Kao i mnogi u prvim danima pandemije koronavirusa, Kabi Lejm je instalirao aplikaciju TikTok. Ovaj mladić senegalsko-italijanskog porekla tada je zbog smanjene proizvodnje usled kovida ostao bez posla u fabrici u Čivasu, gradiću nedaleko od Torina, i jednostavno je, kako je sam govorio, imao previše slobodnog vremena. U moru korisnika TikTok-a, i sam je počeo da postavlja video zapise. U početku je plasirao sadržaj na italijanskom, sa titlovima, ali je ubrzo počeo da postavlja karakteristične i „tihe“ reakcije na apsurdne video zapise i „trikove“ koji su drugi korisnici objavljivali na društvenim mrežama. Lejmova razonoda je ubrzo prerasla ozbiljan biznis i dve godine kasnije, ovaj dvadestdvogodišnjak smatra se kraljem ove društvene platforme.

Krajem juna, Lejm je preskočio Čarli D’Amelio, dosadašnju najpraćeniju kreatorku na TikTok-u.

„Osećam da je vreme da neko drugi dobije to mesto i ponosna sam na njega,“ rekla je D’Amelio nedavno, a prenosi Gardijan.

Trenutno, Lejm ima 146 miliona pratilaca na TikTok-u, gde u opisu njegovog profila p iše: „Ako želite da se smejete, na pravom ste mestu.“

Međutim, pored smeha, slava na globalnom nivou mu je donela i bogatstvo. Nedavno je dogovorio sponzorski ugovor sa firmom za kriptovalute Binance. Prethodno je učestvovao u kampanjama Hugo Boss-a.

„Neverovatno je gledati Kabijevo putovanje do zvezda TikTok-a“, kaže Rič Votervort, generalni menadžer TikTok Europa.

„Za samo dve godine prošao je put od kreatora komičnih skečeva u svojoj spavaćoj sobi do zvanja prvog kreatora u Evropi, i drugog u svetu, koji je premašio prag od 100 miliona pratilaca“, dodaje Votervort.

Dibondi Valdovinos Kej sa Univerziteta u Lidsu i koautor udžbenika o TikTok-u kaže da je Lejm, slučajno ili namerno, pronašao savršenu formulu kratkih, smešnih i nemih video zapsa.

„Oni prelaze jezičke i kulturne barijere. Njegov sadržaj spaja“, dodaje.

Lejmov talenat u ismevanju čudnih trendova u svakodnevnom životu je očigledan – ali je takođe bio na pravom mestu u pravo vreme. Kada je počeo njegov rast krajem 2020. i početkom 2021. godine, TikTok je bio najpoznatiji kao aplikacija popularna među tinejdžerima koji su plesali uz svoje omiljene pesme.

„Kabijev kreativni i bezbrižni humor je primer druge strane TikTok-a koja bi mogla da ponudi ulaznicu za neupućene da istraže šta još platforma može da ponudi“, kaže Valdovinos Kej.

„Činjenica da ne kaže ni reč daje vam dublju vezu sa njim“, kaže Timoti Armu, osnivač i bivši izvršni direktor Fanbites-a, marketinške agencije generacije Z.

Armu to upoređuje sa zaključivanjem pogledom tokom susreta sa strancem usred neobične situacije.

„Ne govorite ništa, ali tačno znate šta druga osoba misli. Tako gradite duboku vezu sa nekim. Lejm je takođe atraktivan za kompanije koje žele da zadrže njegov uspeh i da se istaknu kroz taj uspeh. On se ne uklapa u stereotipnu ideju o uticajnim ljudima, pa se još više navijaju za njega. Predstavlja suprotnost onome što je D’Amelio – bela, dobrostojeća srednja klasa iz Sjedinjenih Država“, kaže Armu.

Ujedno, kako ističu marketinški sturčnjaci, odražava ono što TikTok nastoji da bude – raznolika platforma koja probija granice i koja svakog može da plasira među superzvezde. Dok je na Instagramu najpraćeniji Kristijano Ronaldo, a na Tviteru tio Barak Obama, Džastin Biber i Kejti Peri, TikTok-ov totem je sve više prozaičniji.

Otprilike, jedna desetina publike ove aplikacije je u SAD, iz Brazila je devet odsto korisnika, iz Meksika pet. I krajnje neuobičajeno za influensera, Kabi skoro podjednako privlači muške i ženske gledaoce.

„Njegov uspeh pokazuje kako kreativnost izražena na jednostavan i autentičan način može biti katalizator za angažovanje i povezivanje miliona ljudi širom sveta“, kaže Votervort.

https://www.nstore.rs/product/elektronsko-pdf-izdanje-nedeljnika-br-547-od-7-jula/

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.