Novi Opel Movano je moderniji i prijateljski nastrojen ka korisniku više nego ikada pre. Novi dizajn prednjeg dela jasno identifikuje Movano kao člana Opelove porodice. Brojni sistemi asistencije i tehnologije olakšavaju život na poslu i čine ga prijatnijim. Oni uključuju ,,Rear Vision’’ kameru, kako bi vozač uvek imao dobar pogled ka nazad. Funkcije kao što su upozorenje na vozila u mrtvom uglu i upozorenje na napuštanje saobraćajne trake će takođe povećati bezbednost drugih učesnika u saobraćaju. Zatim dolazi odlična povezanost i ponuda infozabavnog sistema koji je kompatibilan sa Apple CarPlay i Android Auto sistemima, a takođe podrazumeva i 7-inčni ekran osetljiv na dodir. Pametni telefoni mogu da se pune bežično. Movano je veliko komercijalno vozilo u Opelovoj gami. Zajedno sa novim Vivarom i Combom Cargo, nemački brend ima najmlađu gamu lakih komercijalnih vozila na tržištu.
Kabina novog Movana je dizajnirana kao moderna pokretna kancelarija. Sa ukupno 22 pregrade za skladištenje postoji velika količina prostora za sve što je potrebno tokom dana. Detalj pametnog dizajna kao što je FlexTray pretinac za rukavice sa zapreminom do 10,5 litara, koji može da se otvori kao fioka, čini život još lakšim. Sedište sa vazdušnim oprugama omogućuje vozaču da uvek putuje u komforu.
Kao i pre, novi Movano panel van je dostupan u 4 dužine i tri
visine, sa maksimalnom ukupnom masom vozila do 4,5 tona i 17 kubnih metara
tovarnog prostora.
Ukupno 150 različitih varijanti konverzija karoserije se nudi fabrički. U zavisnosti od varijante, Movano može da preveze do 5 euro paleta. To znači da postoji Movano za skoro svaku potrebu. Zahvaljujući novim rukohvatima na boćnim zidovima i LED ostvetljenju, tovarni prostor je sada još upotrebljiviji.
,,Novi Opel Movano je savršen kolega na poslu i idealan za vozače koji ga koriste za komercijalne svrhe. To je razlog zašto su se naši inženjeri fokusirali na još veću optimizaciju vozila kao vrlo efikasnog kompletnog paketa. Ovo je jasno kada se pogledaju brojni sistemi asistencije i tehnologije, kao i unapređena ergonomija i prostori za skladištenje,’’ rekao je menadžer Opelove grupe za laka komercijalna vozila, Tobias Stöver. ,,Sa Movanom, mi nastavljamo da dosledno sprovodimo našu strategiju koja se tiče rasta prodaje lakih komercijalnih vozila. Zajedno sa nedavno predstavljenim Vivarom i modelom Combo Cargo koji se pokazao kao uspešan na startu prodaje, ponudićemo najmlađu gamu lakih komercijalnih vozila na tržištu, na taj način pozicionirajući nas još snažnije kao pouzdan nemački brend lakih komercijalnih vozila za sve.’’
Novi Movano se jasno identifikuje po svom licu. Novi prednji deo odlikuje velika, duboko pozicionirana maska hladnjaka, sa Opelovim logom munje vidno postavljenim u sredini. Karakteristična krilca ulivaju se od amblema u dnevna LED svetla koja su integrisana u farove. Novi Movano je na ovaj način jasno prepoznatljiv kao deo Opelove porodice.
Sa oko 170 hiljada prodatih jedinica do sada, Movano je bestseler u E-van segmentu tržišta. Bio je redovno među najboljih 10 u svojoj klasi tokom protekle dve godine. Sa 20 do 25 hiljada jedinica godišnje, prodaja Movana je povećana za do 40 procenata u poređenju sa 2013. Novi, snažniji, efikasniji i praktičniji Movano naglašava važnost Opelove strategije rasta prodaje lakih komercijalnih vozila, koja je deo PACE! strateškog plana za postizanje održive profitabilnosti.
Brojni sistemi asistencije za vozača, koji su dostupni po prvi put u Movanu i kojih nema u ponudi konkurencije, čine vožnju opuštenijom i pre svega bezbednijom.
Idealnu vidljivost sa svih strana obezbeđuju sistemi upozorenja
na vozila u mrtvom uglu i ,,Rear Vision’’ kamere za pogled unazad. Već ponuđena
u modelu Combo, specijalna kamera u Movanu pokazuje vozaču šta se dešava pozadi
dok je vozilo u pokretu; kod panel van verzija sa pregradom između kabine i
tovarnog prostora, vozač više ne mora
da se oslanja samo na spoljašnje retrovizore. Slika se prikazuje na sedmoinčnom ekranu. Ukoliko vozač odabere vožnju unazad, kamera se gasi i menja je kamera za vožnju unazad. Novi sistem kamere biće dostupan sa prednjim i zadnjim parking senzorima kao deo paketa ,,Easy Park & Sight’’.
Upozorenje na vozilo u mrtvom uglu sprečava nezgode sa drugim učesnicima u saobraćaju, kao što su na primer biciklisti. Pokretni objekti, kao što su bicikli ili motocikli, koje vozač obično ne može da vidi iz kabine, prepoznati su putem ultrasoničnih senzora. Ukoliko senzori primete nešto u mrtvom uglu, LED upozorenje se osvetli na odgovarajućem spoljašnjem retrovizoru. Upozorenje počinje da treperi ukoliko vozač uključi pokazivač pravca ka toj strani.
Upozorenje na napuštanje saobraćajne trake se aktivira pri brzinama većim od 30 km/h. Ukoliko Movano nenamerno napusti traku, sistem proizvodi akustični alarm i pokazuje upozorenje na ekranu. Prednji i zadnji senzori čine parkiranje lakšim. Prilikom manevrisanja pri brzinama manjim od 12 km/h, ultrasonični senzori upozoravaju vozača na prepreke ispred ili iza vozila putem akustičnih signala i upozorenja na displeju instrument table. Ukoliko je instaliran multimedijalni sistem, pogled na područje iza vozila se prikazuje na sedmoinčnom ekranu.
Asistencija za bočni vetar je još jedan važan sistem u novom Movanu. Velika vozila kao što su transporteri ili panel vanovi ugroženi su od bočnog vetra, pogotovo na mostovima. U takvim uslovima, standardni sistem asistencije za bočni vetar održava vozilo pod kontrolom tako što aktivira ESP sistem (vozač je informisan putem simbola vetra na displeju instrument table). U standardnu opremu novog Movana takođe spadaju automatski brisači vetrobranskog stakla i automatska prednja svetla.
Brojni sistemi asistencije u novom Movanu još više povećavaju bezbednost posade. Sedišta sa više načina podešavanja dodaju udobnost, omogućavajući vozaču Movana da nakon duge vožnje kabinu napusti odmoran. Opciona komforna sedišta za vozača i suvozača nude podešavanje lumbalne podrške. Ukoliko se Movano često vozi po neravnim površinama, vozači će ceniti sedište sa vazdušnim oprugama. Vozač može da podesi elastičnost po svojoj želji.
Dostupno je više od 150 fabričkih verzija Movana – od panel vanova, šasija i kabina sa platformom, kombija za prevoz putnika, do sandučara, kipera i konverzija sa tovarnim sandukom. Movano panel vanovi su dostupni sa dužinom tovarnog prostora do 4,38 m, visinom do 2,14 m, i sa zapreminom do 17 m3. U zavisnosti od varijante modela, maksimalna ukupna masa vozila dostiže 4,5 tona; maksimalna nosivost je 2,4 tone. Movano je takođe odličan kao vozilo za vuču – može da povuče do 3,5 tona.
Opel želi da svojim klijentima život učini lakšim i prijatnijim. Novi Movano u skladu sa tim nudi nekoliko opcija kako bi bilo lakše koristili tovarni prostor. Tu su novi rukohvati na B i D stubu za lakši ulaz i izlaz, dok LED osvetljenje povećava vidljivost u zadnjem delu panel vana. Klizna bočna vrata su dovoljno velika za utovar euro palete. U zavisnost od verzije, tovarni prostor može da primi do pet euro paleta.
Još više razvijena kabina podseća na modernu kancelariju. Novi Movano nudi 22 opcione pregrade za skladištenje stvari sa ukupnom zapreminom od 104 litra dodatnog prostora. Tu su ergonomski pozicionirane pregrade sa i bez poklopca; uključujući pregrade na vratima. Posebno praktičan je FlexTray pretinac za rukavice na putničkoj strani, koji se izvlači kao fioka. Ima zapreminu od 10,5 litara. Dokumenti na papirima A4 formata mogu da se smeste ovde, bez savijanja.
Ekran infozabavnog sistema i navigacija su idealno integrisani u iznova dizajniranu centralnu konzolu. Navi 50 IntelliLink Pro ima svoju premijeru u novom Movanu. Još više unapređen sistem je kompatibilan sa Apple CarPlay i Android Auto aplikacijama i na taj način nudi odličnu povezanost. Brži je od prethodnika, sa sedmoinčnim ekranom osetljivim na dodir, koji ovaj sistem čini lakim za upravljanje. Pametni telefoni mogu da se povežu putem USB-a ili Bluetooth-a. Bežično punjenje je takođe novost za Movano.