Kako je pandemija uticala na konditorsku industriju i „Atlantic Štark“?

Ono što se u startu pokazalo da je dobro jeste Atlanticov diverzifikovan portfolio, što je rezultiralo priličnom otpornošću na situaciju sa koronavirusom. Takođe, Štarkov portfolio je više vezan za retail, za konzumaciju u kući, i tu mislim da neće biti prevelikih, da tako kažem tektonskih promena. Veće promene se događaju na impulsnim proizvodima, recimo kad uzmete „bananicu“ koja stoji pored kase, jer se ljudi sve manje zadržavaju u prodavnicama. Međutim onda se okreću većim pakovanjima. To su stvari koje mi primećujemo i njima se sada prilagođavamo i na temelju toga planiramo za dalje. Na drugoj strani, 40 odsto naših proizvoda se plasira na inostrana tržišta, a svaka zemlja u regionu ima svoju specifičnu situaciju i način kako da izađe iz svega ovoga. Nikom neće biti lako i jedini način je odlučiti se za neke pretpostavke na temelju kojih ćete planirati. Ipak, konditorska industrija je jedna od najzdravijih industrijskih grana u Srbiji, koja svojim kvalitetom proizvoda uspešno konkuriše velikim multinacionalnim proizvođačima, a to važi i za uspešne regionalne kompanije koje su nam respektabilna konkurencija. Tako da mislim da ćemo uspeti da prebrodimo i ovu krizu, koja je veliki izazov za sve nas.

Da li primećujete neke promene kod potrošača, da li su neke navike izmenjene zbog prilagođavanja „novoj normalnosti“?

Činjenica je da se, verovatno brže nego ikada, preferencije potrošača stalno menjaju. Postoje naravno tradicionalni, lojalni potrošači, ali sve je više onih koji su otvoreni za promene i, da tako kažem, manje lojalni. Ali zato danas imamo i neuporedivo više informacija o potrošačima i tržištima s kojima poslujemo, što nam omogućava da mnogo brže reagujemo. Danas, a verujem da će tako biti i u budućnosti, pobeđuju oni koji imaju snažan portfolio koji može da zadovolji potrebe različitih potrošača u različitim trenucima konzumacije, a ne samo jedan jak proizvod. Uz dugogodišnje iskustvo koje je značajno, mislim da smo mi u toj grupi kompanija. Dakle, sa jednakom strašću razvijamo i asortiman i našu poslovnu praksu, jer upravo to čini razliku.

Na koji način se Atlantic Štark prilagodio toj „novoj normalnosti“, kako ste promenili poslovanje?

Pre svega zahvaljujući odgovornom ponašanju, dobroj organizaciji i striktnoj primeni zaštitnih mera, zadržali smo dobro zdravstveno stanje u kompaniji, obezbedili smo da kompanija nesmetano posluje u vreme krize, a ostvarili smo i vrlo solidne finansijske rezultate za prvih devet meseci. Proizvodnja i operacije su u Štarku radile bez prestanka, što je bio najveći izazov, naravno u prilagođenom režimu uz punu zaštitnu opremu. Imali smo drugačije smene, imali smo i pauze između smena da bismo ispoštovali sve epidemiološke zahteve, ali radili smo čak i u vreme policijskog časa. Svi ostali u funkcijama podrške, radili su od kuće. Naravno, to nije idealno, ali se pokazalo da dobro funkcioniše i to nam je odlična smernica za dalje.

Kakvi su rezultati u poslednjih devet meseci?

Uprkos privrednim poremećajima koji su uzrokovani pandemijom COVID-19, poslovanje Atlantic Grupe je tokom prvih devet meseci ove godine pokazalo visok nivo stabilnosti. Kompanija je ostvarila više od 518 miliona evra prihoda od prodaje, što je uz dezinvestiranje non-core poslovnih delatnosti, doprinelo da ukupni prihodi ostanu na nivou prošlogodišnjih prvih devet meseci. Strateško poslovno područje Slatko i slano, ili brendovski rečeno Štarkov asortiman beleži manji pad, prvenstveno na domaćem tržištu zbog strožih epidemioloških mera u prvom kvartalu, tako da se to najvećim delom osetilo kod impulsnih proizvoda, koji se kupuju na kasi. Ali je zato rasla kućna potrošnja, pa su Smoki i čokolada pod brendom Menaž zabeležili značajne stope rasta. Takođe, beležimo rast na tržištima Slovenije, Austrije, Njemačke i Švajcarske, jer kao što sam rekao, 40 odsto Štarkove proizvodnje se plasira na inostrana tržišta.

Kakvi su planovi u narednom periodu, kako su prilagođeni aktuelnoj pandemiji i kakva su vaša očekivanja?

Ono što u ovom trenutku mogu da kažem, jeste da su naši planovi i pored svih izazova koronavirusa, prilično ambiciozni, ispunjeni vrlo zanimljivim projektima i da podrazumevaju nastavak značajnih ulaganja u tehnologiju, brendove i sve naše ljude. Da bismo planove uspeli i da realizujemo, upravo smo završili reorganizaciju dela poslovnih procesa, prvenstveno u marketingu i prodaji sa idejom da budemo što fleksibilniji i brže se prilagođavamo potrebama potrošača, u skladu sa aktualnim i budućim trendovima, kako inoviranjem asortimana, tako i tehnološkim inovacijama.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.