I Microsoft i Schneider Electric godinama u fokusu imaju rešenja koja su posvećena održivosti. Udružili su se na zajedničkoj konferenciji kako bi predstavili rešenja i ukazali da je za održivu budućnost neophodno učešće svih.
Za velike rezultate potrebno je uključivanje svih
Jelena Pejković, Sales Director Secure Power Serbia, Montenegro, Croatia, Slovenia, BIH – Schneider Electric:
Održan je događaj u organizaciji Schneider Electric i Microsofta – „Na izazove održivosti odgovaramo zajedno“. Odakle saradnja i koje su ključne poruke poslate?
Obe kompanije godinama u fokusu imaju rešenja posvećena održivosti. Microsoft je imenovao Schneider Electric za partnera godine za održivost dve godine zaredom, a mi smo došli na ideju da ova dva velika imena iskoristimo i na lokalnom nivou, kako bismo dodatno podigli svest o značaju ove teme, ali i prikazali rešenja koja su dostupna i mogu pomoći korisnicima u pogledu efikasnije upotrebe energije i održivosti. Potencirali smo reč zajedno, jer je za velike rezultate potrebno uključivanje svih – od države kao zakonodavca, preko konsultantskih kuća i proizvođača opreme, do korisnika.
Schneider je prepoznat kao jedna od najodrživijih kompanija. Kako biste ocenili situaciju sa drugim kompanijama kada je reč o tome?
Danas je većina svesna neophodnosti definisanja strategija za održivije poslovanje. To pokazuju i podaci prema kojima se 99% generalnih direktora kompanija slaže da su pitanja održivosti važna za budući uspeh njihovog poslovanja, a 75% investitora da su važna kada se donose odluke o ulaganju. Veliki odziv koji smo imali na konferenciji kao i neformalni razgovori sa drugim kompanijama govore da na lokalnom nivou treba još raditi na edukaciji, ali veliko interesovanje već postoji.
Data centri su među najvećim potrošačima električne energije u svetu. Koja rešenja Schneider Electric nudi za prevazilaženje tog problema?
Veliki internet giganti guraju ovu industriju napred pa industrija data centara možda i prednjači na putu ka održivijem poslovanju. Mi se trudimo da principe održivosti imamo na umu od najranije faze – projektovanja, kako bismo maksimizovali vek data centara, povećali efikasnost i otpornost, smanjili ugljenični otisak. Iako se fokus stavlja na emisiju gasova staklene bašte, tu su i drugi resursi o kojima treba voditi računa – smanjenje otpada i odgovornija upotreba vode koja se koristi za hlađenje. Prikupljanje relevantnih podataka, merenje i analiza su ključni za dalje akcije. Naša EcoStruxture platforma i njeni alati pomažu korisnicima da prate performanse i izveštavaju. Ovi alati igraju ključnu ulogu za efikasnije korišćenje resursa i postizanje visoke dostupnosti, otpornosti i efikasnosti infrastrukture.
Održivost je odgovornost i prilika
Petra Čiček, Sustainability Lead Microsoft CEE:
Efekti klimatskih promena i energetske krize se sve više osećaju. Kako održivost u poslovnim strategijama kompanija može doprineti situaciji u kojoj smo se našli?
Održivost je naša odgovornost, ali i prilika, to je, zapravo, jedini put napred.
U Microsoftu, održivost je u srcu poslovanja, a uspeh održivosti svake kompanije zavisi od održivog uspeha njenog celokupnog lanca vrednosti (value chain). Održivost je prisutna u svemu što radimo, a kao kompanija smo se obavezali da do 2030. postanemo karbonski negativni, sa nultom količinom proizvedenog otpada i pozitivnim utroškom vode, a do 2050. ćemo poništiti sve emisije štetnih gasova od osnivanja kompanije.
Organizacije svih vrsta, veličina i različitih sektora žele da promene svoju dosadašnju praksu i usklade se sa novim imperativom održivosti. Kako biste opisali situaciju danas?
Organizacije danas imaju potrebu za transparentnošću ekološkog otiska celokupnog poslovanja, svojih operacija, proizvoda i svojih lanaca vrednosti, ali prikupljanje ovih podataka je zahtevno. Microsoft može pomoći kompanijama u prikupljanju ovih podataka, automatizaciji izveštavanja, poboljšanju operacija, i davanju jasnih smernica gde bi trebalo usmeriti resurse i akcije kako bi se ostvario najveći uticaj održivosti. Kao deo naše platforme Microsoft Cloud for Sustainability, nudimo set rešenja koja omogućavaju organizacijama da napreduju na svom putu održivosti.
Na šta se organizacije fokusiraju i koja smatrate da je uloga Microsoftovih rešenja u ovom procesu?
Pre svega, potrebno je izmeriti i razumeti osnovnu delatnost kompanije, postaviti ambiciozne ciljeve i uključiti održivost u strategiju kompanije. Microsoft posluje sa sve većim globalnim ekosistemom partnera i podržava klijente sa vodećim, inovativnim, održivim rešenjima kao što je Schneider Electric.
Svesni smo da nam je potrebno još rešenja za dekarbonizaciju – zato smo kreirali Fond za klimatsku inovaciju (Climate Innovation Fund) vredan milijardu dolara kako bi investirali u inovativne kompanije, startape itd. i ubrzali pronalaženje rešenja dekarbonizacije.