Dikrektor „Beogradskog metroa“ Stanko Kantor rekao je da će Beograd da se izmeni sa izgradnjom metroa, sa novim linijama BG voza, novim redovima vožnje, češćim polascima, a planirano je unapređenje tramvajskog sistema.
„Za društvo je važno da je ovo najveći projekt koji se ikad radi u Srbiji, multidisciplinaran je i ovo je priklika da se iškoluju nove generacije stručnjaka, inženjera i da podignemo nivo znanja u našem društvu“, istakao je Kantor, a prenosi RTS.
Prva linija će imati 21 kilometar, započinje u Železniku, na Makiškom polju i završava se u Mirijevu.
„Druga linija, koja treba da počne da se radi dve godine kasnije, a rade se projekti, će ići od Zemuna do Mirijeva“, rekao je Kantor.
Govoreći o dubini metroa, Kantor kaže da to varira u zavisnosti od dela grada – stari deo Beograda je brdovit tako da će imati duboke stanice, do 38 metara.
„Biće i pliće do 15 ili 20 metara“, kaže Kantor.
Govoreći o primedbama, Kantor je rekao da su one delom uvažene – koje su procenjene da imaju osnova za to a deo njih nije.
„Ono što je odredilo pravce kretanja linije pozicije stanica su studije koje su rađene četiri-pet godina pre nego što je počeo da se radi generalni projekat i to je analiza tokova putnika i na osnovu toga su definisane stanice“, objasnio je Kantor.