Kako bi se unapredila spremnost lokalnih samouprava za upravljanje vanrednim situacijama, Stalna konferencija gradova i opština (SKGO) će u narednom periodu dodeliti pakete podrške, u okviru projekta „Održive i inkluzivne usluge na lokalnom nivou“, koji finansira Vlada Švedske. U toku trajanja ovog projekta, koji će SKGO realizovati do 2025. godine, određene lokalne samouprave dobiće direktnu pomoć u jačanju njihove otpornosti i spremnosti da se suoče sa potencijalnim pretnjama.

Paket podrške u oblasti smanjenja rizika od katastrofa, čiji je cilj osnaživanje sistema u celosti, uključuje rad na unapređenju planske dokumentacije, zatim sistema civilne zaštite, edukaciju poverenika civilne zaštite i svih kategorija stanovništva, kako u procesima preventivnog delovanja i planiranja, tako i u poslovima reagovanja.

Miloš Alavanja, stručni saradnik za upravljanje krizama i vanrednim situacijama u SKGO, istakao je da je u tim situacijama od suštinskog značaja uključenost šire društvene zajednice u procese prepoznavanja i definisanja rizika, kao i vođenje računa o potrebama različitih osetljivih kategorija stanovništva. „Budući da je društvo vrlo ranjivo na prirodne nepogode, osnovni cilj upravljanja vanrednim situacijama je da postupanje u slučaju katastrofe učini organizovanim i efikasnim. Radi se, zapravo, o sistematskom procesu koji uključuje predviđanje, planiranje, koordinaciju i kontrolu“, smatra Miloš Alavanja.

Kroz aktivnosti ovog projekta biće kreiran Vodič za izradu planskih dokumenata (Procena rizika, Planovi zaštite i spasavanja, Plan smanjenja rizika), koji će pomoći lokalnim samoupravama da na pravi način organizuju svoje delovanje u oblasti smanjenja rizika od katastrofa. Pri izradi pomenutih planskih dokumenata, cilj je podizanje svesti svih učesnika u sistemu smanjenja rizika od katastrofa o značaju transparentnog i inkluzivnog pristupa koji poštuje principe rodne ravnopravnosti i ljudskih prava.

U prethodnoj fazi projekta, SKGO je učestvovao u pripremi legislativnog okvira, koji je uključivao izradu Zakona o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama, kao i niz podzakonskih akata. Rad na unapređenju pomenutih planskih dokumenata dovešće do potpunije primene tog Zakona na nivou lokalne samouprave.

Aktivnosti projekta biće dalje usmerene na jačanje krizne komunikacije u okviru lokalne samouprave, kao i među svim službenicima u sistemu smanjenja rizika od katastrofa. U novoj fazi projekta, za službenike na ovim poslovima biće organizovane akreditovane obuke na temu krizne komunikacije i civilne zaštite. Funkcionisanje sistema u lokalnoj samoupravi zavisi i od saradnje i komunikacije sa susednim gradovima i opštinama, stoga će i u ovoj fazi projekta akcenat biti na međuopštinskoj saradnji.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.