„Osvajanje novih, održivih poglavlja zahteva viziju i istrajnost, međusektorsku saradnju i poverenje, kao i finansijski značajne odluke, ali nadasve pruža uverenje da je jedan takav, održiviji svet zaista i moguć“, poručuje Nina Elezović, direktorka sektora za korporativne poslove i održivost u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora, u intervjuu za Nedeljnik.

Održivost je postala princip koji je ključan za oblikovanje naše zajedničke budućnosti, a u svetlu velikih globalnih promena klime i biodiverziteta, i sve hitnije polje za sprovođenje reči u dela. Šta biste izdvojili kao najznačajnije za poslednjih godinu dana što se dogodilo u kontekstu održivosti?

Kao i do sada, izazovi sa kojima se suočavamo na nivou jedne kompanije, države, ali i društva u celini kompleksni su i međusobno povezani, što znači da je za njihovo rešavanje, više nego ikad pre, potrebna povezanost i saradnja svih aktera. Prošla godina je donela prekretnicu u oblasti održivosti – Evropska unija je usvojila novu Direktivu o korporativnom izveštavanju o održivosti (CSRD). Ova direktiva ne samo da nameće strože standarde za kompanije u pogledu izveštavanja o održivosti, već i postavlja čvrste temelje za prelazak ka održivoj globalnoj ekonomiji.

Kada govorimo o održivosti, primetno je da se pažnja više ne zadržava samo na zaštiti životne sredine. Sve više pričamo i o društvenim pitanjima, kao što su ljudska prava, odnos prema zaposlenima i rodna ravnopravnost, što je izuzetno važno i ohrabrujuće. Održivost nije samo ekološki već integrisan koncept i samo kao takav može da donese pune benefite. Teme poput klimatskih promena, reciklaže i zaštite vodnih resursa ostaju visoko pozicionirane u našim strategijama, jer su svaki korak koji preduzmemo prema smanjenju emisija, svaka flaša koju recikliramo, svaka kap vode koju sačuvamo, deo naše šire strategije za bolje sutra.

Gledajući unazad na postignuća u oblasti održivosti tokom protekle godine, u kom segmentu ste ostvarili najveći napredak?

Nedavno smo objavili 11. Izveštaj o održivom poslovanju, a 4. koji obuhvata i podatke kompanije Bambi. Imajući u vidu sumirane rezultate, zaista možemo da budemo ponosni na svaki korak koji smo napravili na putu održivosti. Direktne emisije CO2 smanjili smo za 73 odsto u odnosu na 2017. godinu, prvu godinu u kojoj smo na sistematičan način počeli da ih merimo. Tome je doprinelo što za sve punionice Coca-Cola HBC Srbija i fabriku Bambi celokupnu električnu energiju nabavljamo iz obnovljivih izvora, ali i postupni prelazak na vozni park sa manje emisija, te stalne optimizacije procesa u proizvodnji i ambalaži.

Vodne resurse tretiramo kao dragocen element života i našeg poslovanja i brinemo o njima tako što redukujemo njihovu upotrebu. Danas u poređenju sa 2007. godinom za jedan litar našeg pića koristimo upola manje vode, te skoro 60 odsto manje energije. Sarađujemo sa dobavljačima koji takođe primenjuju održive prakse. Na primer, više od polovine aluminijuma i kartona u našoj proizvodnji je reciklirano, kao i oko 46 odsto stakla koje koristimo. Takođe, od ukupnog PET portfolija koji plasiramo na tržište, 8 odsto dolazi u recikliranoj PET ambalaži i tako bocama dajemo novi život.

Koji su vaši planovi i ključni prioriteti u narednom periodu u ovoj oblasti? Da li planirate da se fokusirate na neku novu oblast ili inicijativu?

Naši prioriteti ostaju definisani Misijom održivosti 2025. Podsetiću da su to smanjenje emisija, upravljanje vodom, održiva ambalaža, odgovorno snabdevanje, ishrana i ljudi i zajednice. U ovim oblastima kao kompanija ostavljamo trag dugi niz godina unazad, ali verujem da možemo dati još veći doprinos u oblasti zaštite vode, i na tome već intenzivno radimo sa partnerima.

Znamo da je svaka akcija koju preduzmemo danas korak ka boljem sutra i boljem svetu za generacije koje dolaze.

***

73% smanjene direktne emisije CO2

54,4% manja potrošnja vode po litru proizvedenog pića (2007-2023)

58% manja potrošnja energije po litru proizvedenog pića (2007-2023)

8% ambalaže u recikliranoj PET ambalaži

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.