Lionel Mesi je prošlog leta u senzacionalnom transferu nakon 21 godinu napustio Barselonu i potpisao za PSŽ. Dok je u Barsi bio legenda, u dresu PSŽ-a nije krenuo spektakularno i u prošloj je sezoni postigao 11 golova i upisao 15 asistencija, a osvojen je samo naslov prvaka Francuske, što se od Parižana svakako očekuje.
Mesi je u Pariz stigao bez odštete i potpisao na tri godine. Ugovor mu garantuje 30 miliona evra godišnje i bonus od 10 miliona evra ako i poslednju sezonu ostane u klubu. Iako je PSŽ za njega ukupno utrošio oko 100 miliona evra, predsednik kluba Naser Al Kelaifi je u intervjuu za Marku otkrio kako je klub iz Pariza njegovim dolaskom višestruko profitirao.
Nakon manje od godinu dana, koliko je Mesi u PSŽ-u, klub je prihidovao rekordnih 700 miliona evra. To im je omogućio upravo dolazak argentinskog čarobnjaka.
„Leov dolazak u klub nam je doneo 10 novih sponzora, a to nije jedini bonus koji nam je omogućio. Sponzorski ugovori koji su nam do sada iznosili između tri i pet miliona evra godišnje od prošlog su leta porasli na pet do osam miliona evra“, prenosi Jutarnji list.
Nakon Mesijevoj potpisa, uz klub su stali Dior, Gorillas, Crypto.com, Autohero, GOAT, Smart Good Things, Infinity Sports Water, Geekvape, PlayBetR, Volt i Big Cola, a klub je profitirao i na tržištu kriptovaluta. Vrednost PSŽ-ovog „koina“ se udvostručila Mesijevim dolaskom, a klub je na ovom polju zaradio 300 miliona evra.
U sezoni pre Mesijevog dolaska, PSŽ je od dresova zaradio 41 milion evra, a to su dosegli već na pola prošle sezone. PSŽ je po prvi put u sezoni prodao više od milion dresova, a 60 odsto ih je bilo sa Mesijevim imenom. Samo u prva tri sata od njegovog potpisa prodato je hiljade dresova u vrednosti od 933.000 evra.
Porastao je i uticaj PSŽ-a na društvenim mrežama, a odmah nakon dolaska Mesija su dobili novih 15 miliona pratilaca i prešli brojku od 150 miliona fanova.
„Od toga nedeljno zaradimo 1.4 miliona evra. Zbog Mesija smo postali prvi klub sa 10, pa onda i 20 miliona pratilaca na TikToku i najvažniji francuski brend na Instagramu gde smo pre njega imali 38.5 miliona pratilaca, a sada ih imamo 60.9 miliona“, otkrio je predsednik Parižana.
„Uz to, za naše domaće utakmice više uopšte nema ulaznica. Rekorderi smo među evropskim klubovima po prihodu na dan utakmice na stadionu. Na listama čekanja za obične i VIP ulaznice je osam puta više ljudi nego što stane na stadion“, zaključio je čelnik PSŽ-a.