Srbija nije zemlja bogata vodom, a istraživanja pokazuju da u javnosti briga o ovom resursu nije dovoljno prepoznata kao važna tema. Upravo zato, neophodno je da o vodi više govorimo i radimo na podizanju svesti javnosti, jer samo tako će ona dobiti pažnju kakvu danas imaju zagađenje vazduha, reciklaža, upravljanje otpadom, a posebno ambalažnim otpadom, kaže za Nedeljnik Dragan Lupšić, direktor korporativnih poslova kompanije HEINEKEN Srbija.

Na koji način strategija Stvaramo bolji svet treba da do 2030. godine unapredi proizvodne procese kompanije HEINEKEN i učini svet boljim mestom za život?

Stvaramo bolji svet (Brew a Better World) predstavlja sveobuhvatnu strategiju kompanije HEINEKEN u tri ključne oblasti društveno odgovornog poslovanja: zaštita životne sredine, pozitivan uticaj na društvo i odgovorna konzumacija. U okviru svakog od ova tri pilara imamo niz ciljeva koje planiramo da realizujemo do 2030. godine, a u mnogima od njih do sada je ostvaren značajan napredak. Kada govorimo o zaštiti životne sredine, glavni fokus je na smanjenju emisije CO2, kako u proizvodnji, tako i u čitavom lancu snabdevanja, maksimizaciji cirkularnosti procesa i proizvoda, kao i doprinosu zaštiti vodnih resursa.

U 2022. godini uspeli smo da smanjimo emisije CO2 u proizvodnji za 18 odsto u poređenju sa 2018. godinom, dok je cilj da do 2030. godine naše poslovanje bude u potpunosti karbonski neutralno. Istovremeno, 73 odsto sastojaka u našem pivu proizvodi se na potpuno održiv način, a planiramo da do kraja ove decenije svi naši sastojci dolaze iz održivog načina proizvodnje.

Briga o vodi i vodnim resursima dodatno je istaknuta kreiranjem posebne strategije Svaka kap je bitna (Every Drop Counts). Kako to da je za ovu oblast kreirana zasebna strategija?

Voda je ključni sastojak piva i čini više od 95 odsto njegovog sastava, što govori koliko je ovaj resurs značajan za našu industriju. Upravo zato, pored staranja o očuvanju vodenih slivova, briga o vodi oslikava i brigu o kvalitetu napitka koji proizvodimo i nudimo našim potrošačima. Očuvanje lokalnih slivova, ali i vođenje računa o potrošnji svake kapi vode u procesu proizvodnje predstavlja fokus strategije Svaka kap je bitna. U našim fabrikama vodimo računa o racionalnoj upotrebi vode, cirkularnoj ekonomiji u njenom korišćenju, ali i odgovornom upravljanju, odnosno održavanju slivova. Upravo nam je ovakav strateški pristup proteklih godina omogućio da napravimo veliki iskorak. Recimo, 2008. godine smo za proizvodnju 1 hl piva koristili 5 hl vode, da bi danas potrošnja vode bila svedena na 3,3 hl vode za proizvodnju 1 hl piva. Globalni cilj nam je da do 2030. godine dostignemo 2,9 hl.

Kompanija HEINEKEN Srbija odlučila je da u narednom periodu posebnu pažnju posveti upravo ovoj oblasti. Koji je bio glavni razlog da upravo zaštita vode postane fokus vašeg društveno odgovornog delovanja?

U HEINEKEN Srbija uvek smo posebno obraćali pažnju na ovu važnu temu, što potvrđuje i uspešna implementacija brojnih segmenata strategije Svaka kap je bitna. Sistemi za prečišćavanje otpadnih voda u obe naše pivare u Zaječaru i Novom Sadu, kao i smanjenje potrošnje vode u njima za čak 75 odsto tokom protekle decenije, samo su neki od njih.

Ipak, dve stvari podstakle su nas da se u narednom periodu dodatno posvetimo ovoj temi. Prva je ta da, uprkos popularnom mišljenju, Srbija nije zemlja bogata vodom. Količina vode kojom raspolažemo je 1500 m3 po glavi stanovnika, dok se kao minimum koji je neophodan za zadovoljavanje osnovnih potreba računa količina od 2500 m3. Dodatni problem je i paradoks da je voda najpotrebnija u područjima gde je njen nedostatak najveći.

Druga stvar je vrlo indikativan rezultat Edelmanovog istraživanja o stavovima javnosti o zaštiti životne sredine, a to je da građani vodu ne prepoznaju kao dovoljno važnu temu kojom bi kompanije trebalo da se bave. To potvrđuje koliko je važno da se bavimo ovom temom, jer što mi više o njoj govorimo, svest javnosti o važnosti očuvanja vodnih resursa biće veća.

Upravo zato, HEINEKEN Srbija uskoro će predstaviti novu nacionalnu kampanju koja će, uz podizanje svesti o ovoj temi, doprineti očuvanju prirodnih izvora vode i njihovom kvalitetnijem korišćenju, kao i boljem upravljanju vodama i vodnim resursima u Republici Srbiji.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.