Sve je počelo Opel Kadetom koji je predstavljen 1936. godine. Bio je to automobil za mobilnost svih, potpuno zreo i po pristupačnoj ceni u vremenu kada je vožnja automobila i dalje bila luksuz. Brend Opel je nakon toga zaista ,,poleteo’’ u vreme ,,ekonomskog čuda’’ u Nemačkoj tokom 1960-ih i ranih 1970-ih, sa dolaskom Kadeta A i B. Tokom ovog procesa, Kadet se povećao i sa svakom novom verzijom se približio klasi automobila srednje veličine. Ovo je napravilo mesta u klasi ispod za uvodni model koji je u međuvremenu postao klasik iz Riselshajma. Vreme je bilo idealno da se popuni praznina sa novim, istinski malim automobilom – tada dolazi Opel Corsa. Odmah od predstavljanja 1982, mala Corsa je postala uspešna priča za Opel. Do danas, više od 13,6 miliona jedinica je sišlo sa proizvodnih traka. Sa svetskom premijerom novog modela Opel Corsa na IAA Salonu automobila u Frankfurtu 2019. (otvoren za javnost od 12 – 22. septembra), mali bestseler automobil sada otvara šesto poglavlje. Kao i obično sa mnoštvom tehnologija koje kupci obično znaju samo iz viših klasa vozila i optimalno opremljena za sve buduće potrebe. Opel Corsa je takođe po prvi put dostupna u potpuno električnoj verziji.
Poglavlje jedan: od 1982. do 1993.
Corsu A odlikovale su uske proporcije unutar male dužine od samo 3,62 metra. Imala je krupne i široke lukove iznad točkova kao reli automobil i izuzetno mali koeficijent otpora vazduha koji je iznosio 0,36 i verovatno bio rekorder unutar klase. Glavni dizajner Erhard Šnel (Erhard Schnell) kreirao je mali sportski automobil sa oštro isklesanim linijama koji je bio posebno namenjen ,,muškarcu u kući’’. Vrhunac je bila Corsa GSi sa 100 ks, a takođe je uveden i pogon na dizel. Gama modela sa dvoje vrata je 1985. proširena sa popularnim modelom koji ima petoro vrata. Corsa A je postala vrlo priznat model sa odličnim prodajnim rezultatima, a proizvedeno je 3,1 milion jedinica.
Poglavlje dva: od 1993. do 2000.
Uprkos uspehu Corse broj 1, donešena je odluka u Riselshajmu da njegov naslednik bude pravi ,,ljubimac za dame’’. Opelova legenda dizajna, Hideo Kodama se bacio na posao i stvorio mnogo zaobljeniju i mekšu Corsu sa privlačnim prednjim svetlima u obliku letećih tanjira koji su se savršeno slagali sa slatkim, mladalačkim izgledom. Corsa B je bila deset centimetara duža i mnogo prostranija unutra od svog prethodnika. Takođe je uvela visoke standarde bezbednosti u svoj segment, uključujući ABS kočenje, zaštitu od bočnih udara i prednje vazdušne jastuke. Za specijalna tržišta, pored hečbeka Opel je takođe ponudio i trozapreminsku verziju kao i karavan i pikap varijante. Benzinski motori su već imali tehnologiju ubrizgavanja goriva i katalizator, dok je GSi imao 16 ventila i dizelski agregati su posedovali turbo punjač. Druga Corsa je bila uspešna širom sveta, a prodaja je prešla brojku od 4 miliona jedinica.
Poglavlje tri: od 2000. do 2006.
U duhu izreke da pobednički tim ne treba menjati, Hideo Kodama je ponovo bio zadužen za dizajniranje oblika Corse C. Izgled je svesno bio orijentisan ka uspešnom prethodniku. Corsa je ponovo porasla za deset centimetara u dužinu i imala je veću širinu i duže međuosovinsko rastojanje, sa značajno uvećanim prostorom u unutrašnjosti. Po prvi put, karoserija je bila u potpunosti pocinkovana. Sofisticifani ECOTEC benzinci sa četiri ventila po cilindru i novi turbo dizel motori sa direktnim ubrizgavanjem goriva, obezbedili su snažnu pogonsku osnovu, nisku potrošnju goriva i najniže vrednosti kada je reč o emisiji izduvnih gasova – sve verzije su već tada bile u skladu sa strogim Euro 4 standardima. I ovaj model je takođe doživeo tržišni uspeh, prodat je u 2,5 miliona jedinica.
Poglavlje četiri: od 2006. do 2014.
Od ovog trenutka, verzije sa troje i petoro vrata su krenule odvojenim putevima. Model sa troje vrata je imao jedinstven dizajn u stilu kupea, ciljajući na sportski orijentisane kupce, kao kod originalne Corse A. Verzija sa petoro vrata je postala prostrani, punokrvni porodični automobil. Corsa D je bila tek malo kraća od četiri metra. Sa Opelovom ecoFLEX tehnologijom, posedovala je Start-Stop sistem za uštedu goriva i veoma efikasne motore. Četvrta generacija je dostigla prodaju od preko 2,9 miliona jedinica.
Poglavlje pet: od 2014. do 2019.
Dinamična, praktična i privlačna, Corsa E je takođe bestseler sa oko 1,2 miliona prodatih jedinica do danas. Peta generacija je takođe stvorena u Opelovim fabrikama u Saragosi i Ajzenahu u verzijama sa troje i petoro vrata. Po prvi put, mali automobil je prešao nivo od četiri metra, nudeći vrhunski komfor i tehnologije sa dužinom od 4,02 metra. Grejanje volana, grejanje sedišta i automatski klima uređaj su naravno dostupni, kao i prednja kamera sa indikatorom distance, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova i sistem održavanja vozila u traci. Vozači Corse su optimalno povezani uz pomoć IntelliLink infozabavnog sistema koji uključuje sedmoinčni ekran osetljiv na dodir i kompatibilnost sa Apple CarPlay i Android Auto aplikacijama. Sportska varijanta ovog malog automobila je inicijalno bila Corsa OPC sa 152kW (207 ks) a nakon toga i Corsa GSi sa 110kW (150 ks).
Poglavlje šest: 2019 – predstavljena elekrična verzija
Opel ide punom brzinom ka budućnosti sa Corsom broj šest. Poslednja generacija malog automobila, koja će svoju svetsku premijeru imati na ovogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu, takođe je po prvi put dostupna i kao potpuno električna verzija koja pogon dobija iz baterija. Pravi vrhunac su adaptivna IntelliLux LED® matrix svetla bez odsjaja, koja Opel isto po prvi put nudi u segmentu malih automobila. Pored toga, tu su i brojni najsavremeniji sistemi asistencije kao što su Upozorenje na sudar sa vozilom ispred sa automatskim kočenjem u slučaju opasnosti i prepoznavanjem pešaka kao i Adaptivni tempomat kontrolisan radarom, koji vožnju čini bezbednijom i opuštenijom. Sa dužinom od 4,06 metara, upravljanje Corsom sa petoro vrata, jasan raspored i praktičnost ostaju na vrhunskom nivou. Linija krova poput one kod kupe automobila je 48 milimetara niža nego kod prethodnika – bez ikakvog uticaja na prostor za glavu. Vozač sedi 28 milimetara niže. Nizak centar gravitacije doprinosi performansama u vožnji i upravljanju. Nova Corsa je direktnija i dinamičnija – za više užitka u vožnji.