
Danas je otvoren je 56. Međunarodni sajam automobila – jedan od tri međunarodna salona automobila u Evropi, kao i 17. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme Motopassion,
Ove godine, posetioci Beogradskog sajma će do 26. marta moći da vide ponudu 105 automobilskih brendova, a među njima gotovo 180 noviteta.
„To je istorijska brojka za beogradski Sajam automobila“, poručila je predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Aleksandra Đurđević na ceremoniji otvaranja, i istakla da 51 automobilski brend premijerno predstavlja 80 modela.
Najskuplji automobil ovogodišnjeg sajma je Maserati GT2 Stradale, koji košta 480.000 evra dok je najpovoljnija Dacia Sandero od 14.990 evra.
KO JE SVE DOŠAO NA SAJAM?
Kako su organizatori ranije najavili, u susret pojačanom interesovanju novih brendova, koji prvi put učestvuju na ovom sajmu, delimično promenjen i format manifestacije, a otvoreni su i novi izložbeni prostori za predstavljanje novih brendova – hale 2A i 2B.
I pored izuzetne potražnje i deficita prostora, hala 1 je rezervisana za većinu dobro poznatih brendova -VW, Nissan, Škoda, MG, Subaru, Seat, Cupra, Honda, Toyota, Opel, Peugeot, Suzuki, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Abarth, Citroen, Chery, Ford, Hyundai, Renault, Dacia, Mazda, Kia, Volvo, Geely i Link & Co .
Brendovi iz premijum kategorije biće u hali 3 – pa će tu biti „parkirani“ BMW, Mini, Maserati, Audi i Porsche.
Hala 4 je rezervisana za “Motopassion”, koji ove godine posetiocima predstavlja 72 premijere motocikala i ATV vozila, a hala 1A i deo hale 2B za prateću industriju i garažno-servisnu opremu.
Ove godine „pojačana“ je ekipa azijskih izlagača, kojima se pridružio poznati kineski BYD – a prema rečima Aleksandre Đurđević, za razliku od prethodnog sajma, broj kineskih izlagača porastao je sa tri na dvadeset.
Ponuda Ineos, KGM (ex SSang Yong), BYD Auto, BAIC, SWM, JAC, Cenntro, Avantier, Seres, N-moto, Jmev i Chery EV može se videti u hali 2A, dok su u hali 2B novi brendovi – Foton Motors, Dongfeng, Victory, Baw, Dayun i Yudo.
U hali 3A naći će se LCV program: Isuzu, Farizon, Toyota professional, Renault, Dacia i Fiat professional.
DOMAĆA PANDA PO PRVI PUT U BEOGRADU
Na 56. Međunarodnom sajmu automobila ponovo će važna tema biti električna vozila, a među njima po prvi put je predstavljena Fiat Grande Panda.
„Ona je ne samo značajna za našu privredu, već se očekuje da će ovaj model domaćim kupcima približiti električna vozila, i da će učešće takvih vozila na našem tržištu značajno porasti kako bismo se približiti standardima Evrope i sveta“, istakla je Đurđević.
Igor Ševo, komercijalni direktor kompanije Crossroad Adria rekao je novinarima da potencijalni kupci imaju dve mogućnosti na raspolaganju kada je reč o Fiat Grande Pandi.
Jedna je da odaberu potpuno električni model čija je početna cena 24.990 evra, i na tu cenu može da se koristi državna subvencija.
„Ono što mislimo da će biti još bliže srpskom kupcu je mild hibridna verzija Fiat Grande Pande, čija je početna cena 16.990 evra“, rekao je Ševo.
NESPOKOJ NA GLOBALNOM TRŽIŠTU
U ime generalnog sponzora sajma, osiguravajuće kuće DDOR Novi Sad, predsednik izvršnog odbora Frančesko Maši ukazao je na ambijent zabrinutosti i povećane neizvesnosti kada je u pitanju trenutno stanje u automobilskoj industriji.
Kako je ocenio, auto-industrija prolazi kroz još jedna težak period izazvan sumornim ekonomskim pronozama, kao i destabilizujućim uticajima u fundamentalnim promenama u poimanju održive mobilnosti.
„Želeo bih da naglasim našu posvećenost pružanju podrške automobilskom sektoru i lokalnoj privredi, kao i odlučnost da damo svoj doprinos u pokretanju daljeg razvoja zemlje“, istakao je Maši.
Prema njegovim rečima, takav pristup dodatno dobija na značaju ako se ima u vidu da neusaglašeno usvajanje politika na globalnom nivou deluje uznemirujuće na investitore, dok dinamika najava i uvođenja carina donosi nespokoj na tržište.