Nakon Čačka,  Grupa za obrazovanje otvorila je još jedan Mejkers lab, ovog puta u Vršcu, u Školskom centru „Nikola Tesla“. U još jednom multidisciplinarnom i inovativnom prostoru, učenici i nastavnici nastaviće da razvijaju svoje projekte i inovativna rešenja – iz oblasti elektrotehnike, mašinstva i ekonomije.

Željka Radulović, Darko Radičanin, Danijela Vučićević, Miloš Đuričanin, Nebojša Bjelotomić, Miroslav Lepir, foto: Miloš Živojinović 

Juče je održan susret predstavnika Grupe za obrazovanje, nastavnika i predstavnika školske uprave i lokalne samouprave. Povod je upravo otvaranje još jednog Mejkers laba. Grupu za obrazovanje čine Nordeus fondacija, Centar za promociju nauke, Dostignuća mladih u Srbiji i Inicijativa „Digitalna Srbija”.

foto: Miloš Živojinović 

O aktivnostima i dosadašnjem radu i uspesima Školskog centra „Nikola Tesla“ govorila je direktorka škole Željka Radulović, a u ime Grupe za obrazovanje prisutnima su se obratili izvršni direktor Dostignuća mladih Darko Radičanin, Danijela Vučićević, viša savetnica za programske aktivnosti u Centru za promociju nauke, Miloš Đuričanin, direktor strategije i razvoja Nordeus fondacije, kao i Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative Digitalna Srbija. Prisutnima se obratio i predstavnik lokalne samouprave za obrazovanje, Miroslav Lepir.

foto: Miloš Živojinović 

„Ulaganjem u razvoj multidisciplinarnih znanja i preduzetnički duh učenika u tehničkim oblastima, otvaramo mogućnost da oni kasnije kreiraju inovativna rešenja kroz automatizaciju procesa u različitim granama privrede, da grade svoje startape ili rade na razvoju softverskih proizvoda u razvojnim centrima velikih kompanija u Srbiji”, zaključio je o praktičnom značaju rada Mejkers labova Nebojša Bjelotomić iz Inicijative Digitalna Srbija.

foto: Miloš Živojinović 

Školski centar „Nikola Tesla“ – uspesi učeničkih kompanija

Školski centar „Nikola Tesla“ povezuje tri područja rada – elektrotehniku, mašinstvo i ekonomiju, a učenici i nastavnici iz ove škole već nekoliko godina razvijaju preduzetnički način razmišljanja i preduzetničke poduhvate. Pokazatelj toga je i više od 20 učeničkih kompanija, kojim škola može da se pohvali.

foto: Miloš Živojinović 

„Prisutnost aktivnosti Dostignuća mladih počelo je 2012. godine. Nekoliko entuzijasta naše škole pohađalo je njihovu obuku. Sva znanja i veštine preneli su na nekolicinu kolega i generacije učenika koij su iza nas. Naša škola povezuje tri područja rada, elektrotehniku, mašinstvo i ekonomiju. Svako iz svoje oblasti daje svoj maksimum ka razvijanju preduzetničkog duha. Pored toga učenici razvijau digitalne i druge veštine kako bi unapredili lični razvoj i stekli samopouzdanje . Zahvalni smo što su nas ove četiri organizacije koje čine Grupu za obrazovanje prepoznale i podržale u ideji da i dalje radimo na unapređenju ličnih i učeničkih kompetencija “, istakla je direktorka škole Željka Radulović.

Nastavnik Milan Njegomir, foto: Miloš Živojinović 

Otvaranjem Mejkers laba i obezbeđivanjem savremene opreme za školu, učenici i nastavnici imaće priliku da svoje ideje i kreacije podignu na viši nivo i stvaraju nove inovativne proizvode. Grupa za obrazovanje je, kao i u Čačku, otvorila moderni prostor i opremila ga najnovijom opremom, a školi je donirano  i 10 raspberry pi uređjaji i CNC graverica.

Mejkers labovi – razvoj inovacija u školama i povezivanje zajednica

Rad Mejkers laba zasniva se na povezivanju STEAME oblasti (science, technology, engineering, art, math, entrepreneurship / nauka, tehnologija, inženjerstvo, umetnost, matematika, preduzetništvo) onako kako to uveliko rade  neke od najrazvijenijih zemalja na svetu.

foto: Miloš Živojinović 

„Otvaranjem Mejkers laba u jednoj ovakvoj školi zajedno sa profesorima i učenicima stvaramo inkubatore znanja i inovacija za 21. vek. Kroz opremanje obezbeđivanje savremene opreme, unapređenje kompetencija nastavnika i programe iz STEAME oblasti stvaramo uslove za kvalitetnije obrazovanje dece.  Važno je da kroz programe otvorimo prozor za komuniciranje složenih naučnih tema, motivišemo učenike ka STEAME temama i profesijama i pružimo prostor za umrežavanje i realizaciju projekata i praktične nastave u samoj školi”, naglasila je Danijela Vučićević iz Centra za promociju nauke.

foto: Miloš Živojinović 

Kroz rad u Mejkers labu zamišljeno je da učenici i nastavnici na inovativan način pristupaju edukaciji i rešavanju problema. Ideja je da se đaci zainteresovani za nauku ohrabre da dalje razvijaju interesovanja u tom pravcu i da se podstiče eksperimentisanje i multidisciplinarnost u nastavi. Krajnji cilj je povezivanje škola sa građanskim inicijativama i umrežavanje škola na lokalnom a onda i širem nivou.

Organizacije koje čine Grupu za obrazovanje


Grupa za obrazovanje osnovana je u septembru ove godine sa ciljem zajedničke podrške obrazovanju, čine je:

  • Nordeus fondacija osnovana je sa ciljem da se pomogne deci i mladima da steknu veštine, znanja i kompetence potrebne za uspeh u digitalnoj ekonomiji kroz podršku obrazovanju i razvoj podsticajnog i kreativnog okruženja. U oblasti podrške obrazovanju, fokus je na sprovođenju inovativnih programa zasnovanih na interdisciplinarnom pristupu, iskustvenom učenju i razvoju kompetenci za 21. vek. Dok u oblasti razvoja ekosistema kreativnih industrija, Nordeus fondacija nastavlja sa dosadašnjim naporima Nordeusa kroz sopstvene programe i udruživanjem sa brojnim kompanijama kroz organizacije poput Inicijative Digitalna Srbija i Srpske gejming asocijacije čiji je Nordeus i suosnivač.
  • Centar za promociju nauke (CPN) je javna institucija, koju je 2010. godine osnovalo Ministarstvo nauke Srbije sa zadatkom da promoviše nauku i tehnologiju. CPN sprovodi programe i aktivnosti radeći sa istraživačkim i obrazovnim institucijama u Srbiji i širom sveta, a blisko sarađuje i sa republičkim ministarstvima, medijima i privatnim sektorom. Misija CPN-a je da premosti jaz između nauke i društva okupljajući sve relevantne aktere i širu javnost u procesu istraživanja i inovacija. CPN teži da integriše društvo u istraživačke procese, kako bi se ono, uz uvid u potrebe građana, što adekvatnije suočavalo sa društvenim izazovima.
  • Inicijativa „Digitalna Srbija“ je nevladina i neprofitna organizacija sa strateškim ciljem razvoja jake, globalno konkurentne digitalne ekonomije u Srbiji. Pored vodećih digitalnih igrača u zemlji koji su osnivači Inicijative „Digitalna Srbija“, ona danas okuplja više od 30 organizacija i kompanija članova iz različitih sektora relevantnih za rast digitalnog ekosistema, uključujući tehnologiju, bankarstvo i finansije, telekomunikacije, konsalting, obrazovanje i istraživanje, zatim advokatske, medijske i farmaceutske kuće, kao i organizacije za podršku startapima. Cilj Inicijative „Digitalna Srbija“ je stvaranje poslovnog okruženja koje je u službi digitalne ekonomije. Na putu ka tom cilju ulaže u strateške programe u oblasti formalnog i neformalnog obrazovanja, razvoja startap ekosistema, pravno-regulatornog okvira, digitalne infrastrukture i javnog dijaloga o digitalnoj transformaciji.
  • Organizacija Dostignuća mladih u Srbiji je deo globalne mreže Junior Achievement Worldwide, osnovane 1919. godine, koja obuhvata 121 zemlju na svim kontinentima i predstavlja najveći svetski program preduzetničkog obrazovanja koji godišnje pohađa više od 10 miliona učenika. Misija organizacije je priprema i osposobljavanje učenika za uspešan život i rad u savremenom svetu u kome su najveće vrednosti inovativnost i preduzetnička inicijativa. Uz podršku međunarodnih donatora i partnera iz poslovnog sektora u Srbiji, organizacija Dostignuća mladih u Srbiji već 17 godina kroz implementaciju svojih programa i aktivnosti na svim nivoima obrazovanja ukazuje na značaj preduzetničkog obrazovanja čiji su direktni ishod veća zapošljivost mladih, bolja konkurentnost na tržištu rada, osamostaljivanje i brže uključivanje u društvo kao i pokretanje sopstvenog posla, posebno u okviru programa Učenička kompanija.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.