Nakon meseci spekulacija o auto-gigantu koji dolazi u Srbiju, sudbini Fijata i njegovih radnika, proizvodnji novih modela, najave koje su stizale iz Fijatovih sindikata, da će novi investitor biti Stelantis, su se ispostavile tačnim, piše Blic.
Nakon sastanka održanog 28. aprila između predsednika Srbije Aleksandra Vučića i rukovodstva kompanije Stelantis, potpisan je ugovor o finansiranju proizvodnje električnih automobila u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu. Ugovorom je dogovoreno zajedničko investiranje u novi proizvodni pogon, tj. nove mašine, u vrednosti od 190 miliona evra, od kojih država finansira 48 miliona.
Izvršni direktor Stelantisa, Karlos Tavareš istakao je tokom sastanka sa našim predsednikom da će fabrika u Kragujevcu igrati ključnu ulogu u strateškom planu kompanije nazvanom Dare Forward 2030.
– Naš plan je da proizvodimo ne manje od 75 modela električnih vozila. Od toga ne manje od 50 će se proizvoditi u Evropi. To će učiniti slobodu kretanja još čistijom, i mi svi smo posvećeni našim potomcima. Zato je naš plan da budemo karbonski neutralni – da smanjimo uticaj na životnu sredinu. To je naše obećanje unucima i potomcima, rekao je on tokom kasnijeg obraćanja medijima, prenosi Blic.
Kompanija Stelantis već neko vreme najavljuje svoj povratak na velika vrata u industriji automobila, i to sa redizajniranim električnim modelom poznate Pande.
Kompanija je 2019. predstavio koncept Centoventi, na osnovu kog je Panda redizajnirana, a pre 2 godine su najavili da planiraju da pokrenu proizvodnju Centoventi koncepta. Prema pisanju britanskog sajta Autokar (Autocar.co.uk), proizvodnja ovog modela će krenuti 2023. godine, što se podudara sa najavama da će se u Kragujevcu krenuti sa proizvodnjom 2024. godine.
“Šampanjac ćemo da otvaramo kada počne proizvodnja električnog automobila u Kragujevcu, a do tada možemo da budemo uzdržano optimistični – i ništa više”, izjavio je za Fonet ekonomista Saša Đogović povodom potpisivanja ugovora o finansiranju proizvodnje sa kompanijom Stelantis.
Spekuliše se i da bi tehnološki, kragujevački električni proizvod trebalo da bude najsličniji pežoovom „208“ ili Opelovoj „korsi“.
Bobby
На данашњи дан, не постоји, и још једном, не постоји, енергент који би густином енергије по јединици масе могао да конкурише угљоводоницима. Да, развијају се батерија, биће то можда једног дана и тако, али данас не. То чак може да буде и потпуно друго технолошко решење, које чак и не подразумева батерије. Тако да, основно питање не треба да буде да ли ће то личити на ово или оно, већ колико ћемо са тиме моћи да остваримо замену (у сваком погледу), онога што се сада користи ? Значи, перформансе су питање, а не оно што напредњачки примитивци стално натурају народу, да ли ће бити црвени или плави (метро) ? Али, о томе ни речи. Без таквих полазних информација, председник који овде одлучује о свему, само је Србију "угурао" у још један, по свој прилици, нерационални "воз", за који ће карта бити веома скупа. Да не говоримо о отварању питања о мегаватима суптитуисане енергије угљоводоника електричном енергијом и претпоставкама за ту супституцију.