I bi još jedan Bitef. Odnosno ne bi. Jedan od najvećih svetskih pozorišnih festivala ove godine se sveo na dvodnevni „Bitef – Prolog“ gde je publika, više onlajn nego uživo, imala prilike da vidi dve prestave, a zvezda ovog specifičnog vikend teatarskog druženja bio je jedan humanoidni robot, iz predstave „Dolina jeze“. Švajcarski reditelj Štefan Kegi osmislio je komad u kome igra samo jedan robot kada mu se pokvario kompjuter i osećao se skroz izgubljeno, kao da je izgubio ruku.

I to bi bilo sve o ovogodišnjem festivalu, koji je zapravo međustanica ka sledećem kada će se, nadajmo se, desiti združeni 54. i 55. Bitef. Kako bi na ovo reagovala Mira Trailović, gvozdena ledi, najčuvenija upravnica pozorišta u evropskim okvirima i osnivačica Bitefa? Poznavaoci pozorišnih prilika a i lika i dela ovog „buldoždera u vizonu“, kako ju je nazvao jedan francuski kritičar, tvrde da bi se osmehnula sa naklonom.

https://www.nstore.rs/product/godisnja-pretplata-na-magazin-nedeljnik/

Kada već ne bi Bitefa, idealna je prilika da se još jednom bace virtuelna pozorišna svetla na ženu koja ga je zajedno sa Jovanom Ćirilovim stvorila i držala.

Borislav Mihajlović Mihiz ovako je okarakterisao Miru: „Ona ima autentični šarm svetske dame, radni kapacitet jednog amalina, komunikacionu frekvenciju moćne radio-stanice, informisanost jedne enciklopedije i prirodnu upornost jednog kompresora. Govori sve važnije evropske jezike, čak i one koje ne zna. Ima kockarski smisao za rizik, veoma diskretno korigovan domaćinskom opreznošću.“

Mnogi umetnici i političari koji su u njeno vreme sebi pridavali značaj, bili su zapravo pigmeji u odnosu na nju. Svi su oni bili u njenoj senci, pripadali su plemenu čiji je ona bila poglavica.

https://www.nstore.rs/product/letnja-akcija-edicija-velike-biografije-za-samo-900-dinara/

Bila je mnogo važnija ličnost od bilo kog ministra kulture. Feliks Pašić u njenoj biografiji „Gospođa iz velikog sveta“ konstatuje: „Ono što je Andre Malro bio za Francusku, to je Mira Trailović bila za nas. Ono što je ona radila u pozorištu, to je u Rusiji počelo tek 10-15 godina kasnije, a u drugim zemljama istočne Evrope tek su 20 -25 godina kasnije počeli da balansiraju onako kako je to Mira Trailović radila šezdesetih godina.“

Ušla je u urbanu legendu. Anegdote o njoj prenose se sa kolena na koleno. Znala je da kaže: „Neka se o Bitefu piše, makar i dobro. Onog trenutka kada nestanu negativni komentari, Bitef je gotov.“

Ceo tekst objavljen je u novom Nedeljniku, koji je na svim kioscima od četvrtka, 17. septembra

Digitalno izdanje je dostupno na nstore.rs

https://www.nstore.rs/product/elektronsko-pdf-izdanje-nedeljnika-br-453-od-17-septembra/

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.