Razvoj tehnologije i evolucija očekivanja potrošača, kakvu nismo imali u poslednjih 50 godina, znače samo jedno – da se industrija prodaje razvija brzinom svetlosti. Upravo zbog toga, za kompanije koje se bave prodajom, omnichannnel pristup poslovanju više nije ni opcija, ni luksuz, već imperativ i temelj poslovne strategije za 2024.

Šta tačno podrazumeva ovakav pristup i koje prednosti donosi kupcima i trgovcima razgovarali smo sa Nemanjom Mališićem, CEO kompanije Intelisale. Ova srpska IT firma razvila je naprednu omnichannel platformu za unapređenje poslovanja i prodaje koju koriste kompanije u 14 zemalja.

– Važno je razlikovati omnichannel pristup od tradicionalnog multichannel pristupa. U multichannel strategiji, preduzeća imaju više prodajnih kanala, ali oni nisu povezani. Nasuprot tome, omnichannel besprekorno integriše sve kanale prodaje i komunikacije. Bilo da istražuju ili kupuju proizvod onlajn, postavljaju pitanja ili žele da kupe putem četa, ili pak posećuju prodavnicu, kupci danas žele iskustvo kupovine koje poštuje i njihovo vreme i njihove želje. Očekuju da sve mogu da obave (informišu se i kupe) na način koji njima u tom trenutku najviše odgovara, kao i da mogu da započnu kupovinu na jednom mestu, a završe na drugom. Odgovornost trgovca je da osiguraju da se potrebe i istorija kupovine potrošača besprekorno prenesu sa jednog na drugi kanal. To je moguće jedino implementacijom omnichannel rešenja u poslovanje – kaže Mališić.

Prema njegovim rečima implementacija omnichannel rešenja donosi kompanijama, bez obzira na to da li su orjentisane na B2B ili B2C prodaju, povećanje prihoda, optimizaciju poslovanja i zadovoljne korisnike.

– Zahvaljujući omnichannel rešenju, trgovci imaju pristup velikom broju informacija o svojim kupcima. Na osnovu tih informacija oni mogu analizirati njihovo ponašanje, pratiti preferencije i pružiti personalizovane ponude. S druge strane kupci cene ovakav pristup, jer im pomaže da pronađu tačno ono što im je potrebno bez pretraživanja stotina proizvoda. Takav odnos prema kupcima vodi ka boljem iskustvu prilikom kupovine i povećanoj lojalnosti. Ukratko, omnichannel je dobitna kombinacija kako za trgovce, tako i za kupce – ističe Nemanja i napominje da je to nemoguće bez ulaganja u najsavremeniju tehnologiju.

Budite agilni i otvoreni za napredak tehnologije i potrebe korisnika. Pokažite kupcima da ih cenite i razumete.

– Mobilne aplikacije, veb sajtovi, sistemi za prikupljanje i analiza podataka igraju ključnu ulogu u integraciji različitih prodajnih kanala. Omnichannel ne bi bio moguć bez tehnologije. Tehnologija omogućava optimizaciju i automatizaciju poslovnih procesa i doslednost na svim kanalima prodaje. U narednoj godini, kompanije koja ne uspeju da obezbede omnichannel iskustvo rizikuju da izgube od konkurenata koji su ga prihvatili – naglašava on.

Na pitanje šta je glavni zadatak u 2024. za kompanije koje se bave prodajom i koje žele da unaprede svoje poslovanje, Mališić odgovara:

– Stavite kupca u centar svog poslovanja. Budite mu u svakom momentu do-stupni. Integrišite različite kanale prodaje i opremite svoje prodajne timove alatima i znanjem kako biste kupcima pružili odlično iskustvo na svakom kanalu. Iskoristite moć podataka kako biste dobili uvide u ponašanje, želje i tačke bola kupca i kontinuirano ih unapređujte. Ne plašite se veštačke inteligencije, već je koristite kako biste pružili personalizovane ponude pu- tem svakog kanala. Pokažite kupcima da ih cenite i razumete. Budite agilni i otvoreni za napredak tehnologije, koja, ako se koristi na pravi način, svakoj kompaniji unapređuje poslovanje. I, naravno, budite fleksibilni prema potrebama korisnika koje se stalno menjaju – ističe Mališić.

U okviru „Intelisale“ omnichannel platforme postoje rešenja za terensku, telefonsku i online prodaju, kao i retail i merchandising rešenje i rešenje za pametno planiranje ruta i poziva. Jedna od najvećih prednosti Intelisale omnichannel platforme je što klijenti mogu da izaberu samo jedno od rešenja, ono koje im je u tom trenutku najpotrebnije, a kasnije mogu da uvode druga. Intelisale je sklopio strateško partnerstva sa svetski poznatom kompanijom Infobipom, lider CPaaS (komunikacijska platfoma kao usluga) industrije. Implementacijom njihovih proizvoda omogućili su klijentima da povežu i sve kanale komunikacije (viber, whatsapp, društvene mreže) i samim tim ostvare veće prihode, povećaju zadovoljstvo kupaca i imaju efikasnije marketinške kampanje.

Više o partnerstvu Intelisale i Infobip, pročitajte na ovom linku

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.