Opelov izvršni direktor Mihael Lohšeler (Michael Lohscheller) – zajedno sa specijalnim gostom i brend ambasadorom Opela Jirgenom Klopom (Jürgen Klopp) – danas je otvorio “OPELHAUS 120” na IAA Međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu 2019. (otvoren za posetioce od 12. do 22. septembra). Opel ide električno, a isto važi i za štand D31 u hali 11.0. U razgovoru sa osvajačem Lige šampiona Klopom, Lohšeler je predstavio najnovije vesti koje se tiču svetskih premijera koje privlače poglede, kao i električnu ofanzivu kod lakih komercijalnih vozila. Vrlo efikasna nova Opel Corsa, baterijsko-električna Corsa-e i Corsa-e Rally debituju u Frankfurtu, zajedno sa prvim Opelovim plug-in hibridom, modelom Grandland X Hybrid4 sa pogonom na svim točkovima i izlaznom snagom do 221kW (300 ks); potrošnja goriva WLTP1 1,4-1,3 l/100km, 32-29 g/km CO2; NEDC2 1,5 l/100km, 35-34 g/km CO2, svi podaci izmereni, kombinovani i preliminarni. Modeli koji se takođe prvi put pojavljuju u Frankfurtu su nova Opel Astra sa petoro vrata i Sports Tourer – najefikasnija Astra svih vremena, sa pet agregata koji emituju manje od 100 g/km CO2 i izuzetno niskim koeficijentom otpora vazduha od 0,26. Svoju premijeru na nemačkom salonu automobila ima i Opel Zafira Life koja nudi mesto za do devet osoba i donosi mnoštvo inovativnih tehnologija.

Mihael Lohšeler je naglasio važnost Opelove električne ofanzive: ,,U 120 godina proizvodnje automobila, Opel je uvek kombinovao nemački inženjering sa strastvenim dizajnom, čineći najnovije tehnologije i inovacije dostupnim svima. Isto danas važi za elektromobilnost, i to je razlog zašto je Opel izabrao svoj najpopularniji model Corsa da omogući e-mobilnost.’’ Ovo ne važi samo za svakodnevni život, već i za auto-moto sport, što pokazuje premijera potpuno nove Corse-e Rally. Opel je prvi proizvođač automobila koji će ponuditi baterijsko-električno vozilo za reli, počevši od sledeće godine sa ADAC Opel e-Rally Cup-om.

Pored putničkih automobila i laka komercijalna vozila će pokretati električna energija u budućnosti. Lohšeler je dodao: ,,Opel će biti održivo profitabilan, globalan i električan. Do 2024, svi Opelovi modeli će biti elektrifikovani. Vozila na struju će biti posebno važna za ’poslednji kilometar’ u urbanim područjima, na primer, za usluge prevoza ili preduzeća. Zbog toga danas sa ponosom najavljujem da će Combo Life, Combo Cargo i Zafira Life dobiti električnu verziju 2021. Što se tiče modela Vivaro, njegova električna verzija će biti dostupna tokom naredne godine.’’ 

Opel Zafira Life će posebno igrati ključnu ulogu u budućem razvoju elektromobilnosti. Pored predstavljanja hibridnih i baterijsko-električnih vozila na tržištu, Opel takođe cilja da zauzme vodeću ulogu u istraživanju i razvoju drugih pionirskih sistema pogona. Lohšeler je stoga najavio: ,,Opel ima mnogo godina iskustva u razvoju gorivnih ćelija, pa je to razlog zašto je tim u Riselshajmu imenovan kao Globalni centar za vozila sa pogonom na vodonik i gorivne ćelije PSA Grupacije. Prva generacija Zafire je već poslužila kao tehnološka platforma za HydroGen od 1 do 3. Nastavljamo ovu tradiciju: nova Zafira Life će biti prvi model brenda koji će imati novu generaciju pogona na gorivne ćelije.’’  

Mali automobili sledeće generacije: Opel Corsa, Corsa-e i Corsa-e Rally

Modernija, dinamičnija i efikasnija nego ikada pre, šesta generacija Opel Corse je bez sumnje jedna od zvezda ovogodišnjeg Salona automobila u Frankfurtu. Dolazi sa vrlo ekonomičnim benzinskim i dizel agregatima koji imaju raspon snage od 55kW (75 ks) do 96kW (130 ks) (NEDC4 potrošnja goriva: grad 5,5-3,7 l/100 km, otvoreni put 4,4-2,9 l/100 km, kombinovana vožnja 4,7-3,2 l/100 km, 106-85 g/km CO2; WLTP[1] kombinovano: 6,2-4,0 l/100 km, 140-105 g/km CO2). Nova generacija bestselera je takođe po prvi put dostupna i kao potpuno električna Corsa-e sa baterijama od 50kWh, snagom od 100kW (136 ks) i dometom do 330 kilometara (WLTP1). Umerena potrošnja goriva i dinamična vožnja su karakteristika svih opcija pogona, a uzorne vrednosti emisije gasova dolaze čak do nule prilikom vožnje električnog modela Corsa-e. 

Ukupna sportska impresija ide rame uz rame sa smanjenom težinom – najlakša Corsa čak ide ispod brojke od hiljadu kilograma  i dolazi sa niskom pozicijom sedenja. Aktivna i pasivna bezbednost su takođe na visokom nivou, a Opelovi inženjeri su fino podesili šasiju i upravljanje. U novoj Corsi, Opel nudi tehnologije i sisteme asistencije koji su kupcima poznati samo iz viših klasa automobila. Pravi vrhunac su adaptivna IntelliLux LED® matrix svetla bez odsjaja, koja Opel čini dostupnim po prvi put u segmentu malih automobila. Druge inovacije koje su novitet kod Corse su sistem bočni čuvar kontrolisan senzorima, panoramska kamera za pogled unazad od 180 stepeni i automatski asistent za parkiranje, kao i sistemi poput upozorenja na sudar sa vozilom ispred sa automatskim kočenjem u slučaju opasnosti i detekcijom pešaka, a tu su i inteligentni tempomat kao i asistencija održavanja vozila u traci.

Vozači i putnici Corse imaju odličnu povezanost i zabavu sa novim spektrom info-zabavnih sistema koje čine Multimedia Radio, Multimedia Navi sa 7-inčnim ekranom osetljivim na dodir u boji, i vrhunski Multimedia Navi Pro sa 10-inčnim ekranom osetljivim na dodir u boji sve do u potpunosti digitalnog kokpita u Corsi-e.  Uz to, Corsa nudi novi, opcioni ,,Opel Connect’’ servis sa navigacijom uživo, direktnom konekcijom sa službama za pomoć na putu, pozivom ka hitnim službama i mnogim drugim funkcijama.

Sa modelom Corsa-e Rally, Opel je prvi proizvođač automobila na svetu koju nudi baterijsko-električno vozilo za reli. Tokom 2020, Opel i ADAC će pokrenuti ADAC Opel e-Rally Cup, prvi reli kup jednog brenda za električne automobile na svetu, koji će pokazati put unapred za automoto sport van granica Nemačke.

Opel Grandland X Hybrid4: Podizanje zavese za prvi Opelov plug-in hibrid

Pored nove Corse-e, sledeći model u Opelovoj električnoj ofanzivi je Grandland X sa najmodernijom plug-in hibridnom tehnologijom i pogonom na svim točkovima. Pogonski sistem modela Grandland X Hybrid4 uključuje WLTP-sertifikovani 1,6 litarski turbo punjeni benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem koji razvija 147kW (200 ks). Pored toga, tu je i električni pogonski sistem sa dva električna motora snage 80kW (109 ks) i litijum-jonskom baterijom od 13,2kWh. Prednji električni motor je uparen sa elektrifikovanom osmostepenom automatskom transmisijom. Drugi električni motor, generator i diferencijal su integrisani u električno pokretanu zadnju osovinu kako bi se omogućio pogon na sve točkove po potrebi.

Grandland X Hybrid4 će ponuditi četiri moda vožnje – električni, hibridni, AWD i sport. Na primer, izbor hibridnog moda dozvoljava automobilu da automatski izabere najefikasniju metodu pogona, sa mogućnošću da se prebaci na električni mod za vožnju sa nultom emisijom kada ulazi u centar grada – što omogućava automobilu da pređe do 59 kilometara u potpuno električnom modu bez zagađenja po WLTP2 ciklusu (67-69 km po NEDC3). Sport mod omogućava dinamičniju vožnju kombinovanjem benzinskog i električnog motora. Izbor AWD moda aktivira elektrifikovanu zadnju osovinu za maksimalnu trakciju na svim vrstama puteva. Kako bi još više unapredio efikasnost, Grandland X Hybrid4 dolazi sa regenerativnim sistemom kočenja kako bi energiju proizvedenu prilikom kočenja ili smanjenja brzine vratio u baterije.

Do 21 procenat manje CO2: Najefikasnija Opel Astra ikada

Sa kompletno novom generacijom motora i menjača, Opel Astra postavlja standarde za nisku emisiju. Ultra moderni trocilindarski benzinski i dizel agregati obezbeđuju živahne performanse i vrhunski komfor u vožnji sa optimalnim prigušenjem buke. Kontra-rotirajuće međuvratilo u bloku trocilindarskog motora neutralizuje vibracije. Sa izlaznom snagom od 77kW (105 ks) do 107kW (145 ks) i maksimalnim obrtnim momentom od 195 do 300 Njutn metara, postižu odličnu ravnotežu između performansi i efikasnosti (NEDC4 potrošnja goriva: grad 6,3-3,9 l/100 km, otvoreni put 4,3-3,1 l/100 km, kombinovana vožnja 5,1-3,4 l/100 km, 116-90 g/km CO2; WLTP5 kombinovano: 6,1-4,3, 141-112 g/km CO2; preliminarni podaci). Bazne pogonske jedinice imaju šestostepeni manuelni menjač kao standard. Nova bezstepena automatska transmisija i devetostepeni automatik sa neprimetnim promenama brzina takođe doprinose manjoj potrošnji i većem komforu.  

Astra takođe prednjači u pogledu aerodinamike. Sa koeficijentom otpora vazduha od 0,26 za Astru hečbek kao i za karavan Sports Tourer, novi kompaktni Opel je najefikasnija Astra ikada i jedan od najaerodinamičnijih automobila u svojoj klasi. Ukupno, aerodinamička optimizacija nove Astre uštedi 4,5 g CO2 po kilometru prema WLTP standardima.

Nova Astra je podjednako izvrsna po pitanju komfora, infozabavnih sistema i sistema asistencije. Ovome doprinose još snažnija prednja kamera i digitalna kamera za pogled unazad kao i bežično punjenje mobilnih telefona i grejanje vetrobranskog stakla. Nova Astra se pretvara u koncertnu dvoranu sa opcionim Bose zvučnim sistemom.

Višenamenski van u vrhunskoj formi: Nova Opel Zafira Life

Već 20 godina, atraktivni, fleksibilni i praktični vanovi se zovu Zafira. Ovo načelo se nastavlja na IAA Salonu automobila 2019. sa modelom Opel Zafira Life. Četvrta generacija je dostupna u tri dužine – ,,Mala’’ dužine 4,60 metara, ,,Srednja’’ sa 4,95 metara i ,,Velika’’ sa 5,30 metara – od kojih svaka dolazi sa do devet sedišta. Većina verzija prostranog vana su niže od 1,90 metara i tako mogu da pristupe klasičnim podzemnim garažama – što je bitno kada se koristi kao hotelski šatl, ali isto tako i za sve vozače koji žele da svoj automobil parkiraju bilo gde bez prepreka. 

Novi van takođe dolazi sa malim krugom okretanja, dobrim upravljanjem i opciono sa dvoje kliznih vrata kontrolisanih putem senzora koja se elektronski otvaraju putem pokreta stopala – jedinstvena funkcija komfora u ovom segmentu tržišta. U unutrašnjosti, ,,S’’ verzija Zafire Life već nudi do 3.600 litara prtljažnog prostora, koji može da se uveća do 4.900 litara u ,,L’’ verziji. Pored toga, konfiguracije sa do osam kožnih sedišta još više unapređuju komfor. I kao vrhunac, luksuzni ,,Lounge’’ paket opreme je dostupan sa pokretnim stolom, mnoštvom prostora za noge i jastucima za sedišta pozadi širine 48 cm.

Zafira Life ispunjava sve potrebe – od svestranih enterijera, visokog komfora i sofisticiranih sistema asistencije vozaču, do najmodernijeg infozabavnog sistema, head-up displeja, automatske kontrole brzine koja je bazirana na kameri i radaru kao i IntelliGrip elektronskog sistema kontrole proklizavanja. Napredna tehnologija je uparena sa kul izgledom, ujednačenim proporcijama, kratkim prepustima i tipičnim Opel izgledom prednjeg dela. Vozač i putnici će takođe opciono moći više da uživaju u korišćenju vozila uz pomoć dvodelnog panoramskog staklenog krova i opcijom otvaranja prozora na vratima prtljažnika.


[1] Podaci o potrošnji goriva i CO2-emisijama su preliminarni i utvrđeni su po procedurnoj metodologiji WLTP testa (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). EG odobrenje i Sertifikat o usklađenosti još nisu dostupni. Preliminarne vrednosti mogle bi da se razlikuju od zvaničnih i finalnih podataka.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.