Mesto na vrhu nije rezervisano samo za najboljeg, pogotovo ne onda kada govorimo o umetnosti. Bora Đorđević i Đorđe Balašević pridružili su se onima na vrhu kantautorskog stvaralaštva, ostavivši mesta za još mali broj muzičara sa ovih prostora.
Postaviti Balaševića i Đorđevića rame uz rame ne deluje kao naročito hrabar potez, ali kod zagriženih fanova Riblje čorbe i Panonskog mornara to predstavlja blasfemiju. U Fejsbuk grupama posvećenim Balaševiću brzo su se, nakon objave vesti o smrti Đorđevića, pojavile fotografije iz perioda Ranog mraza, kada je sudbina po imenu Peca Popović spojila dvojicu kantautora u isti sastav. Naivni član grupe ubrzo je dobio notifikacije sa komentarima da ni u kom slučaju ne treba smeštati B. Đ. i Đ. B. u isti koš.
Nije potreban zavidan nivo pronicljivosti da biste pogodili da će se u danu smrti Bore Čorbe pojaviti tekstovi o njegovom odnosu sa Balaševićem. Zapravo, ti tekstovi su se pojavili još dok je Đorđević ležao u ljubljanskoj bolnici.
Loše prekucane reči uz rasprodaju bola
I Balašević i Bora imali su donekle sličan put. Problemi u školskom periodu, a onda izgradnja karijere u Beogradu. Ne znam kako je sa Čačkom, ali Novi Sad je poznat po tome da svoje priznaje tek nakon što se potvrde u većoj sredini. Peđa Vranešević iz Laboratorije zvuka je to jednostavno sročio – „Novi Sad je nekako gušio svoje“.
Sve je počelo 1978. godine, kada su se u Ranom mrazu Balaševiću i Verici Todorović pridružili Bora i Bilja Krstić. Na sajtu „Yugopapir“ objavljen je i članak iz magazina „Nada“, u kojem je donet kratak izveštaj sa zajedničkog nastupa Balaševića i Đorđevića. Tog jula 1978. godine, kako piše, gošće su osim Balaševićevog repertoara („Računajte na nas“, „Oprosti mi Katrin“ i „Život je more“) mogle da čuju jednu od Borinih pesama sa socijalnom tematikom. Bila je to „Lutka sa naslovne strane“, pesma zbog koje će Đorđević napustiti bend.
CEO TEKST PROČITAJTE U NOVOM BROJU NEDELJNIKA, KOJI JE U PRODAJI OD ČETVRTKA, 12. SEPTEMBRA, NA SVIM KIOSCIMA I NA NSTORE.RS