Cilj OTP banke je da u okviru novog Generator Zero projekta pronađe inovativne projekte ili rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska. Ideja je da se uvođenjem novih proizvoda, usluga ili novina u internim poslovnim procesima malih i srednjih preduzeća, startapova i preduzetnika doprinese ostvarenju veće efikasnosti uz manju potrošnju resursa i energije kroz zelenu tranziciju. Ovo je samo jedna od inicijativa kojima Banka implementira tranziciju svog poslovanja u pravcu ekološke održivosti, ističe u intervjuu za Nedeljnik Vuk Kosovac, član Izvršnog odbora OTP banke za stanovništvo.

Kako to da ste se odlučili da upravo smanjenje karbonskog otiska bude tema ovogodišnjeg Generator Zero konkursa?

Svaki od prethodna četiri izdanja Generatora smo raspisivali na temu koja je aktuelna i važna, ne samo za banku već i za celokupnu zajednicu. Danas bih rekao da je i više od toga, smatram da je neophodno da svi zajedno i kao pojedinci, organizacije, poslovni sektor i celokupno društvo ozbiljno shvatimo katastrofalne klimatske promene sa kojima se suočavamo. U novom izveštaju Ujedinjenih nacija istaknuto je da je do 2030. godine potrebno da se smanji karbonski otisak za 45% kako bi se globalno zagrevanje ograničilo na 1,5 stepeni Celzijusa, istovremeno izbegavajući njegove najrazornije uticaje poput smrtonosnih toplotnih talasa i destruktivnih oluja koje već uveliko pogađaju našu planetu. Ukoliko zagrevanje pređe ovaj stepen, mnoge od promena na planeti biće nepovratne. Kada to sagledate, sasvim je jasno zašto ekološki održivo poslovanje predstavlja strateško usmerenje OTP banke, a da nije samo slovo na papiru svedoče brojne zelene inicijative koje smo pokrenuli. Novi Generator Zero je upravo jedna od njih, a posvećen je podršci i nagrađivanju inovacionih projekata i rešenja koji predstavljaju održiva rešenja sa realnim i merljivim uticajem na smanjenje karbonskog otiska. Konkurs je počeo 17. novembra i traje do 20. decembra 2021. godine, a namenjen je mikro, malim i srednjim preduzećima, startap kompanijama, kao i startap neformalnim timovima i preduzetnicima. Pozivam sve sa rešenjem ili idejom za projekte koji doprinose smanjenju emisija ugljen-dioksida, da se prijave na www.generator.rs veb-stranici.


Koji su kriterijumi prilikom izbora pobedničkog rešenja? Šta osvaja najbolji projekat?

Dva su osnovna kriterijuma: izvodljivost i održivost. Prvo znači da tražimo rešenja koja imaju jasan plan potrebnih resursa i sredstava za njegovo ostvarenje, dok će prednost imati oni čija je realizacija moguća u roku od šest meseci od trenutka dobijanja nagrade. Kada je reč o održivosti, to znači da rešenje mora da raste sa svojim korisnicima, da ima potencijal za komercijalizaciju, ali i da postoji plan daljeg razvoja. Takođe, rešenje koje tražimo mora da bude efikasno i merljivo. Svi smo svesni da je zelena tranzicija neophodna, a rešenje ili projekat moraju jasno da odgovore na pitanje na koji način doprinose smanjenju karbonskog otiska. Rešenje može obuhvatiti sve od malih promena do čitavih transformacija biznisa i prelaska na zelenu ekonomiju.
Nagrada OTP banke za pobedničko rešenje je novčani iznos od dva miliona dinara, kao i dugoročna ekspertska podrška na polju poslovne ekspanzije i pronalaženja novih razvojnih mogućnosti, uz promotivnu i medijsku ekspanziju koju OTP banka obezbeđuje. Pored toga, za najbolje finaliste brojne nagrade obezbeđuju i naši partneri na ovom projektu, koji su prepoznali njegov značaj: Mastercard, Schneider Electric, Bosch, ICT HUB, Srbija inovira, Inicijativa Digitalna Srbija, Netokracija i BOŠ – Beogradska otvorena škola, kao i OTP Lab inovacioni hab OTP Grupe i investicioni fond Portfolion. Želimo da nagradimo i projekte kojima je potreban vetar u leđa da bi bili realizovani, kao i postojeća rešenja koja traže zamajac da napreduju.

Šta sve obuhvata zelena tranzicija poslovanja OTP banke?

To prvenstveno znači ekološki održivo poslovanje same OTP banke, ali i podršku brojnim partnerskim inicijativama i klijentima koji žele da krenu istim putem. Veoma se ponosimo činjenicom da koristimo isključivo zelenu energiju, za šta smo dobili i zeleni sertifikat Elektroprivrede Srbije. Istovremeno, naša centralna zgrada električnu energiju crpi iz sopstvenih solarnih panela. Kada govorimo o našim klijentima, ponudom novih zelenih bankarskih proizvoda, želimo da ih podstaknemo na zelenu tranziciju, nudeći im finansijsku, ekspertsku i savetodavnu podršku u ovoj sferi.

Podrška za ovakav vid odgovornog poslovanja dolazi nam i iz naše matične OTP Grupe koja je za sve banke članice potpisala Principe za odgovorno bankarstvo Ujedinjenih nacija, čime smo se pridružili najvećoj svetskoj bankarskoj zajednici fokusiranoj na održivo finansiranje. Ovo je ujedno i jedinstveni okvir za održivo poslovanje ovog sektora, razvijen kroz partnerstvo između banaka širom sveta i Programa za finansijsku inicijativu u oblasti životne sredine UN.

Nedavno ste se pridružili i globalnoj inicijativi kroz koju se planira sadnja miliona stabala u narednih nekoliko godina. O kakvoj inicijativi je zapravo reč?

Reč je o Priceless Planet Coalition kompanije Mastercard, koja ima za cilj da u sledećih pet godina posadi 100 miliona stabala širom sveta. OTP je prva banka u našoj zemlji koja je postala deo ovog globalnog projekta, što je samo još jedan pokazatelj koliko ozbiljno shvatamo tranziciju našeg poslovanja u pravcu ekološke održivosti, tako što će za svakog klijenta koji otvori račun u banci (fluo, praktik, prestiž ili eminent paketa) zasaditi po jedno drvo u područjima kojima je pošumljavanje najpotrebnije.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.