Ana Radun, Nije svejedno Fondacija i Board Member, Nectar grupa
Kompanija Nectar pokrenula je akciju „Nije svejedno kad bebe dolaze“. Koliko je važno da brendovi u Srbiji svojom komunikacijom i delovanjem osnažuju porodice i rast nataliteta?
Važno je da se kao društvo tom temom sve više bavimo. Na žalost, već godinama Srbija se suočava sa negativnim prirodnim priraštajem i to jeste goruće pitanje za sve nas koji živimo ovde. Za nas kao porodičnu kompaniju nije bilo dileme kojom temom ćemo se prvo baviti i dati svoj doprinos u meri u kojoj možemo. Ponosni smo da je akcija kroz godine doprinela da se skrene pažnja na izazov sa kojim se kao društvo susrećemo. Svaki šesti par u Srbiji ima problem da prirodnim putem dobije potomstvo i smatramo da je pitanje vantelesne oplodnje važno društveno pitanje. Pored toga, svesni smo da je to i dalje tabu tema kod nas. Zato smo odlučili da uradimo sve što je u našoj moći da pomognemo parovima koji žele da postanu roditelji, da im pružimo podršku u tom procesu, da imaju sve potrebne informacije na jednom mestu i da na organizovan i institucionalni način damo doprinos rastu nataliteta. I ne manje važno – da pomognemo da se razbije stigma i da se o VTO priča.
U kojoj meri CSR projekti moraju biti u skladu sa korporativnim vrednostima kompanije?
Verujemo da je sinergija korporativnih vrednosti i oblasti u kojima dajete širi društveni doprinos neophodna i prirodna. Tada i zaposleni i kompanija dišu kao jedan tim usmeren na isti cilj, a to je doprinos u oblastima u kojima sa ekspertizom i znanjem pravite razliku. Dobar primer da istaknemo tu vezu jeste i naša Nije svejedno Fondacija. Osnovana je sa ciljem dugoročnog stateškog delovanja na temeljima kompanijskih vrednosti kojima su zajednički imenitelji porodica, priroda, edukacija – oblasti u kojima možemo da damo svoj najveći doprinos kroz ekspertizu, znanje i rad.
Zašto je važno da svako od nas, pa i brendovi, imaju svest o tome da u nekom trenutku moraju da „vrate društvu“?
Ovde dolazimo do održivosti kao osnove za sve buduće projekte koji nas čekaju. Brendovi koji rastu na održivim i humanim principima jesu brendovi budućnosti. Iako nemamo obavezu globalnog izveštavanja i usklađivanja sa UN ciljevima održivog poslovanja, smatramo da je to naša liderska obaveza i zato je održivost naše dugoročno strateško opredeljenje. Početkom 2020. godine izradili smo izveštaj o održivom poslovanju i odlučili se za dodatni niz mera, inovacija i novčanih ulaganja kako bi još više dali doprinos očuvanju životne sredine. Kao regionalni lider i pre svega porodična kompanija kojoj su porodične vrednosti utkane u DNK, imamo jasnu misiju da konstantno radimo na tome da u skladu sa mogućnostima vraćamo zajednici u kojoj poslujemo i u kojoj živimo.
Da li potrošači danas više cene društveno odgovorne brendove? Edukovanost potrošača u regionu na visokom je nivou. Savremeni potrošač želi da zna više o proizvodu i priči brenda, koja se odvija iza pakovanja. Transparentnost i inovativnost ključni su, a uz to sve veći značaj dobija održivost i uticaj na životnu sredinu. Birajući društveno odgovorne brendove potrošači pokazuju da dele iste vrednosti i osećaju da i oni sami, svojim izborom, daju doprinos boljem druš