Pilot koji je tog mlaglovitog prepodneva podigao helikopter u kome je sedeo Kobi Brajant, bio je dobro upoznat sa nebom Los Anđelesa, ali i sa tim kako je voziti poznate ličnosti.

Ara Zobajan je bio 50-godišnji pilot proveo je hiljade sati vozeći ljude jednim od najprometnijih vazdušnih prostora u Sjedinjenim Državama. Oni koji su ga poznavali opisali su ga kao veštog, smirenog i sabranog, sve ono što želite da čujete o čoveku koji će vas voziti helikopterom.

Ipak, kolege i stručnjaci pitaju se da li je tog dana imao lošu procenu i da li je osećao pritisak zbog želje da njegov klijent – superstar – bude u željeno vreme na željenom mestu.

Džeri Kedrik, penzionisani vojni pilot koji je napravio hiljade letova u Iraku, smatra da je taj pritisak postojao.

„Pomislio je sigurno, ako ja sada ovo ne uradim kako treba, naći će nekog drugog da vozi ovo čudo“, tvrdi Kedrik.

Potvrđeno je da je dobio potvrdu kontrole leta, ali tačni podaci o tome šta se dogodilo ne postoje.

Poslednji fidbek iz pilotske kabine stigao je u kontrolu leta kada je Zobajan obavestio da će se podići iznad visine od 700 metara na kojoj se nalazio, kako bi izbegao oblake.

Stručnjaci za letove smatraju da postoji verovatnoća da se pilot dezorijentisao u gustoj magli u kojoj se našao.

„Svako ko ima dovoljno novca da uzme helikopter želi dobru uslugu. Oni i uzimaju helikopter da bi brzo došli od tačke A do tačke B. Možda bi najbolje bilo da je Zobajan spustio helikopter, ali postoji šansa da njegov klijent ne bi bio zadovoljan time“, rekao je Rendi Valdman, instruktor letenja u Los Anđelesu.

Piloti ističu da su često bili u situaciji da ih poznate ličnosti pitaju da li nisu dovoljno hrabri, ili dobro utrenirani, kada neće da izvrše neku od njihovih zahteva jer ih smatraju rizičnim.

Pilot Kurt Dic je imao više desetina letova sa Brajantom, često ga je vozio u Stejpls centar i tvrdi da nikada sa njim nije imao takvu komunikaciju.

„On nikada nije insistirao i vršio pritisak da vozimo u lošim vremenskim uslovima i da negde stignemo što pre. Razumeo je šta je profesionalizam. Puštao nas je da radimo svoj posao i verovao nam je“, tvrdi Dic.

Isti pilot tvrdi da je više puta leteo i sa Zobajanom i da je njegov kolega dobro poznavao taj vazdušni prostor i znao sva „zadnja vrata“ i svaki „ćošak“ iznad Los Anđelesa. On je i ranije leteo sa Brajantom, ali i sa Kajli Džener.

Istražitelji ističu da oni moraju da obave istragu mašine, čoveka i okoline i da je ispitivanje vremenskih uslova samo jedan mali deo čitavog procesa istrage.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.