Dodatni porez na prihod od reklama koje Fejsbuk plasira mogao bi naterati njih i druge velike kompanije da ne budu usisivači za lične podatke korisnika, smatra Pol Romer, dobitnik Nobelove nagrade za ekonomiju.

Kako navodi, digitalne platforme možda nisu previše velike da bi smele da propadnu („too big to fail“), ali su previše velike da im se veruje.

„Uprkos pozivu Marka Zakerberga za novo zakonodavstvo i regulaciju – možda već previše velike da bi se mogle regulisati“, naveo je Romer za DW.

Umesto zakonskog ograničavanja ovih kompanija pametnije je uvesti dodatne progresivne poreze na svu zaradu od reklama koje koriste targetiranje, smatra on.

To su reklame koje se korisnicima pojavljuju na osnovu njihovih ličnih podataka – kao, na primer, kada neko preko pretraživača Gugl traga za polovnim automobilom, dobija reklame za polovne automobile.

Lažne vesti i širenje mržnje na internetu skrenule su pažnju i Evropskoj uniji na moć koju imaju tehnološki koncerni.

Međutim, Romer ne veruje da je efikasna regulacija moguća i zato zagovara porez.


Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.