Više od 1000 kilometara s jednim punjenjem
- Nakon obaranja rekorda, rezervoar je ponovo napunjen i automobil je bio spreman za nastavak vožnje za samo pet minuta
- Izuzetan domet preporučuje tehnologiju vodoničnih gorivnih ćelija kao idealno rešenje za vožnju na velike udaljenosti uz nultu emisiju
Putovanje je započelo u sredu, 26. maja u 5:43 ujutro na punionici vodonika HYSETCO u Orlyju, a završilo se nakon pređenih više od 1000 kilometara s jednim rezervoarom.
Tačno 1003 km, uz nultu emisiju, Mirai je dostigao na javnim putevima, južno od Pariza i u regionima Loir-et-Cher i Indre-et-Loire, a udaljenost i potrošnju su potvrdile nezavisne organizacije.
U obaranju rekorda korišćen je zeleni vodonik, a prosečna potrošnja goriva bila je 0,55 kg/100 km, dok je u rezervoar Miraija moguće smestiti 5,6 kg vodonika.
Novi Mirai je demonstrirao efikasnost i jednostavnost vožnje
Novi Mirai je deo druge generacije Toyotinih električnih vozila s gorivnim ćelijama. Nudi bolje performanse, elegantniji je i dinamičnijeg dizajna, a odlikuje se i novom voznom dinamikom u poređenju s prvom generacijom.
Povećana je i efikasnost sistema gorivnih ćelija koje, zajedno s većom zapreminom rezervoara i boljom aerodinamikom, doprinose većem dometu od približno 650 kilometara u uobičajenim uslovima vožnje, pri čemu dolivanje vodonika traje manje od pet minuta na punionicama s pritiskom od 700 bara.
U cilju dostizanja rekordnog dometa od 1003 km, vozači su se pridržavali eko načina vožnje, ali bez ikakvih posebnih tehnika koje bi bile nedostupne svakodnevnim vozačima.
Toyota Mirai i vodonik su u središtu projekta Beyond Zero
Beyond Zero naglašava da nulta emisija nije Toyotino konačno odredište.
Ona je samo jedan od koraka na Toyotinom putu elektrifikacije radi savladavanja prepreka i izgradnje bolje budućnosti za sve, ne zaustavljajući se na emisiji, ograničenjima, očekivanjima i preprekama.
Mirai jednostavno osvetljava aspekt „izvan emisije“ naglašavajući prednosti električne mobilnosti uz nultu emisiju, pružajući istovremeno sigurnost, udobnost, povećani domet i jednostavno punjenje goriva.
Štaviše, vodonik kao verodostojan i bogat resurs za transport i skladištenje energije, predstavlja snažnu priliku za stvaranje boljeg društva.
Vodonik može da pruži mobilnost uz nultu emisiju, ne samo za drumski prevoz, nego i za železnicu, brodove i avione, ali i proizvodnju energije za industriju, kancelarije i domaćinstva.
U tom pogledu, Toyota pruža podršku brojnim inicijativama za širenje i diversifikaciju primene gorivnih ćelija: električni generatori (EODev), brodovi (Hynova), taksi vozila, autobusi (Hype i RATP), kamioni (Hino), grad vodonika (Woven City) i druge namene.
Rekord je ostvarilo četiri vozača
U grupi od četiri vozača, koji su učestvovali u postavljanju rekorda, bio je i Victorien Erussard, osnivač i kapetan broda Energy Observer.
Energy Observer, kojem je Toyota partner, prvi je brod opremljen Toyotinim gorivnim ćelijama, energetski je nezavisan, ima nultu emisiju i zapravo je komunikacijski alat i istraživačka laboratorija za energetski prelaz. Energy Observer je sada prerastao u preduzeće koje se bavi istraživanjima i inovacijama. Nedavno je u Parizu predstavio potpuno novo izložbeno selo posvećeno obnovljivoj energiji i vodoniku.
Tokom tog događaja Ajfelov toranj je po prvi put osvetljen zelenim vodonikom, zahvaljujući generatoru na vodonik GEH2®, koje je razvila start-up organizacija unutar EODev, u kojoj je Toyota deoničar.
James Olden (inženjer u Toyota Motor Europe), Maxime le Hir (proizvodni menadžer za Mirai) i Marie Gadd (PR menadžer u Toyota France) bili su preostali deo ekipe vozača.
Najvažniji podaci
Pređena udaljenost s jednim rezervoarom vodonika: 1003 km
Prosečna potrošnja vodonika: 0,55 kg/100 km
Preostali domet (prema prikazu na instrument tabli): 9 km