„Niste imali petlje da je podržite dok je bila živa, i kad ste joj bili potrebni“ – tim rečima je Morisi bivši frontmen benda The Smits prozvao licemerje medija, publike i muzičke industrije nakon smrti Šined O’Konor, kako prenosi Danas.
On je na svojoj na veb stranici tekstom „Znaš da nisam mogao da podnesem” reagovao na dvoličnost savremenog društva i njegovih aktera, pošto su nakon tragične smrti pevačice brojne javne ličnosti, mediji i ostali akteri počeli da odaju počast preminuloj irskoj muzičarki i aktivistkinji, koja je tokom života često bila na meti javnog mnjenja.
Da podsetimo, O’Konor je zbog kritikovanja Katoličke crkve, prelaska u islam, mentalnog zdravlja i provokativnog aktivizma često bila na izložena napadima javnosti.
Ona je u emisiji Saturday Night Live, 1992. tokom izvođenja pesme „War“ Boba Marlija, pocepala fotografiju pape Jovana Pavla II u znak protesta zbog seksualnog zlostavljanja crkve. To je isprovociralo mnoge vernike koji su organizovali kontraproteste protiv nje, širom sveta. Tom prilikom angažovan je i buldožer koji je uništio gomilu njenih ploča na Tajms skveru u Njujorku.
O’Konor je bila glasnogovornik žena u muzičkoj industriji i zalagala se za reproduktivna prava. Istupila je javno i povodom mentalnog zdravlja ljudi, jer je kao osoba sa bipolarnim poremećajem jednom prilikom izjavila „to je kao da imaš dve slomljene noge, ali svi od tebe očekuju da hodaš normalno“.
Dugogodišnju obožavatelj Šined O’Konor – Morisi u svom obraćanju napisao je: „Mogla je samo toliko od sebe da da. Izdavačka kuća ju je odbacila nakon što je prodala 7 miliona albuma za njih. Ona je postala luda, ali nezanimljiva nikad. Nije uradila ništa loše. Imala je ponosnu ranjivost… a postoji određena mržnja muzičke industrije prema pevačima koji se „ne uklapaju“ (ja to dobro znam), i nikada ih ne hvale, sve dok ne umru – kada, konačno, ne mogu odgovoriti.“
„Mediji će diskreditovati umetnike kao štetočine za ono što jesu, a Sinead su nazvali tužnom, debelom, šokantnom, ludom… oh, ali ne danas! “, napisao je Morisi, i dodao: „Muzički rukovodioci koji su blesnuli svojim najšarmantnijim osmehom kada su je odbili, sada staju u red nazviajući je ‘feminističkom ikonom’, a poznate ličnosti i goblini iz pakla etiketirani sa lažnim osećajem za različitost, hrle na Tviter da tvituju svoje gluposti. … VI ste bili ti koji su naterali Šined da odustane … zato što je odbila da bude etiketirana i zato što je bila degradirana, kao što su i nekolicina onih koji pomeraju svet uvek degradirani.“
Morisi je zaključio da je O’Konor doživela istu sudbinu kao Džudi Garland, Vitni Hjuston, Ejmi Vajnhaus, Merilin Monro i Bili Holidej.