena vozila – više od dva miliona evra mora da se izdvoji za jedan ručno izrađeni primerak ovog električnog automobila.
Pogled u budućnost
Serijska proizvodnja je počela i već za nekoliko meseci bi prvi automobili trebalo da budu isporučeni mušterijama, potvrdio je Mate Rimac, tvorac i šef Rimac Automobila. To je veliki korak za još uvek mlado poduzeće, piše Die Welt, ali i napominje kako Rimac razmišlja i nekoliko poteza unapred:
„On ubuduće ne želi samo da proizvodi vlastite automobile, već želi da prodaje i tehnološki zahtevne delove za e-automobile velikih proizvođača poput Mercedesa, Poršea i Ferarija“, piše nemački list i dodaje: „Ilon Mask s Balkana, kako ga često nazivaju, svoje preduzeće pretvara u dobavljača automobilskih delova.“
„Pre svega se tu radi o baterijama i električnim pogonskim vratilima“, piše ovaj list.
Proces ekspanzije će Rimac, kako napominje Die Welt, finansirati najpre „injekcijom kapitala“ od strane japanskog tehnološkog investitora Softbank i investicione banke Goldman Sachs. Brzi rast znači i zapošljavanje novih ljudi – u članku se citira izjavu Mate Rimca o tome da njegova firma tokom ove godine želi da zaposli izmežu šesto i sedamsto ljudi. Trenutno za Rimac Automobile radi njih oko 1.500.
Ulaskom u „klub jednoroga“ (kako se naziva kompanija čija je tržišna vrednost veća od jedne milijarde američkih dolara), „Hrvat postaje najuspješniji tvorac u evropskoj istoriji automobilske industrije“, piše Die Welt.
Suradnja s Poršeom
Berlinski list podseća da su inženjeri Poršea „već odavno uvereni u to da će start-up iz Zagreba jednoga dana postati relevantan igrač evropske auto-industrije“. Nemačka kompanija je naime već 2018. „ušla“ u Rimac Automobile, preuzela suvlasnički udeo, te Rimcu prošle godine praktično prepustila većinski udeo u Bugatiju.