Gradski odbor Nove stranka u Beogradu postavio je danas pitanje gradonačelniku Zoranu Radojičiću zašto Beograd nije deo mreže energetski efikasnih glavnih gradova u jugoistočnoj Evropi koju čine Zagreb, Sarajevo, Podgorica, Skoplje i Tirana, dok nemački grad Freiburg služi kao model.
„Da li su građani Beograda zaslužili da ih uprava grada stavi van tokova razvoja i napretka u jugoistočnoj Evropi, na poslednje mesto, iza svih gore navedenih? Sramotno je da, na primer, Tirana ima funkcionalan sistem električnih taksi, zelene linije gradskog saobraćaja na kojima funkcionišu električni autobusi, dok gradonačelnik glavnog grada Srbije priča u medijima da Beograd isto to ima, ali u nekakvom maglovitom planu“, kazao je predsednik Nove Beograda Branko Mladenović, a navodi se u saopštenju te stranke.
Mladenović je pitao gradonačelnika Radojičića kako misli da Beograd kandiduje za zelenu prestonicu Evrope, kada grad ne ispunjava ni osnovne ekološke i energetske forme, kao i zašto se kroz strogi centar grada ne prevozi samo električnim autobusima.
„Neophodno je na mestima sa hronično visokim zagađenjem partikularnim česticama postaviti bio-teh filtere, uređaje koji smanjuju zagađenje i mogu da prečiste do 80 odsto fine prašine, smanje emisiju azotnih oksida čiji su najčešći izvor stara dizel vozila, a da pritom ne zauzimaju veliku površinu na trotoarima, pa su samim tim pogodni za centralne gradske sredine i uopšte delove grada gde je infrastruktura gusta. Sa ugrađenom IoT tehnološkom infrastrukturom i setom senzora, bio-teh filteri generišu ogroman broj podataka u realnom vremenu, i služe kao jedinice za prečišćavanje i stanice za monitoring kvaliteta vazduha“, kazao je Mladenović.
On je rekao da su takvi uređaji trenutno postavljeni u više od deset zemalja u Evropi, a mogu da prečiste vazduh za do 7.000 ljudi na sat.