Tokom devedesetih godina prošlog veka, Eksl Rouz bio je neosporna ikona i oličenje neukrotive energije rok kulture. Sa svojom zlatnom kosom, kožnim pantalonama i prepoznatljivim glasom, osvajao je srca, ne samo devojaka koje su ludele za njim, već i celog sveta. U

Guns N’ Roses postali su sinonim za strastvene gitarske rifove i emotivne stihove, a čuveni dvojac koji su činili Eksl i Sleš, mnogi su doživljavali kao, narodski rečeno, „devojački san“.

U eri kada je Eksl Rouz bio magnet za pažnju gotovo svake devojke, a kada su Guns N’ Roses dominirali svetom rok muzike, činilo se da su godine bile baš nežne prema njima. Ipak, to nije moglo zauvek da bude tako. Slešu su, donekle, išle u prilog, ali Eksl je bio jedan od onih koji, na žalost svih nas koje smo Ganse slušale, pre svega, zbog njegovih raskopčanih sakoa i crvene marame, nisu starili kao vino, a godine su počele da se čuju i u njegovom glasu.

Ipak Guns N’ Roses je bend koji je zauvek mogao da živi od stare slave i pesama popun Sweet Child O’ Mine, Paradise city i November Rain. Činilo se da ime b(r)enda ništa nije moglo da poljulja sve ove godine. Do juče…

Welcome To The Jungle

Bivša manekenka u optužbi tvrdi da je bila žrtva seksualnog napda od strane pevača Guns N Roses-a 1989. godine, a da se sve, prema njenim navodima, odigralo u hotelskoj sobi u Njujorku.

Šejla Kenedi, bivša manekenka Penthaus magazina, iznela je ozbiljne optužbe za seksualno zlostavljanje na račun Eksl Rouza, bacivši tamu na njegovu dosadašnju reputaciju. Optužbe su, čim je za njih javnost saznala,  bacile novo svetlo na karijeru i život jedne od najvećih rok zvezda devedesetih, postavljajući pitanje – kako će situacija da se odrazi na reputaciju benda?

 

Bivša manekenka u tužbi tvrdi da je bila žrtva seksualnog napada od strane pevača Guns N Roses-a 1989. godine, a da se sve, prema njenim navodima, odigralo u hotelskoj sobi u Njujorku.

Njena verzija priče o događajima te noći, ispričana u tužbi podnetoj u Vrhovnom sudu, otkriva mračne trenutke u kojima su se slava i skandali isprepletali.

Ona je tada imala oko 26 godina, dok je Rose imao 27. Kenedi tvrdi da je prvi put upoznala Rouza u noćnom klubu, kada ju je pozvao u svoj apartman, ali, kako navodi, nije pozvao i njenu prijateljicu jer nije bila „dovoljno privlačna“. Kenedi je pristala i otišla u pevačevu sobu sa Rikijem Ratmanom, budućim voditeljem na MTV-u.

U tužbi se navodi da je Rouz, nakon povratka u sobu, ponudio gostima kokain i alkohol. Kada je Kenedi otišla u kupatilo, pevač  ju je, navodno, čekao ispred vrata, a kada je izašla, počeo je nasilno da se ponaša prema njoj.

Manekenka tvrdi da je nakon napada patila od simptoma sličnih PTSP-u, anksioznosti i depresije, što je ugrozilo njenu karijeru. Ona sada traži odštetu za napad, emocionalni stres i polno zasnovano nasilje.

Kenedi u tužbi navodi  da je napustila sobu dok je pevač bio sa drugim modelom, nakon čega je čula buku i razbijanje stakla. Ratman joj je navodno rekao: „Biće loše“.  Dalje u optužnici ona tvrdi da je Rouz došao do Ratmanove sobe, gurnuo je na pod i nasilno vukao. Zatim ju je vezao, da bi je na kraju silovao.

Manekenka tvrdi da je nakon napada patila od simptoma sličnih PTSP-u, anksioznosti i depresije, što je ugrozilo njenu karijeru. Ona sada traži odštetu za napad, emocionalni stres i polno zasnovano nasilje.

Ovo, nažalost, nije usamljeni slučaj. U poslednje vreme, sve češće slušamo o optužbama za seksualno uznemiravanje koje prate poznate ličnosti poput Eksla Rouza.

Nedavno se pojavio slučaj Rasela Brenda, čije se prijave samo nižu jedna za drugom, pre toga slučaj Tila Lindelmana, a pre svega, slučaj Donalda Trampa. Ova pitanja postala su gotovo rutinska i na nedeljnom nivou, očigledno isplivavši iz senki i uživajući sve više prostora u javnom diskursu. Žene, hrabreći jedna drugu, podižu glasove i dele svoje priče, ohrabrene činjenicom da javno progovaranje o ovim temama donosi osećaj osnaživanja, posebno kada su u pitanju poznate ličnosti.

U Šejlinom svedočenju ističe se da su ovi traumatični događaji duboko obeležili njeno emocionalno i mentalno stanje, ostavljajući posledice koje traju decenijama.

Dok se pravna borba odvija pred sudom, javnost je podeljena između podrške žrtvi i osporavanja autentičnosti optužbi. Ovo predstavlja univerzalni izazov sa kojim se suočava svaka žena koja je prošla kroz slične situacije.

Prvo, unutrašnja borba sa samom sobom, suočavanje sa demonima koji ostavljaju ozbiljan trag na mentalno zdravlje, a zatim i izazov „okoline“ ili spoljne borbe, gde javnost često stavlja sumnju u verodostojnost žrtvinog iskustva. Ovo postaje posebno izazovno, naročito kada je reč o osobi koja se bavila profesijom kao što je Kenedijeva, i kada je prošlo značajno vreme od događaja. Najčešće postavljano pitanje u takvim situacijama je: „Zašto nije prijavila ranije?“

Pevačev advokat, Alan Gutman, tvrdi da se incident nikada nije dogodio, da su optužbe plod mašte, i dodaje da su podnete bukvalno u poslednjem trenutku pre isteka zakonskog roka za tužbu u saveznoj državi Njujork.

Ova tužba je najnovija u nizu optužbi unutar muzičke industrije, podstaknuta „Zakonom za odrasle preživele države Njujork“ koji privremeno ukida zastare na tvrdnje o seksualnom zlostavljanju u civilnim parnicama. Rok za podnošenje zahteva po ovom zakonu istekao je sinoć.

Ko je Eksl Rouz?

Eksl Rouz, čije je pravo ime Vilijam Brus Rouz mlađi, rođen je 6. februara 1962. godine u Indijani. Njegov život je bio sve suprotno od onoga što bi moglo da se nazove „lagodnim“. Obeležile su ga porodične turbulencije i pravne nevolje. Ipak, muzika je uvek bila njegov oslonac i beg od realnosti. Ekslova strast prema muzici rasla je od ranih dana u crkvenom horu do formiranja benda sa školskim prijateljima.

Prelazak u Los Anđeles predstavljao je prekretnicu u njegovoj karijeri. Oformio je bend AXL, preimenovan u W.  U martu 1986. godine promenio je ime u Eksl Rouz. Njegovo pevanje u različitim bendovima poput Rapidfire, Hollywood Rose i L.A. Guns postavilo je temelje za stvaranje Guns N’ Roses u martu 1985. godine.

Ova tužba je najnovija u nizu optužbi unutar muzičke industrije, podstaknuta „Zakonom za odrasle preživele države Njujork“ koji privremeno ukida zastare na tvrdnje o seksualnom zlostavljanju u civilnim parnicama. Rok za podnošenje zahteva po ovom zakonu istekao je sinoć.

Debi album „Appetite for Destruction“ iz 1987. godine doneo je svetu novi muzički fenomen. Hitovi poput „Sweet Child o’ Mine“ i „Welcome to the Jungle“ postali su himne generacija, a Ekslovo jedinstveno pevanje i harizma postavili su ga na pijedestal rok muzike.

Uprkos turbulentnim promenama u sastavu i izazovima, Eksl Rouz ostao je jedina konstanta u bendu Guns N’ Roses, osiguravajući time njegov neosporan uticaj na svetskoj rok sceni. Bez obzira na kontroverze u njegovom ličnom životu, obezbedio je trajnu relevantnost u muzičkoj industriji, posebno kroz uvođenje benda u Kuću slavnih rok muzike 2012. godine.

S jedne strane, svedočimo neospornom talentu i izuzetnom doprinosu svetskoj rok sceni koji je obeležila era legendarnih Gansa. Sa druge strane, suočavamo se sa onim što često prati život rok zvezda – bahatim ponašanjem, zloupotrebom supstanci i promiskuitetom.

To je percepcija da sve žene pripadaju njima samo zato što su poznati, privlačni, uspešni i bogati.

Kao što su i sami otpevali…

‘Cause you could be mine
But you’re way out of line
With your bitch-slap rapping
And your cocaine tongue
You get nothing done
I bet you could be mine

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.