Početak prodaje na proleće sledeće godine!
Novi GLA, osmi model koji se pridružuje porodici kompaktnih vozila ujedno i zaokružuje ovu liniju vozila brenda Mercedes-Benz. GLA je ulazni model u veoma uspešnu porodicu Mercedes-Benz SUV vozila. Karakter vozila je značajno pojačan u odnosu na prethodni model: visina novog GLA od 1611 milimetara (1616 sa krovnim nosačima), prevazilazi prethodni model za više od 10 centimetara. Pozicija sedenja odgovarajuće je viša i doprinosi utisku SUV vozila, uz to obezbeđujući i više prostora za glavu napred. U isto vreme je prostor za noge nazad povećan i veoma je izdašan – iako je GLA sada za centimetar kraći. Tipične off-road dizajn karakteristike uključuju uzdignut prednji deo, kraće prepuste napred i nazad i zaštitne oplate obimom vozila. 4MATIC modeli se karakterišu Off-Road Engineering Paketom u okviru standardne opreme. Ovaj sistem poseduje dodatni program vožnje, funkciju za ispomoć prilikom vožnje na velikim nizbrdicama i off-road animaciju na medija ekranu, zajedno sa MULTIBEAM LED glavnim svetlima, koja poseduju posebnu funkciju osvetljenja pri off-road vožnji.
Novi GLA ide još jedan korak napred kada je u pitanju bezbednost, zahvaljujući pomoćnim sistemima za vožnju koji daju podršku vozaču. Unapređene funkcije Driving Assistance Paketa uključuju, na primer, funkciju “Manevra skretanja“, funkcije stvaranja koridora za hitne službe, upozorenja na vozila u mrtvom uglu pri stajanju (exit warning function) koja upozorava vozača na bicikliste i vozila u mrtvom uglu, kao i upozorenje na pešake koji se nalaze u blizini pešačkog prelaza. GLA je u stanju da odreaguje u situacijama kada izostane reakcija vozača. Pomoćni sistem Active Brake Assist je zadužen da primeni autonomno kočenje u situacijama kada vozač ne odreaguje kako bi se izbegao sudar ili se smanjio intenzitet sudara. Sistem, takođe, može do brzine od oko 60 km/h izvršiti kočenje ispred nepomičnih prepreka ili pešaka koji prelaze ulicu. U zavisnosti od situacije, na ovaj način se može izbeći sudar do brzine od oko 50 km/h. Novi GLA se očekuje na evropskom tržištu u proleće 2020. godine.
Sa snažnim i izuzetno efikasnim motorima sa četiri cilindra, najnovijim pomoćnim sistemima za vožnju sa kooperativnom podrškom vozaču, MBUX multimedijalnim sistemom kao i sa obimnim ENERGIZING komfor sistemom, novi model poseduje sve jake strane aktuelne generacije kompaktnih vozila brenda Mercedes-Benz.
„Uvođenje na tržište novog modela GLA označava vrhunac potpunog osveženja naše porodice kompaktnih automobila“, izjavila je Britta Seeger, članica Upravnog Odbora (Bord od Management) kompanije Daimler AG, odgovorna za Mercedes-Benz Cars Marketing & Sales. „Velika potražnja naših SUV modela pokazuje da možemo da ponudimo pravi model za svakog našeg kupca. Ukoliko se osvrnemo na zahteve naših stranaka, oni su tražili prvenstveno dva off-road modela, GLB i GLA, koji savršeno nadopunjuju jedan drugog: GLB je najfunkcionalniji i najprostraniji model u našoj klasi kompaktnih vozila, u isto vreme novi GLA je pozicioniran kao njegov sportski brat i SUV sa orjentacijom na lifestyle.“
Prema Gorden Wageneru, glavnom dizajneru Daimler grupacije: „Novi GLA otelotvoruje savršenu sinergiju između čiste lepote i robustnih off-road elemenata. Sa ovim modelom dinamični SUV preuzima karakteristike budućeg modernog luksuza.“
Novi GLA će se na evropskom tržištu debitovati u proleće 2020. godine dok će do kupaca u SAD-u i Kini stići u leto 2020. Zahvaljujući ovakvom globalnom pokriću po pitanju prodaje, Mercedes-Benz očekuje da, ukoliko se računa kompletan životni ciklus, model GLA postane jedan od najpopularnijih modela kompaktne klase, odmah nakon A-Klase. Sa Cd vrednošću od svega 0.28, GLA trpi veoma mali otpor vazduha.
Novi GLA kombinuje najbolje od dva segmenta sa najvećom prodajom, kompaktnih i SUV vozila. SUV vozila predstavljaju strukturni oslonac u portfoliju Mercedes-Benz proizvoda i sada predstavlja segment sa najvećom prodajom za Mercedes-Benz. Do danas, više od 6,5 miliona stranaka širom sveta odabralo je Mercedes-Benz SUV vozilo. GLA se proizvodi u fabrici u Raštatu (Nemačka), Hambahu (Francuska) i za lokalno tržište u Pekingu (Kina).
Samouveren i dinamičan: spoljašnji dizajn vozila
GLA karakterišu snažne sveukupne dimenzije sa kratkim prepustima napred i nazad. Prednji deo svojim tečnim oblikom se uliva preko A-stuba u vizuelno kompaktnu kabinu. Naglašeni grebeni na poklopcu motora, zajedno sa točkovima dimenzije do 20 inča koji se nalaze u ravni sa karoserijom, potvrđuju samouveren izgled vozila.
Jasne konture, sa ublaženim linijama i naglašenim površinama, jasno prenose sportski duh i modernizam. Tipično za GLA su snažni bokovi karoserije kao i linija coupé-a gledano sa strane. Ovakva kontura bočnog profila daje vozilu njegov dinamički elegantan naglasak i pruža interesantnu igru svetla i senke.
Kao i kod drugih SUV modela brenda Mercedes-Benz, masku hladnjaka karakterišu prepoznatljivi otvori zajedno sa jednom lamelom sa centralno postavljenom zvezdom. U prepoznatljivom stilu brenda, unutrašnjost glavnih svetala je izrađena sa velikom pažnjom za detalje, visokim kvalitetom i izrazito precizno.
Pogled na vozilo sa strane i od nazad karakterišu snažni bokovi vozila. Vrata se prostiru preko pragova čime se olakšav ulazak u vozilo, dok se u isto vreme čuvaju okviri vrata (kao i pantalone putnika) od prašine i u isto vreme se poboljšava zaštita od bočnog sudara. Zaštitne lajsne za zaštitu od udara doprinose strukturi i sveukupnim proporcijama i u isto vreme naglašavaju off-road karakter vozila baš kao i ukrasne zaštite podvozja napred i nazad.
Zadnja svetlosna grupa je izvedena iz dva dela, sa reflektorima koji su zasebno postavljeni u braniku. Zahvaljujući ovom dizajnu moguć je širi otvor prtljažnika usled čega je moguć lakši utovar prtljaga. Drugi praktični detalji, koji su opciono dostupni zavisno od linije opreme uključuju integrisane krovne podužne nosače i hromiranu zaštitu pragova.
Savremena i visoko kvalitetna: Unutrašnjost vozila
Instrument tabla se sastoji od osnovnog dela koje poseduje optički izdvojene oblasti za vozača i saputnika. U vozačevom delu upečatljiv utisak ostavlja slobodnostojeći ekran za prikaz informacija dostupan u tri varijante: sa dva ekrana dijagonale 7-inča (17.78 cm), sa jednim ekranom dijagonale 7 i jednim dijagonale 10.25-inča (26 cm), i sa tzv. Widescreen varijantom, opremljenom sa dva ekrana dijagonale 10.25-inča. Prostor ispred suvozača je ukrašen ukrasnim elementom.
Okrugli ventilacioni otvori, preciznije pet otvora, dizajnirani su sa tzv. izgledom turbine visokog kvaliteta izrade sa izuzetno preciznom izradom lamela za usmeravanje vazduha. Ukrasna lajsna centralnog panela se gotovo bez prekida uliva u naslon za ruku. Pomoćna ručka za pridržavanje ima cevasti profil i postavljena je horizontalno.
U okviru standardne opreme, GLA je opremljen intuitivnim MBUX multimedijalnim sistemom (Mercedes-Benz User Experience). MBUX je moguće konfigurisati sa raznim opcijama. Snažan računar, brilijantni ekrani i grafike, prilagodljiv prikaz, i head-up prikaz u punom koloru, navigacija sa proširenom stvarnošću, software sistema koji uči, kao i glasovno komandovanje koje se uključuje pomoću ključne reči „Hey Mercedes“ predstavljaju ključne prednosti ovog sistema.
Značajno unapređenje: unutrašnje dimenzije i funkcionalnost
Iako je kraći od prethodnog modela, novi GLA nudi veći prostor u unutrašnjosti. Ovo je pogotovo tačno kada je u pitanju prostor za noge na zadnjim sedištima i prtljažni prostor, kao što pokazuje sledeća tabela sa dimenzijama:
GLA | Prethodna verzija | Razlika u mm. | ||
Spoljašnje dimenzije | ||||
Dužina | mm | 4410 | 4424 | -14 |
Širina | mm | 1834 | 1804 | +30 |
Širina uključujući i spoljašnja ogledala | mm | 2020 | 2022 | -2 |
Visina | mm | 1611 | 1507 | +104 |
Međuosovinsko rastojanje | mm | 2729 | 2699 | +30 |
Trag točkova napred | mm | 1605 | 1559 | +46 |
Trag točkova nazad | mm | 1606 | 1560 | +46 |
Unutrašnje dimenzije | ||||
Maks. prostor za glavu napred | mm | 1037 | 1015 | +22 |
Prostor za glavu nazad | mm | 969 | 975 | -6 |
Prostor za noge napred | mm | 1045 | 1063 | -18 |
Prostor za noge nazad | mm | 976 | 860 | +116 |
Prostor u oblasti laktova napred | mm | 1456 | 1422 | +34 |
Prostor u oblasti laktova nazad | mm | 1455 | 1410 | +45 |
Prostor u oblasti ramena napred | mm | 1419 | 1391 | +28 |
Prostor u oblasti ramena nazad | mm | 1393 | 1350 | +43 |
Širina prtljažnika maksimalna | mm | 1272 | 1187 | +85 |
Dubina prtljažnika maksimalna | mm | 1422 | 1395 | +27 |
Efektivna širina otvora prtljažnika | mm | 1050 | 1045 | +5 |
Kapacitet prtljažnika, VDA | litara | 435 | 421 | +14 |
Pozicije sedenja vozača i suvozača su više i uspravnije nego kod prethodnog modela, i samim tim su tipičnije za SUV vozila. Vozač i suvozač sede za 140 mm više u odnosu na A-Klasu i 50 mm više u odnosu na B-Klasu. Vidljivost unutar vozila je značajno unapređena u poređenju sa prethodnim modelom – uglavnom zahvaljujući optimizovanom poprečnom preseku stubova krova, koji sada blokiraju značajno manju oblast.
Fokus razvoja ovog modela je bila funkcionalna vrednost. Zadnja sedišta se mogu opciono podešavati po položaju za 14 cm dok se nasloni zadnjih sedišta mogu postaviti u položaj bliži vertikali za situacije prenosa gabaritnog tereta. Pored navedenog i dalje ostaje dovoljno prostora za jednu ili dve osobe na zadnjoj klupi budući da se nasloni sedišta mogu oboriti u odnosu 40:60. Naslon zadnje klupe je moguće poručiti i sa podelom 40:20:40, gde se svaka sekcija može samostalno spustiti.
Pod prtljažnog prostora kome se može podešavati visina je deo standardne opreme i nudi značajnu raznovrsnost. Kada se obori zadnja klupa i kada je pod prtljažnika u gornjem položaju može se formirati gotovo ravna površina. Za gabaritne predmete pod prtljažnika se može postaviti u donji položaj, dok se poprečni element iza sedišta može izvaditi i zadnja klupa se može podesiti u odgovarajući položaj klizanjem napred nazad (ukoliko je vozilo opremljeno ovom opcijom).
Vodi računa o okolnom saobraćaju: pomoćni sistemi za vožnju
Novi GLA je opremljen najnovijom generacijom pomoćnih sistema za vožnju, koji nude kooperativnu podršku vozaču, pružajući najviše standarde aktivne bezbednosti u segmentu kompaktnih vozila. Najnovija funkcija Driving Assistance Paketa uključuje, na primer, funkciju manevra skretanja, funkciju formiranja koridora za hitne službe, funkciju upozorenja na saobraćaj u mrtvom uglu pri izlasku iz vozila, i upozorenje na pešake koji se nalaze u blizini pešačkog prelaza.
Driving Assistance Package (opciona oprema u zavisnosti od tržišta i nivoa opreme) uključuje sledeće sisteme:
- Active Distance Assist DISTRONIC sa funkcijama:
- Autonomno kočenje pred nepokretnim preprekama,
- Produženo vreme čekanja za automatsko kretanje tokom vožnje u koloni u kombinaciji sa Active Parking Assist i navigacijom,
- Aktivacija funkcije „Jedrenje (Gliding)“ u ECO režimu rada pogona,
- Active Steer Assist (Sistem za aktivnu pomoć pri
upravljanju vozilom) sa funkcijama:
- Active Emergency Braking Assist (Aktivni sistem za kočenje u hitnom slučaju) – sa automatskim otključavanjem vozila i slanjem SOS poziva Mercedes-Benz centru za hitne pozive nakon što se vozilo zaustavilo (zavisno od tržišta)
- Active Lane Change Assist (Sistem za aktivnu promenu kolovozne trake) u kombinaciji sa navigacijom,
- Funkcija formiranja kolovozne trake za hitne službe: na autoputevima u vožnji u koloni pri brzinama ispod 60 km/h.
- Active Speed Limit Assist (Aktivni sistem za prepoznavanje i ograničenje brzine vozila) koji detektuje i reaguje na promene ograničenja brzine u kombinaciji sa sistemom za prepoznavanje saobraćajnih znakova (Traffic Sign Assist),
- Brzina kretanja vozila prilagođena ruti vožnje sa prilagođavanjem prilikom približavanja krivinama, kružnim tokovima, naplatnim rampama, T-raskrsnicama i izlazima sa autoputa – kao i smanjenje brzine prilikom nailaska na zastoj u kombinaciji sa navigacijom,
- Evasive Steering Assist (Sistem za pomoć prilikom manevra izbegavanja),
- Active Lane Keeping Assist (Aktivni sistem nadzora kolovozne trake),
- Active Blind Spot Assist (Aktivno nadgledanje mrtvog ugla),
- Active Brake Assist sa funkcijom manevra skretanja i cross-traffic funkcijom (prepoznavanje poprečnog saobraćaja) ,
- PRE-SAFE® PLUS: može detektovati potencijalnu opasnost od naletanja drugog vozila od nazad. U slučaju da se opasnost nastavi, sistem može takođe aktivirati kočnice ukoliko je vozilo u mirovanju, čime se minimizuje rizik od povrede vrata putnika u vozilu pri naletanju drugog vozila na zadnji deo vozila.
Čak i u svojoj funkciji indikacije, koja vrši samo upozoravanje vozača, sistem za nadgledanje mrtvog ugla (Blind Spot Assist) čak i pri niskim brzinama upozorava na vozila i bicikle koji se nalaze u opasnoj zoni. Po prvi put, kada je vozilo u mirovanju, vozilo može obavestiti vozača vizuelnim signalom u retrovizoru pre nego što otvori vrata da se u nepreglednoj zoni nalazi vozilo ili biciklista. Ukoliko vozač krene da otvara vrata ručicom, oglasiće se dodatni zvučni signal. Sistem će prepoznati učesnike u saobraćaju koji se kreću brzinom većom od 2 m/s. Ova funkcija je dostupna čak i u slučajevima kada je vozilo u mirovanju i kada je prošlo do 3 minuta od isključenja kontakta. Active Blind Spot Assist (Aktivni sistem za nadgledanje mrtvog ugla), deo Driving Assistance Paketa, može dodatno reagovati na vozila u mrtvom uglu aktivnom intervencijom kočenja.
Traffic Sign Assist (Sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova): postavljena ograničenja brzine i znakovi zabrane preticanja koji se nalaze na deonici po kojoj se vozi, prepoznaju se putem kamere i softvera za prepoznavanje slika i informacija sa digitalne mape puteva u navigacionom sistemu. Brzina vozila se upoređuje sa ograničenjem brzine. Kada vozač odabere odgovarajuća podešavanja, emituje se vizuelni/vizuelno-zvučni signal u momentu kada se prekorači ograničenje brzine. Sistem takođe detektuje i znak zabrane ulaska. Pored ovoga, sistem upozorava na osobe koje je detektovao na pešačkom prelazu.
Putujte još opuštenije: uz ENERGIZING comfort control sistem i ENERGIZING seat kinetics funkciju
ENERGIZING comfort control povezuje različite komforne sisteme u vozilu, koristi osvetljenje i muziku za odgovarajuća raspoloženja uz brojne opcije masaže, kako bi isporučio širok obim programa za poboljšanje raspoloženja vozača i suvozača. ENERGIZING COACH preporučuje ove programe u skladu sa situacijom. U slučaju da se sa vozilom povežu Mercedes-Benz vivoactive® 3 pametni sat ili neki drugi kompatibilni Garmin® „wearable“ uređaj, očitane vrednosti kao što su nivo stresa i kvalitet sna pomažu u preciznijoj preporuci podešavanja.
ENERGIZING comfort se dodatno može unaprediti pomoću ENERGIZING seat kinetics. Ovaj sistem pruža podršku ortopedski korisnim promenama položaja tela putem kratkotrajnih promena u nagibu naslona i sedalnog dela sedišta. ENERGIZING seat kinetics funkcija je dostupna na prednjim sedištima u kombinaciji sa potpuno električno podesivim sedištima sa memorijskom funkcijom.
Uredno i čisto: nova funkcija za pranje vozila
Kao prvi model u svojoj klasi koji poseduje ovu funkciju, GLA dobija funkciju po kojoj je poznat njegov stariji veliki brat model GLS. Samo jednom komandom, spoljašnja ogledala se preklapaju, bočni prozori i klizni prozor krova se zatvaraju. Informacija sa senzora za detekciju kiše biva potisnuta i brisači vetrobrana ostaju isključeni tokom pranja vozila u perionici sa četkama. Kontrola klimatizacije se prebacuje na recirkulaciju vazduha i nakon par sekundi se prikazuje slika sa prednje kamere 360° (ukoliko je vozilo opremljeno) kako bi se pomoglo vozaču prilikom vožnje kroz perionicu. Ova podešavanja se automatski deaktiviraju kada se vozilo izveze iz perionice i kada vozilo dostigne brzinu od 20 km/h.
Izuzetan komfor na dugim putovanjima i mnogo uživanja u vožnji: sistem oslanjanja
Prednju osovinu novog GLA karakteriše sistem oslanjanja McPherson dizajna. Komandovanje točkovima se vrši preko poprečne kontrolne poluge (ramena) koja je locirana ispod centra točka, McPherson opružne noge i spone za upravljanje. Donje rame je izvedeno od kovanog aluminijuma, čime se značajno smanjuje težina vozila i ne-oslonjena masa.
Zadnju osovinu GLA karakteriše sofisticirano oslanjanje sa 4-spone. Tri poprečne spone i jedno vodeće rame na svakom od točkova su konfigurisani da obezbede maksimalan nivo stabilnosti tokom vožnje, izuzetan kvalitet vožnje i izuzetne karakteristike po pitanju dinamičnosti u podužnom i poprečnom pravcu. Zadnja osovina je montirana na krletku-nosač koji je izolovan od tela vozila gumenim osloncima kako bi se što manje vibracija prenelo sa sistema oslanjanja na telo vozila.
Sa širinom traga točkova od 1605 i 1606 milimetara (napred/nazad), širina traga je za više od 4 centimetra veća nego kod prethodnog modela. Veći luk koša točka i veći prečnik točkova počev od 17 do 20 inča, rezultuju većim klirensom vozila od 143 milimetra (+9 milimetara).
Bolja trakcija kada je to potrebno: 4MATIC pogon na sve točkove
Novi GLA može biti opremljen sa stalnim pogonom na sve točkove 4MATIC sa potpuno promenljivim raspodelom obrtnog momenta kao opcijom. 4MATIC komponente uključuju razvod snage na zadnju osovinu, koji je integrisan u automatizovani menjački prenosnik sa dve spojnice, i zadnji diferencijal sa integrisanom više-lamelastom spojnicom. Ova spojnica se sastoji od 6 ploča (12 frikcionih površina) koje su presvučene slojem karbonskih vlakana i sposobne su da prenesu obrtni momenat od čak 1000 Nm. Ova spojnica takođe poseduje automatsko podešavanje zazora po pitanju trošenja frikcione površine.
Za razliku od prethodnih modela, u kojima je aktivacija spojnice vršena hidraulički u ovom slučaju se aktivacija vrši elektro-mehanički. Preko dvostepenog prenosnika i kose ravni, elektromotor dejstvuje aksijalnom silom na paket lamelica kako bi otvorio ili zatvorio spojnicu. Jedan od elemenata ovog kompaktnog uređaja je i zadnji diferencijalni prenosnik čiji je zadatak da kompenzuje različite dužine puteva (brzine okretanja) spoljašnjeg i unutrašnjeg točka tokom kretanja u krivini. Prednosti ovakvog kontrolnog sistema su, iznad svega, rad, koji ne zavisi od broja obrtaja kroz kompletan opseg aktivacije, kao i „pilot“ komandovanje spojnicom čak i kada je vozilo u mirovanju, uz veći stepen iskoristivosti zahvaljujući konceptu aktivacije kosom ravni. U ovom slučaju nema nepotrebnih gubitaka koje u drugim izvedbama stvara sinhrona hidraulička pumpa. Takođe je omogućena direktna dijagnostika pogona na sve točkove.
Sportska konfiguracija pogona na sve točkove omogućava vozaču da koristi DYNAMIC SELECT prekidač kako bi uticao na karakteristike 4MATIC sistema. Tri karakteristične mape su dostupne kako bi se kontrolisala spojnica za pogon na sve točkove, iako sistem može fleksibilno da reaguje u svakom režimu vožnje. U redovnim situacijama u vožnji, režim rada „Eco/Comfort“ se zasniva na raspodeli obrtnog momenta od 80:20 (prednja: zadnja osovina), dok je u režimu rada „Sport“ odnos 70:30. U off-road režimu rada, spojnica za pogon na sve točkove mode, se ponaša kao zaključani međuosovinski diferencijal, sa uravnoteženom raspodelom od 50:50. Višestruki senzori se koriste kako bi se prenela informacija o trenutnoj situaciji u vožnji aktuelnom sistemu za regulaciju pogona, na osnovu na primer sledećih faktora:
- zavisno od programa vožnje (Dynamic Select), različite vrednosti uključivanja/isključivanja
- Zahteva vozača (položaj pedale gasa, kočnice, upravljača)
- Stepen trenja i prianjanja između točkova i podloge
- Nagibi uzbrdice/nizbrdice
- Krivudav/prav put
- Brzina kretanja vozila
- Vuča prikolice
Kao i funkcije koje štite od preopterećenja sistema obrtnim momentom ili pregrevanja sistema.
Koristan na lakom off-road terenu: Off-Road Engineering Paket
4MATIC modeli poseduju takozvani Off-Road Engineering Paket kao deo standardne opreme. Individualne komponente ovog paketa su:
- U kombinaciji sa MULTIBEAM LED glavnim svetlima ovi modeli nude posebnu off-road funkciju svetla. Ova funkcija olakšava uočavanje prepreka na neravnom terenu u mraku. Sa off-road svetlima, svetlo za skretanje MULTIBEAM LED glavnih svetala ostaje stalno uključeno do brzine kretanja od 50 km/h. Na ovaj način se postiže široka i sjajna raspodela svetla neposredno ispred vozila.
- Pored navedenog, Off-Road Engineering Paket uključuje i dodatni program vožnje. Ovim programom se adaptira ne samo karakteristika 4MATIC sistema, već takođe i način na koji motor isporučuje snagu kao i ABS intervencija za off-road vožnju po lakom terenu. Ovaj režim se može aktivirati putem DYNAMIC SELECT prekidača.
- Animacija situacije u vožnji takođe može biti prikazana na medija ekranu. Realistični prikaz uspona, ugla naginjanja i tehničkih postavki pomaže vozaču da pravilno proceni potrebni manevar.
- Ukoliko stranka želi, Downhill Speed Regulation (DSR) se automatski pridržava odabrane brzine spuštanja niz padinu koja se može podesiti u opsegu od 2 do 18 km/h, prikaz podešene brzine se prikazuje na ekranu instrument table i opcionalno dostupnom head-up prikazu na vetrobranskom staklu. Uz ciljanu aktivaciju kočnica, DSR pomaže u održavanju konstantne brzine spuštanja na strmim nizbrdicama.
Snažni i efikasni: motori
Novi GLA se u potpunosti oslanja na benzinske i dizel motore sa četiri cilindra koji su kompletno modernizovani za novu generaciju kompaktnih vozila. U poređenju sa prethodnom generacijom, karakterišu ih značajno povećana specifična snaga i poboljšana efikasnost rada kao i mnogo manja emisija izduvnih gasova. Trenutno je u pripremi model koji će ostvarivati lokalnu nultu emisiju zahvaljujući trećoj generaciji plug-in hibridnog pogona.
Ulazni model za benzinske motore je motor M 282 radne zapremine od svega 1.33 litra u modelu GLA 200 (kombinovana potrošnja goriva 5.9-5-6 l/100 km, kombinovana CO2 emisija iznosi 135-129 g/km). Ovaj motor poseduje sistem za gašenje cilindara kako bi se obezbedio još efikasniji rad pri delimičnom opterećenju.