EQS je samostalni, potpuno električni član nove palete S-Klase i u Evropi će biti predstavljen u avgustu mesecu. Uskoro će uslediti modeli zasnovani na novoj arhitekturi – EQE, model poslovne limuzine, i SUV varijante EQS i EQE modela.

EQS će omogućiti kupcima u luksuznom segmentu da u potpunosti iskoriste sve prednosti potpuno električne arhitekture, obzirom na prostor i dizajn. Sa dometom do 770 km (prema WLTP)[1], EQS i u ovom pogledu ispunjava zahteve napredne limuzine u segmentu S-Klase. Tome značajno doprinosi novi svetski rekord u aerodinamici za serijske automobile sa cd vrednošću od 0.20.

Nova generacija električnih vozila u luksuznom segmentu zasnovana je na prilagođenoj arhitekturi, koja se može u razmeri menjati i može se koristiti u svim serijama modela. Međuosovinsko rastojanje i širina traga točkova kao i druge sistemske komponente, posebno baterije, izmenljivi su zahvaljujući modularnom dizajnu. Koncept vozila je ovako optimizovan da udovolji svim zahtevima buduće porodice električnih modela. Pregled najvažnijih pogonskih karakteristika modela EQS su:

Nijedan kabl ne doseže ovako daleko

Električni pogonski sistem[2]: bez stajanja od Berlina do Minhena

Sa radnim dometom do 770 kilometara (WLTP) i snagom od 385 kW, pogonski sistem EQS-a ispunjava sva očekivanja progresivne limuzine u segmentu S-Klase. EQS poseduje električni pogonski sistem (eATS) na zadnjoj osovini, dok verzije sa pogonom na sva četiri točka, 4MATIC, takođe imaju eATS i na prednjoj osovini.

Meet Mercedes DIGITAL: Preview of the new EQS
  • Koncept modularnog pogona za visoke performanse i veliki domet
    • EQS od brenda Mercedes-EQ, sa 245 na 385 kW verzija sa još većim performansama
    • Električna potrošnja modela EQS 450+, NEDC: kombinovana električna potrošnja:
      19.1-16.0 kWh/100 km; kombinovana CO2 emisija: 0 g/km
    • Električna potrošnja modela EQS 580 4MATIC+, NEDC: kombinovana električna potrošnja: 20.0-16.9 kWh/100 km; kombinovana CO2 emisija: 0 g/km
    • Maksimalni obrtni momenat: 568 Nm (EQS 450+), odnosno 855 Nm (EQS 580 4MATIC)
    • WLTP domet od 770 kilometara je moguć u zavisnosti od opreme vozila i konfiguracije
    • Maksimalna brzina je limitirana na 210 km/h
  • Dostupno sa pogonom na zadnje ili sva četiri točka
    • Elektro motori na prednjoj i zadnjoj osovini su moderni, sinhroni motori sa stalnom pobudom
    • Posebno moćan motor na zadnjoj osovini zbog šesto-faznog rada: dva namotaja sa po tri faze  
    • Statori sa umetnutim namotajima za posebno jako magnetno polje
    • Veoma kompaktni
    • Sofisticirani koncept kontrole temperature sistema, kako bi se obezbedila velika opterećenja i višestruka velika ubrzanja uz visoke performanse
      • Takozvano „vodeno koplje“ u osovini rotora,hladi rotor
      • Ostali elementi za hlađenje u rashladnom sistemu su :
        • Rebra za hlađenje na statorima
        • Igličasti stubići za hlađenje na pretvaraču napona
        • Hladnjak ulja u menjaču: značajno efikasniji tokom vožnje sa nezagrejanim menjačem (ulje menjača se greje)
    • 4MATIC modeli sa Torque Shift funkcijom
      • Inteligentna i kontinuirana raspodela pogonskog obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine
      • Osigurava da se u svakoj situaciji najefikasniji eATS (električni pogon)
      • Mnogo brži odziv nego kod mehaničkog pogona na sva četiri točka
        • eATS se mogu regulisati nezavisno jedan od drugog
        • obrtni momenat se proverava 10,000 puta po minuti i po potrebi se podešava
  • Pametna rekuperacija
    • Vozač je može podešavati u tri koraka pomoću ručica na volanu
    • Optimizuje se u odnosu na situaciju uz pomoć ECO Asistenta
    • U DAuto režimu postiže se usporenje do 5 m/s², od kojih je 3 m/s² zahvaljujući rekuperaciji energije (2 m/s² preko kočnica točka)
    • Rekuperaciona snaga je do 290 kW[3]
    • Kočenje do zaustavljanja je moguće
    • Usporavanje se vrši i u slučaju detektovanih vozila ispred do njihovog zaustavljanja, na primer na semaforu  
    • U verziji sa pogonom na zadnje točkove, rekuperacija je ograničena kontrolom prianjanja ( nivo rekuperacije se smanjuje kako bi se izbeglo proklizavanje točkova) 
  • EQS ispunjava najviše standarde kada su u pitanju buka i vibricaija
    • NVH-optimizovan raspored magneta unutar rotora (poznatiji kao laminirani rotori – izrađeni slaganjem pojedinačnih listova metala)
    • Smanjena upotreba retkih zemnih hemijskih elemenata 
    • Posebna vrsta namotaja (poznata kao „nagnuti stator“)
    • eATS oko sebe ima posebnu podlogu od pene kao NVH poklopac
    • poklopac pretvarača izrađen je sendvič konstrukcijom i sastoji se od 3 metalna i plastična sloja
    • eATS je dvostruko izolovan (oslonjen) preko elastomernih oslonaca(nosača)
      • prenja osovina: u odnosu na prednju krletku
      • zadnja osovina: u odnosu na nosač zadnje osovine
    • Upotrebljava se akustička pena tokom proizvodnje karoserije za smanjenje buke
    • Glavni odeljak ispod baterije
      • Projektovan sa profilisanim žlebovima za smanjenje NVH
      • Novi izolacioni element (pena u varu) sprečava pobudu vibracija
    • Dve zvučne pregrade u zadnjim vratima smanjuju buku
  • Opsežno testiranje u Mercedes-Benz-u
    • Nekoliko miliona test kilometara na eDrive ispitnim poligonima u Untertürkheim
    • Zahtevan program testiranja za generalno sva vozila širom sveta
    • Profil rute/profil poligona modifikovan u poređenju sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem kako bi se uzelo u obzir opterećenje momenta na prenos u oba smera (rekuperacija)
    • Posebno toplo/hladno ispitivanje elektronike  

Jer napajanje ne dolazi iz utičnice

Baterije: dovoljno „čorbe“ u vozilu  (dovoljno energije u vozilu)

EQS obeležava i lansiranje nove generacije baterija sa znatno većom gustinom energije. Veća od dve baterije ima korisni sadržaj od 107.8 kWh. To je za oko 26 procenata više od EQC modela. Inovativni softver za upravljanje baterijama, razvijen unutar kompanije, omogućava bežično ažuriranje (OTA): upravljanje energijom modela EQS se stoga ažurira tokom celog životnog ciklusa. Veliki napredak u održivosti je postignut u hemiji ćelija: udeo kobalta je smanjen na deset procenata, a optimizovani aktivni materijal sastoji se od nikla, kobalta i mangana u razmeri 8:1:1.

  • Nova generacija baterija (litijum-jonska tehnologija)
    • Znatno veća gustina energije
    • Bolje performanse punjenja
    • Razvoj unutar kompanije
      • Programiranje softvera u Mercedes-Benz Battery Competence Centru
      • Proizvodnja baterijskih sistema u odeljenju pogona Hedelfingen na lokaciji Stuttgart-Untertürkheim
  • Koncept modularne baterije
    • Mogućnost bežičnog ažuriranja (over-the-air) sistema upravljanja baterijama
    • Arhitektura od 400-volti
    • Dve veličine baterija u zavisnosti od snage i pogona (na zadnje točkove ili 4MATIC)
      • Sa korisnim sadržajem energije od 90 ili 107.8 kWh
      • Sa 10 ili 12 ćelijskih modula
      • Sa ćelijama u obliku vrećica ili u tvrdom kućištu
  • Kraće vreme punjenja putem inteligentnog upravljanja toplotom kada je navigacija aktivirana sa Electric Intelligence funkcijom
    • Baterija se takođe može zagrevati ili hladiti tokom vožnje
    • Zahvaljujući ovom baterija je se prilikom stizanja do stanice brzo punjenje nalazi u savršenom temeperaturnom opsegu čime se omoguća brzo punjenje
    • Rashladna tečnost protiče kroz šupljine aluminijumskih, isturenih elemenata okvira baterije
    • PTC pomoćni grejač (Positive Temperature Coefficient) integrisan je u krug hlađenja
  • Održivost kao deo sveobuhvatne strategije baterija
    • Optimizovana mešavina materijala nikla, kobalta i mangana u razmeri od 8:1:1
    • Kontinuirana optimizacija mogućnosti recikliranja
    • Ekološka proizvodnja u Hedelfingen postrojenju od 2022. godine
  • Sveobuhvatni koncept bezbednosti:
    • Baterija je zaštićena od sudara u donjem delu vozila
      • Kućište sa prednjim i bočnim strukturama koje apsorbuju energiju
      • Čvrsta osnovna ploča sa dvostrukim zidovima
    • Opsežna ispitivanja sudara i komponenata
      • Baterija, visokonaponski (HV) kablovi i druge visokonaponske komponente su konstruisani i osigurani tako da predstavljaju što manji rizik u slučaju nezgode
      • Kriterijum ispitivanja je ponašanje baterije pod udarnim opterećenjem i u slučaju prodora stranog tela
      • Simulirano je i testirano pregrevanje i prekomerno punjenje
    • Višestepeni koncept visokonaponske zaštite
      • Visokonaponski sistem se može automatski isključiti u slučaju opasnosti
      • Nadgledanje otkaza u mirovanju (tokom DC punjenja) je standardno kod modela EQS
  • Obećanje performansi baterije putem sertifikata o baterijama za kupce
    • Pokriva gubitak kapaciteta baterije
    • Važi za period od 10 godina
    • Ili do 250,000 kilometara
Meet Mercedes DIGITAL: EQS Co-drive

Jer najkraća ruta nije uvek najbrža

Navigacija uz pomoć funkcije Electric Intelligence: nadmudrivanje sa gužvama u saobraćaju

Što se tiče navigacije sa Electric Intelligence funkcijom, ime sve govori. Ona planira najbržu i najprikladniju rutu, uključujući zaustavljanje zbog punjenja, na osnovu brojnih faktora i, na primer, dinamički reaguje na gužve u saobraćaju ili promenu stila vožnje. U modelu EQS, navigacija sa funkcijom Electric Intelligence je još pametnija nego pre.

  • Planira brzu i udobnu rutu unapred, uključujući zaustavljanje zbog punjenja, na osnovu brojnih faktora kao što su:
    • Proračunata potreba za energijom (topografija, ruta, temperature okoline, brzina, potreba za hlađanjem ili grejanjem itd.)
    • Temperatura okoline na stanici za punjenje
    • Situacija u saobraćaju na planiranoj trasi
    • Broj dostupnih stanica za punjenje, njihov kapacitet i funkcije plaćanja
  • Dinamički reaguje na zagušenja i promene u potražnji sa energijom
  • Izračunavanje u okviru „Cloud-a“ u kombinaciji sa podacima iz vozila
  • Dodatno, planirana ruta se može menjati individualno
    • Moguće je postaviti veličinu rezerve energije na odredištu ili stanici za punjenje (SoC, State of Charge – nivo napunjenosti), standardno je 10 procenata
    • Ako je izabrana opcija „punjenje na destinaciji“, ova postavljena rezerva može biti nedovoljna na odredištu
  • Novo u modelu EQS
    • Vizualizacija da li je raspoloživi kapacitet baterije dovoljan za povrtak na početnu tačku bez punjenja
    • Ručno dodate stanice za punjenje duž rute imaju prednost pri proračunu rute
    • Predložene stanice za punjenje mogu biti izuzete
    • Kalkulacija očekivanih troškova punjenja
    • Napomena iz „aktivnog nadzora dometa“ da aktivirate ECO funkciju vožnje ako postoji rizik da ne stignete do odredišta ili stanice za punjenje sa izabranim podešavanjima

Uvek povezani

Tehnologija punjenja: tamo gde elektroni tiho migriraju

EQS se može puniti sa snagom do 200 kW na brzim stanicama za punjenje jednosmernom strujom. Kod kuće ili na javnim stanicama za punjenje, EQS se može udobno puniti snagom do 22 kW pomoću neizmenične struje preko urađenog punjača. EQS takođe možete puniti i dvosmernim punjačem u Japanu (možete koristiti energiju baterije za snabdevanje Vaše kuće). Dodatno, postoje razni inteligentni programi koji se mogu aktivirati u zavisnosti od lokacije i funkcije kao što su posebno punjenje koje štedi energiju.

  • Moćni punjači
    • Ugrađeni punjač za neizmeničnu struju kapaciteta punjenja do 22 kW (opciono uz doplatu)
    • DC sistem za brzo punjenje za jednosmernu struju do 200 kW
      • Električna energije dovoljna za do dodatnih 300 kilometara (WLTP) se može dopuniti za samo 15 minuta[4]
  • Visoke struje punjenja mogu se održavati tokom dugih perioda zahvaljujući upravljanju temperaturom sistema i upravljanjem punjenja
  • Nove funkcije (pogledati takođe sledeći odeljak o Mercedes me Charge):
    • Zeleno punjenje (Green Charging): Mercedes me Charge na ovaj način osigurava upotrebu energije iz obnovljivih izvora za javna mesta punjenja
    • Plug & Charge: jednostavno priključite vozilo, punjenje i naplata se odvijaju automatski
    • Dvosmerno punjenje: u Japanu će biti moguće vratiti električnu energiju iz vozila nazad u mrežu kada je to potrebno
    • ECO Charging: razne mere smanjuju opterećenje baterije tokom punjenja i usporavaju prirodni process starenja baterije
    • Prekid punjenja: proces punjenja se obustavlja u vreme koje odabere kupac (npr. može se koristiti jeftinija noćna struja)

Eco-punjenje kod kuće

Mercedes me Charge: uključi & plati

Vozite se do stanice za punjenje, otvorite poklopac, umetnite konektor i struja kreće: ovako je jednostavan postupak punjenja sa modelom EQS, zahvaljujući Uključi & plati (Plug & Charge) fukciji. Novi način punjenja nudi Mercedes me Charge. Drage karaktersitike uključuju najgušću mrežu stanica za punjenje, sa više od 500,000 njih u 31 zemlji, kao i zeleno punjenje. Zeleno punjenje smanje otisak CO2.

  • Plug & Charge omogućava posebno pogodno punjenje modela EQS
    • Punjenje počinje automatski kada je kabl za punjenje priključen
    • Komunikacija između vozila i stanice za punjenje obavlja se direktno putem kabla za punjenje
    • Prilikom uvođenja na tržište funkcija je dostupna na IONITY  brzim DC punjačima u Evropi
  • Zeleno punjenje smanjuje emsiju CO2 tokom korišćenja vozila
    • sa Mercedes me Charge, kupci od ove godine koriste zeleno punjenje na svakoj stanici širom Evrope  
    • preuzete količine energije se uravnotežuju sa zelenom električnom energijom nakon procesa punjenja
    • Dodatno, stvaraju se podsticaji za ulaganje u sisteme obanovljivih izvora energije
    • U prve tri godine nakon kupovine modela EQS, kupci ne plaćaju osnovnu nadoknadu za Mercedes me Charge, a samim tim ni za zeleno punjenje
    • Zeleno punjenje i vožnja mogu se doživeti kroz MBUX i Mercedes me aplikaciju  
  • Mercedes me Charge je trenutno najveća mreža za punjenje na svetu
    • Trenutno postoji više od 500,000 AC i DC stanica za punjenje u 31 zemlji, od toga 200,000 u Evropi
    • Integrisana funkcija plaćanja sa jednostavnim obračunom
  • Mercedes me aplikacija ima mnoge unapređene i nove funkcije  

Upoznajte svetskog šampiona u aerodinamici

Aerodinamika: samo vetar zna odgovor

Sa cd vrednosšću od 0.20[5], EQS ima najbolju aerdoinamiku od bilo kog serijskog automobila. Opseg rada posebno ima koristi od ovoga. Takođe je među najboljima u pogledu udobnosti i buke. Velika pažnja prema detaljima krije se iza vrlo dobrih aerodinamičkih i aeroakustičnih performansi.

  • Svetski rekord. Prvi serijski automobil sa cd vrednošću od 0.20
    • Mali obim individualnih modela sa točkovima do veličine od 22 inča
  • Čeona površina je 2.51 m2
  • Namenski dizajn donosi brojne aerodinamične i aeroakustične prednosti
    • Dobar osnovni oblik nalik coupé-u sa ravnim vetrobranksim staklom
    • Glatko podvozje
    • Niža potreba za vazduhom za hlađenje, rešetka je uglavnom zatvorena
  • Atraktivno dizajnirani aero točkovi dostupni u veličinama 19, 20 i 21 inča
  • Mnoštvo finog aerodinamičnog podešavanja
    • Prednji i zadnji usmerivač vazduha točka (u obliku strele)
    • Usklađeni paneli podvozja
    • Zadnji spojler optimizovan za smanjenje podizanja i otpora vazduha
  • Opsežni aerodinamički razvoj
    • Razvojem čitave porodice Mercedes-EQ luksuznih modela, srazmerno mnogo kapaciteta se uštedelo za osnovni razvoj
    • Nekoliko hiljada proračuna je vršeno u virtuelnom aerotunelu
    • približno 700 procesora (CPU) se koristi po kalkulaciji
    • međutim, konacna optimizacija se i dalje vrši fizički u aerotunelu sa modelima od gline ili modelima od hibridnih materijala
  • Zbog elektrifikacije pogona, mala buka vetra postaje još važnija
  • I ovde je EQS među najboljim vozilima u svojoj klasi
    • Odlična aerodinamika je u isto vrme dobra osnova za malu buku vetra
  • Opsežni razvojni koraci za smanjenje buke vetra
    • Brojne optimizacije u oblasti strukture vrata i zaptivki (kedera) bočnih prozora i vrata, sa po prvi put u Mercedes-u 6 bočnih prozora
    • Poseban aktustički komforni paket sa zvučno visoko efikasnim laminiranim staklima
    • A-stub sa posebno profilisanom lajsnom omogućava smanjenje buke vetra kao i niže vrednosti cd koeficijenta otpora vazduha
    • Potapajuće ručice vrata

Transformatori – Oni koji menjaju budućnost

Održivost: danas misliti na sutra

Kao deo svoje inicijative „Ambition 2039“, Mercedes-Benz radi na tome da ponudi ugljen-neutralnu flotu novih vozila za manje od 20 godina. Već 2030. godine, kompanija želi da više od polovine automobila koje prodaje ima električni pogonski sistem – to uključuje električna vozila i plug-in hibride. U mnogim oblastima, Mercedes već danas razmišlja o budućnosti – EQS je dizajniran sa idejom održivosti na umu. Vozila se proizvode na CO2-neutralnoj osnovi, dok se koriste materiji koji štede resurse, kao što su patosnice napravljene od recikliranog materijala. 

  • EQS komponente ukupne težine težine veće od 80 kg izrađene su od materijala koji štede resurse (reciklati i obnovljive sirovine)
    • Zaštitne vođice visokog napona su napravljene od reciklirane plastike
    • Podne obloge napravljene su od ECONYL recikliranog materijala
    • Aluminijum za unutrašnji deo prednjeg branika sertifikovan je od strane Aluminium Stewardship Initiative (ASI) kao održivo proizveden
  • Proizvodnja u Fabrici 56 u Mercedes-Benz pogonu u Sindelfingenu, najmodernijem pogonu za proizvodnju automobila Mercedes-Benz
    • Ugljenik-neutralna proizvodnja od samog početka
      • Potreba za energijom smanjena je za četvrtinu u poređenju sa ostalim montažnim zgradama
      • Fotonaponski sistem sa 12,000 modula može da generiše oko 5000 kWp, pokrivajući oko 30 procenata fabričkih energetskih potreba
      • Deo električne energije teče u jednosmernu mrežu koja će poboljšati energetsku efikasnost zgrade u budućnosti
        • Povezanost ventilacionih jedinica
        • Povezanost stacioniranog Sistema za skladištenje energije zasnovanog na  korišćenim baterijama vozila za privremeno smeštanje energije dobijene iz solarnih (photovoltaic) ploča photovoltaic system
    • Pored razmatranja CO2 i balansa energije, održiv pristup brenda Mercedes-Benz u Fabrici  56 uključuje i druge ekološke aspekte
      • oko 40 procenata krovne površine je pokriveno biljkama
      • Skladištenje kišnice
      • Reciklirani beton je po prvi put korišćen u betonskoj fasadi čeone konstrukcije
    • Proizvodnja sistema baterija u Hedelfingen pogonu u Štutgartu biće CO2-neutralna od 2022. godine

  • Održiva, integrisana poslovna strategija brenda Mercedes-Benz uzima u obzir čitav lanac vrednosti
    • Razvoj
    • Mreža dobavljača
    • Sopstvena proizvodnja
    • Elektrifikacija proizvoda
    • Obnovljivi izvori energije u fazi upotrebe elektičnih vozila
  • Sa strategijom Ambition 2039, Mercedes-Benz sledi cilj da do 2039. godine obezbedi potpuno umreženu i ugljen-neutralnu flotu vozila
    • Već 2030, kompanija ima za cilja da više od 50% prodaje putničkih automotibila budu plug-in hibridi ili potpuno električna vozila
    • važna prekretnica je ugljen-neutralna proizvodnja u svim Mercedes-Benz AG pogonima širom sveta  od 2022. godine, kao i dogovor sa dobavljačima o specifičnim CO2 merama
    • Mercedes-Benz AG je svoje ciljeve zaštite klime potvrdio od strane Science Based Targets Initiative (SBTI)

Kratki vodič za potpunu sliku

Pojmovnik: detalji glavnih inovacija

eDrive testiranje (test benches): ovde Mercedes-Benz testira električni pogon (eATS), njegovu funkciju, efikasnost i izdrživost. Na ovom testiranju, eATS se spajaju za punjenje mašina preko pogonskih osovina instaliranih u vozilu – baš kao i pogon sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i menjačem na konvencionalnim testiranjima. Pri svakoj brzini rotacije, simuliraju se različita naprezanja na e-pogon. Programi testiranja prikazuju velike brzine i izdržljivost na putu. U tu svrhu, testovi su programirani sa podacima sa stvarnih ruta, topografijom i odgovarajućim uslovima opterećenja, na primer, ubrzanjem, zadržavanjem na papučici gasa ili rekuperacijom. U mestu Untertürkheim, postoji ukupno 13 test poligona za elektičnu vožnju. Sedam su potpuno eATS poligoni, gde napajanje dolazi iz posebnog izvora jednosmerne struje, što je poznato kao silmulacija baterije. Na šest drugih poligona, testiranje takođe uključuje bateriju i kompletne komponente za punjenje vozila. Pored toga, postoji 13 poligona za testiranje na Nabern lokaciji za razvoj.

Električni pogonski sklop (eATS) eATS se u osnovi sastoji od električnog motora, menjača sa parovima zupčanika, diferencijala i elektronike za kontrolu snage, koja je kompaktno smeštena na vrhu eATS-a.

Ćelije u tvrdom kućištu: baterije sa čvrstim aluminujumskim kućištem. Druga karakteristika: prizmatične ćelije.

Inverter (pretvarač): pretvara jednosmernu struju (DC) baterije u tro-faznu neizmeničnu struju (AC) za elektro-motor. Tokom rekuperacije, e-mašina generiše trofaznu struju koju pretvarač ispravlja u jednosmernu struju.

Ugrađeni punjač: punjač intergisan u vozilo koji generiše jednosmernu struju potrebnu za bateriju iz naizmenične struje električne mreže.

Stalno pobuđeni sinhroni motor (PSM): sa PSM, rotor motora na naizmeničnu struju je opremljen stalnim magnetima i zato mu nije potrebno napajanje. Magneti – a samim tim i rotor – prate rotirajuće polje neizmenične struje u namotaju statora. Za motor se kaže da je sinhroni, jer se rotor okreće istom brzinom kao i magnetno polje statora. Frekvencija rada se podešava u elektronskoj jedinici za kontrolu snage i invertoru u zavisnosti od zahteva vozača. Prednosti ovog dizajna podrazumevaju veću gostinu energije, visoku efikasnost i veliku postojanost snage.

Vrećaste ćelije: ćelije baterije sa fleksibilnim omotačem nalik vrećici, napravljenim od aluminijuma i izolacionom folijom. Drugi naziv: “coffee bag” ćelije.

Rekuperacija: u ovom procesu povrata energije, visokonaponska baterija se puni pretvarajući mehaničko rotaciono kretanje točkova u pogonskim sistemima u električnu energiju tokom praznog hoda (kada se pusti pedala gasa) ili kočenja.

Nagib statora: u odnosu na trajne magnete rotora, kalemi statora su koso namotani. Ovo omogućava bolje karakteristike NVH ponašanja (Buka, Vibraacija, Grub rad), naročito na malim brzinama. U suprotnom, moglo bi se desiti ono što je poznato kao „kočni moment motora sa stalnim magnetma“. Što bi moglo dovesti do finih, ali neprijatnih vibracija tokom vožnje malim brzinama.


Vrednosti operativnog dometa su provizionog karaktera i izmerene su unutar organizacije u skladu sa primenjiim metodom sertifikacije. Vrednosti koje su potvrđene od strane TÜV-a, EC type approval i sertifikat saobraznosti sa zvaničnim vrednostima trenutno još uvek nije dostupan. Razlike između navedenih vrednosti i zvaničnih vrednosti su.

[2] All technical information (concerning consumption, operating range, output, torque, recuperation and performance) in this publication is provisional, and was obtained internally in accordance with the applicable certification method. Confirmed TÜV figures, EC type approval and conformity certification with official figures are not yet available. Differences between the stated figures and the official figures are possible.

[3] This value refers to the electrical power that is fed into the electrical battery due to recuperation. It can be achieved under optimal conditions, depending on the state of charge and temperature. Deviations are possible.

[4] Vreme punjenja na DC brzoj stanici za punjenje sa strujom od 500 ampera, cifre I vremena su provizionog karaktera I dobijene su interno u skladu sa sertifikacionim metodom „WLTP test procedure“. Cifre potvrđene od TÜV-a, EC type approval I sertifikat saobraznosti sa zvaničnim ciframa još uvek nisu dostupni. Moguće su razlike između nevedenih I zvaničnih cifara.

[5] Sa 19-inčnom kombinacijom AMG točkova/pneumatika (dostupno u EU počev od kraja 2021) u SPORT režimu vožnje

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.