Jedina fabrika najveće svetske kompanije za proizvodnju hrane i pića u regionu, Nestlé fabrika u beogradskoj opštini Surčin, od sada radi u potpunosti bez odlaganja smeća na deponije! Svi proizvodni procesi u pogonima prilagođeni su i optimizovani kako bi se materijali koristili više puta; to znači da se sav otpad upotrebljava ponovo, reciklira ili spaljuje za proizvodnju energije, a nijedan – čak ni najmanji njegov deo – ne završava na deponijama.

Ovaj veliki uspeh, na čije se ostvarenje Nestlé obavezao do 2020. godine, postignut je u fazama, nakon što je prvobitno komunalni otpad fabrike smanjen za čak 80 odsto. Inicijativa je pokrenuta kao deo globalne strategije kompanije Nestlé, sa ciljem da sve Nestlé fabrike – njih više od 400 – budu označene kao „Zero Waste to Landfill“.

Ekološka osvešćenost je već dugo u fokusu poslovanja kompanije Nestlé, a ovaj uspeh posmatramo kao jedan veliki korak ka postizanju svih ostalih ciljeva na kojima radimo kako bismo smanjili svoj uticaj na životnu okolinu. Želimo da pomognemo odrastanje zdravijih generacija i uradimo sve što možemo kako bismo planetu sačuvali za našu decu. Naša dužnost, kao najveće svetske prehrambene kompanije, jeste da budemo odgovorni prema okolini. Tu nema kompromisa, jer je ulog izrazito veliki“, istakla je Tanja Žigić, direktorka fabrike Surčin Nestlé Adriatic S.

Trenutno, Nestlé u Srbiji sarađuje i sa više od 10 reciklažnih postrojenja, a globalna strategija kompanije je da do 2025. godine 100 odsto ambalaže koja se koristi u proizvodnji može da se reciklira. Kompanija se takođe obavezala da će raditi na tome da se u Evropi do 2025. godine 100 odsto PET ambalaže i čepova prikuplja sa tržišta i predaje pouzdanim reciklerima.

Lokalno, do sada najveće ulaganje Nestlé-a u Srbiji u oblasti ekologije iznosi 1,2 miliona evra, i to za izgradnju savremenog postrojenja za preradu otpadnih voda. To ulaganje je omogućilo smanjenje potrošnje vode za 50.000 metara kubnih godišnje, što je jednako zapremini 20 olimpijskih bazena“, dodaje Žigić, i ističe kako je kompanija prošle godine investirala i 30.000 evra u LED osvetljenje, i na taj način umanjila potrošnju električne energije za čak 70 odsto.

Nestlé je u Srbiji uložio i oko 15.000 evra u infrastrukturu za razvrstavanje i transport otpada, kao i za opremanje reciklažnog dvorišta u fabrici u Surčinu. Za jedan od najboljih rezultata ekološki osvešćenog poslovanja na lokalu smatra se i smanjenje proizvodnje gasova sa efektom staklene bašte, odnosno CO2, koja je redukovana za 4,1 odsto u 2018. godini u odnosu na godinu pre.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.