Dobar dan, ovo je 21. vek. Doba u kome se priča o letećim automobilima, automatizovanju onoga što nismo mogli ni da sanjamo pre samo koju godinu.

I doba u kome Saobraćajna policija, iz akcije u akciju, saopštava poražavajuće rezultate o prekršajima učesnika u saobraćaju. U poslednjoj akciji bilo je preko 14 hiljada prekršaja, a mnogi od njih su, reklo bi se, prevaziđeni. Jer – valjda smo naučili da vežemo pojas kada sednemo u auto… Na primer.

Tokom sedmodnevne međunarodne akcije pojačane kontrole saobraćaja usmerene na otkrivanje i sankcionisanje prekršaja nepropisnog korišćenja mobilnog telefona od strane vozača, kao i nepropisnog korišćenja mobilnog telefona ili slušalica od strane pešaka prilikom prelaska kolovoza, pripadnici Saobraćajne policije kontrolisali su više od 61.000 vozila i otkrili ukupno 14.113 različitih prekršaja, navodi se u sapštenju MUP.

Akcija pod nazivom „Fokus na putu“, od 7. do 13. oktobra 2024. godine, istovremeno je sprovedena u 31 evropskoj zemlji članici organizacije ROADPOL (mreža saobraćajnih policija Evrope).

„Prošle godine poginula su 503 učesnika u saobraćaju – 286 su bili vozači. U momentu saobraćajne nezgode, polovina nije koristila sigurnosni pojas“, kaže načelnik Saobraćajne policije Slaviša Lakićević. 

Zbog nepropisnog korišćenja mobilnog telefona sankcionisano je 3.657 vozača, dok su zbog korišćenja mobilnog telefona ili slušalica prilikom prelaska kolovoza sankcionisana 852 pešaka.

Čak 9.380 vozača i putnika sankcionisano je zbog nekorišćenja sigurnosnog pojasa.

Iako se čini da je 21. vek doneo napredak na mnogim poljima, kada je reč o saobraćaju, nismo daleko odmakli. Bar ako ne žmurimo na vest da se još uvek vodi bitka za pojas.

„Toliko smo se borili sa, ne znam kako to da nazovem, nedisciplinom u saobraćaju, da unapredimo segment pasivne bezbednosti, a to je sigurnosni pojas. Prošle godine poginula su 503 učesnika u saobraćaju – 286 su bili vozači. U momentu saobraćajne nezgode, polovina nije koristila sigurnosni pojas. Poginuo je 81 putnik (suvozač i zadnja sedišta) – dve trećine nije koristilo sigurnosni pojas u momentu nezgode. Poenta je da sigurnosni pojas spasava život u približno 80 odsto saobraćajnih nezgoda“, rekao je Lakićević nedavno za Nedeljnik.

Pojas je važan. Ne samo za vozača. Ni suvozača. Važno je da svaki putnik u vozilu bude vezan. Da, i vi koji sedite na zadnjim sedištima. To nije jedno „samo“. Pojas nije zaboravljeno svetlo na kolika usred bela dana. A ni „lična stvar“, jer – u vožnji odgovaramo i za druge.

„Mnogi ne shvataju. Sam odlučujem da li ću da vežem pojas. To jeste zbog tebe, ali ti svojim telom možeš i druge da ugroziš. Ima mnogo snimaka koji pokazuju kako, nažalost, putnik koji nije vezan ubije putnika koji je u vozilu, svojim telom, kinetičkom energijom. Mnogo toga smo se trudili da promenimo, promenili, napravili pomake. Nažalost, ne dopiremo do mladih u dovoljnoj meri“, navodi načelnik.

Pojas je važan. Ne samo za vozača. Ni suvozača. Važno je da svaki putnik u vozilu bude vezan.

Pripadnici saobraćajne policije će u cilju očuvanja što povoljnijeg stanja bezbednosti saobraćaja i u narednom periodu sprovoditi mere pojačane kontrole koje će biti usmerene na otkrivanje i sankcionisanje prekršaja koji najviše utiču na nastanak saobraćajnih nezgoda.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.