- Ukupna prodaja za prvu polovinu 2022. godine porasla je za 9,2 odsto u odnosu na isti period prethodne godine i iznosi 45,6 milijardi švajcarskih franaka;
- Organski rast dostigao je 8,1 odsto, sa realnim internim rastom (RIG) od 1,7 odsto i cenama od 6,5 odsto;
- Osnovna marža operativnog profita iznosi 16,9 odsto;
- Slobodan protok novca iznosi 1,5 milijardi švajcarskih franaka;
- Osnovna zarada po akciji porasla je za 8,1 odsto u stalnoj valuti;
- Prognoza za kraj 2022. godine: očekuje se organski rast prodaje između 7 i 8 odsto i marža profita trgovanja od 17 odsto.
Kompanija Nestlé objavila je polugodišnje finansijske rezultate za 2022 godinu. Tom prilikom, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je:
„U prvoj polovini godine ostvarili smo snažan organski rast i značajno povećanje osnovne zarade po akciji. Naši lokalni timovi odgovorno su sproveli povećanje cena. Obim i miks proizvoda su bili otporni, zasnovani na našim jakim brendovima, raznovrsnoj ponudi i vodećim tržišnim pozicijama. Ograničili smo uticaj pritisaka aktuelne inflacije i prepreka u lancu snabdevanja na razvoj naše marže, kroz disciplinovanu kontrolu troškova i operativnu efikasnost. Istovremeno, investicije koje stoje iza kapitalnih izdataka, digitalizacije i održivosti značajno su porasle“.
Nestlé Srbija
O rezultatima u Srbiji govorila je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za tržišta Srbije, Crne Gore i Severne Makedonije:
„Nestlé je u Srbiji u prvoj polovini 2022. godine ostvario organski rast od 5,8 odsto, na šta su najviše uticali naši brendovi Purina Pet Care, Nestlé Professional i Nestlé žitarice, praćeni snažnim rastom Nestlé konditorskih proizvoda. Nastavili smo i sa podrškom lokalnoj zajednici kroz donacije naših proizvoda u vrednosti većoj od 135 hiljada švajcarskih franaka. Prilagođavanje i razvijanje našeg poslovanja ostao je prioritet, te smo uložili više od 140.000 švajcarskih franaka u implementaciju principa regenerativne poljoprivrede, čijom primenom čuvamo i obnavljamo srpsko zemljište, a našim potrošačima nudimo kvalitetne proizvode čiji su sastojci uzgajani upravo u Srbiji“.
Prodaja na nivou Grupe
Po kategoriji proizvoda, najveći doprinos organskom rastu imala je Purina PetCare sa svojim premium brendovima Purina Pro Plan, Purina ONE i Fancy Feast kao i veterinarskim proizvodima. Prodaja kafe rasla je visokom jednocifrenom stopom, sa širokim rastom u različitim brendovima i geografskim područjima. Konditorski proizvodi zabeležili su dvocifreni rast, među kojima se posebno ističe brend Kit Kat. Prodaja vegetarijanske i hrane na bazi bilja nastavila je da raste dvocifrenom stopom, predvođena Garden Gourmet proizvodima.
Organski rast iznosi 8,1 odsto, Cene su porasle za 6,5 odsto u skladu sa značajnim porastom inflacije. RIG je otporan na 1,7 odsto, u odnosu na u 2021. godinu i ograničenja u lancu snabdevanja. Organski rast na tržištima u razvoju je 10 odsto, uz povećane cene i dobar RIG.
Zona Evropa
Zona Evropa beleži visoki jednocifreni organski rast, što odražava povećanje cena, dalji oporavak out-of-home kanala i inovacije. Zona Evropa nastavila je da beleži povećanje tržišnog udela, posebno kad je reč o hrani za kućne ljubimce, kafi i ishrani za bebe.
Organski rast iznosi 7,1 odsto, uz rast cena od 4,9 odsto, dok je RIG 2,1 odsto, uprkos ograničenjima u lancu snabdevanja.
Prognoza do kraja 2022. godine
Očekuje se organski rast prodaje između 7 i 8 odsto, dok bi osnovna marža operativne dobiti trebalo da dosegne 17 odsto. Očekuje se da će se osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti i kapitalna efikasnost povećati.