Evropa mora da obezbedi novac da bi podstakla svoju industriju čipova. Tehnologija je presudna za uspeh naše grupe. Izjavio je to početkom februara Markus Dusman, član uprave Volkswagen Grupe, naglašavajući da bi morala da ima vodeću ulogu u uvođenju softvera i čipova kao tehnologija budućnosti. Da bi demonstrirao posvećenost toj praksi, Volkswagen je udvostručio budžet (86 milijardi evra) za razvoj softvera, ključnog za samovozeća vozila, i formirao odeljenje „Car.Software.Org“ s 5.000 zaposlenih.
Vapaj iz Volfzburga samo je jedna od reakcija nemačkog auto-džina na tektonske poremećaje u svetskoj automobilskoj industriji koji su se dogodili u vreme pandemije kovid-19 i ekonomske krize. Nije tajna da je taj zemljotres izazvao američki proizvođač automobila Tesla Motors. Njegov osnivač, izvršni direktor i suvlasnik Ilon Mask svojom posvećenošću istraživanjima i razvoju baterija i AI čipova za električne samovozeće automobile, obezbedio je svojoj firmi konkurentsku prednost u odnosu na Volkswagen za najmanje šest godina.
Tektonski poremećaj najjače se osetio na Njujorškoj berzi, gde je Tesla Motors prestigao Tojotu i postao najvredniji automobilski brend, ostavljajući daleko iza sebe trećeplasirani Volkswagen. Na Njujorškoj berzi Tesla je 18. januara ove godine vredeo 807,83 milijardi dolara, a Volkswagen Grupa 94,8 milijardi dolara. Šokantan je bio podatak da je vrednost Tesla Motorsa tog trenutka premašila zbirnu tržišnu kapitalizaciju „velike trojke“ (GM, Ford, FCA) američke automobilske industrije. Kroz prvu godinu zdravstveno-ekonomske krize Tesla je prošao spektakularno – 9. januaru 2020. godine (pre početka pandemije) vredeo je 86 milijardi dolara, a 9. januara 2021. godine više od – 800 milijardi dolara.
Cela analiza Miše Brkića objavljena je u novom Nedeljniku, koji je na svim kioscima od četvrtka, 25. februara
Digitalno izdanje i pretplata na nstore.rs