Japan, nacija koja je toliko vredna da u svom jeziku da reč za ubijanje sebe poslom, pokušava da reši zabrinjavajući nedostatak radne snage kampanjama za usvajanje četvorodnevne radne nedelje.

Japanska vlada je prvi put izrazila podršku za kraću radnu nedelju 2021. godine, nakon što su poslanici podržali tu ideju.

Koncept se, međutim, sporo usvaja te svega oko 8 odsto kompanija u Japanu dozvoljava zaposlenima da uzmu tri ili više slobodna dana tokom nedelje dok 7 odsto daje svojim radnicima zakonski propisan jedan slobodan dan, prema ministarstvu zdravlja, rada i socijalnog staranja.

U nadi da će ubediti više odgovornih, posebno među malim i srednjim preduzećima, vlada je pokrenula kampanju „reforme stila rada“ koja promoviše kraće radno vreme i druge fleksibilne aranžmane zajedno sa ograničenjima prekovremenog rada i plaćenim godišnjim odmorom.

Ministarstvo rada je nedavno počelo da nudi besplatne konsultacije, grantove i rastuću biblioteku uspešnih priča kao dodatnu motivaciju.

„Ostvarujući društvo u kojem radnici mogu birati između različitih stilova rada na osnovu svojih okolnosti, cilj nam je da stvorimo dobar ciklus rasta i distribucije i omogućimo svakom radniku da ima bolji pogled na budućnost“, navodi ministarstvo.

Odeljenje koje nadgleda nove usluge podrške za preduzeća kaže da su se do sada samo tri kompanije javile da traže savet o unošenju izmena, relevantnih propisa i dostupnih subvencija, što ilustruje izazove sa kojima se inicijativa suočava.

Zvanična podrška vlade za bolju ravnotežu između posla i privatnog života predstavlja značajnu promenu u Japanu, zemlji čija je poznata kultura radoholičkog stoicizma često bila zaslužna za nacionalni oporavak i zvezdani ekonomski rast nakon Drugog svetskog rata.

Tagovi

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.