• Organski rast dostigao je 7,5%, sa realnim unutrašnjim rastom (RIG) od 5,5% i rastom cena od 2%. Rast je podržan stalnim zamahom u maloprodaji i oporavkom out-of-home kanala.
  • Ukupna prodaja porasla je za 3,3% na 87,1 milijardu švajcarskih franaka. Deviznom poslovanju prodaja je pala za 1,3%.
  • Ažurirana prognoza za 2022. godinu: očekuje se godišnji organski rast prodaje od oko 5%, kao i osnovna marža operativne dobiti pri trgovanju od 17% do 17,5%.

Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svetu, sa sedištem u švajcarskom gradu Veve, objavila je poslovne rezultate za 2021. godinu.

Tim povodom, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je: „U 2021. godini fokusirali smo se na sprovođenje naše dugoročne strategije i povećanje ulaganja u rast, dok se istovremeno bavimo izazovima prisutnim u globalnom lancu snabdevanja. Naš organski rast je bio snažan, sa povećanjem tržišnog udela, nakon disciplinovanog sprovođenja planova, brzih inovacija i pojačane digitalizacije. Ograničili smo uticaj velike inflacije troškova upravljanjem troškovima i odgovornim određivanjem cena. Naš snažan temeljni rast zarade po deonici pokazuje otpornost našeg modela stvaranja vrednosti. Čitav Nestlé tim pokazao je uzornu istrajnost i snalažljivost u izazovnom okruženju“.

Evolucija Nestlé portfolija se nastavlja, sa fokusom na kategorije sa atraktivnim mogućnostima rasta i raznolikom ponudom. Jedna od kategorija koja je najviše doprinela organskom rastu bila je kafa, podstaknuta veoma povoljnim okruženjem za tri glavna brenda – Nescafé, Nespresso i Starbucks. Prodaja Starbucks proizvoda porasla je za 17,1% i dostigla vrednost od 3,1 milijarde švajcarskih franaka. Purina PetCare zabeležila je dvocifren rast, predvođen premijum brendovima među kojima su Purina Pro Plan, Purina ONE i veterinarski proizvodi. Vegetarijanska i biljna hrana takođe su zabeležili dvocifren rast, uz prodaju od 800 miliona švajcarskih franaka.

Region južnog Adrijatika

Kompanija Nestlé zabeležila je snažan organski rast na tržištu južnog Adrijatika (Srbija, Crna Gora, Severna Makedonija). Kategorije kafe, zajedno sa Purina PetCare, Nestlé Nutrition i Nestlé Professionalnajviše su doprinele rastu u ovom regionu.

„Nestlé je u regionu južnog Adrijatika u toku 2021. godine ostvario rast od 9%, a naš uspeh ogleda se i u tome što smo podržali lokalne zajednice kroz donacije naših proizvoda u vrednosti većoj od 30 miliona dinara. Nastavićemo da poslujemo po principima cirkularne ekonomije, očuvanjem životne sredine, investiranjem u razvoj mladih profesionalaca, kao i edukacijom naših najmlađih o važnosti pravilne ishrane i fizičke aktivnosti“, izjavila je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za region južnog Adrijatika.

Prognoza za 2022. godinu

U toku 2022. godine, Nestlé očekuje da godišnji organski rast dostigne 5%. Procene su da će osnovna marža operativne dobiti pri trgovanju dostići nivo od 17% do 17,5%. Srednjoročno, kompanija očekuje da se jednocifren organski rast prodaje nastavi.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.