Aleksandar Ružesković, Marketing Director, Forma Ideale
Forma Ideale je na svom YouTube kanalu pokrenula vlog. Koliko je vlog inovativna i važna forma za industriju nameštaja?
Forma Ideale je, pre nekoliko godina, pokrenula opsežan komunikacijski projekat, koji smo nazvali „Kreativni hub Forma Ideale“, a čiji je cilj što bolja komunikacija sa kupcima. Što bolje razumete i osluškujete kupce i njihove potrebe i razmišljanja u jednom reverzibilnom procesu, imate i kupce koji razumeju vaš brend i prate njegov rast. Pokretanjem internet prodavnice, redizajnom sajta, razvojem društvenih mreža i AR aplikacije i planera, pojavljivanjem video uputstava za montažu artikala, uvođenjem live chat-a i bloga, pa nakon toga, u toku prethodne godine, i vloga, zakoračili smo u jednu novu eru komunikacije sa zajednicom i našim kupcima. Vlog je, definitivno, jedno pravo osveženje za naše kupce o čemu svedoči i broj pregleda na YouTube kanalu Forma Ideale.
Da li će video forme „zavladati“ društvenim mrežama u narednom periodu?
Odgovor je definitivno da, jer ubrzanom digitalizacijom, korisnici društvenih mreža su, sa jedne strane zahtevniji, a sa druge strane, svakodnevno preplavljeni mnoštvom sadržaja, gde se svi brendovi trude da baš oni privuku pažnju korisnika. U poslednje vreme pokazalo se da su kratke video forme i poruke upravo to što prija korisniku. Kreativni tim kompanije Forma Ideale je to prihvatio kao ozbiljnu misiju i trudimo se da našim korisnicima plasiramo što zanimljivije materijale.
Kada biste morali da se opredelite samo za jedan kanal za promociju svog brenda – da li bi to bio TV ili YouTube?
Moram da priznam da je ovo pitanje na koje se ne može dati baš jednostavan odgovor. U mnogome zavisi od ciljne grupe kojoj se obraćate i od strategije koju ste pripremili. TV kao najmoćniji tradicionalni medij je, bar prema istraživanjima za 2020. i prvu polovinu 2021. godine, i dalje suvereni vladar kada je medijski share u pitanju. Sa druge strane, YouTube kanal je u velikoj ekspanziji, jer omogućava istovremeno emitovanje većeg broja različitih sadržaja, a pored kreiranja programske šeme, imate mogućnost i interakcije sa korisnicima, što su sve prednosti ovog kanala.
Ekspanzija novih društvenih mreža – prilika ili izazov za brendove?
Ukoliko ste spremni za izazove, ekspanzija novih društvenih mreža odlična je prilika. Forma Ideale je prepoznala prednosti društvenih mreža i mogućnosti komunikacije sa kupcima i dok o ovome razgovaramo naša Facebook stranica broji 500 hiljada pratilaca, a Instagram stranica 300 hiljada, uz stalnu tendenciju rasta. Složićete se, to je jedan ozbiljan „community“, koji svakodnevno sa nama razmenjuje svoje želje, potrebe, primedbe, sugestije, pohvale, pitanja i koji se uz nas edukuje, ali i uz koji se mi svakodnevno edukujumo, poboljšavamo i razvijamo.
Mogu li novi kanali komunikacije potpuno da zamene tradicionalne?
Vremenom će se verovatno i to dogoditi. Sada je to prisutno u velikoj meri, ali ne potpuno, i izazov je svakog marketara da pronađe idalan mix tradicionalnih i novih medija kako bi plasirao poruke ciljnoj grupi.