„Očistimo reke Srbije“ je novi ekološki projekat koji zajedno sprovode dnevni list Blic i kompanija Vip mobile, sa namerom da se vodotokovima u Srbiji vrati dostojanstven izgled, kao i da se životna sredina učini zdravijom i lepšom. Akcije će se sprovoditi u periodu od oktobra do decembra 2019. godine sa ciljem da se očisti više od 20 reka i priobalja širom Srbije, a čitav projekat podržao i potpredsednik Vlade Srbije Rasim Ljajić.

„Živimo u 21. veku koji će biti vek borbe za vodu, hranu i energente i to će dominirati širom sveta. Ovih resursa je sve manje jer se upotrebljavaju za razvoj civilizacije, dok je ljudi sve više. Svega 0.5% vode na planeti se može koristiti za ljudsku upotrebu i to je glavni razlog zašto moramo drugačije upravljati ovim životnim resursom. Svakog sekunda se u Srbiji ispušta devet kubnih metara otpadni voda na 40 lokacija, dok svaki turista iza sebe ostavi oko jedan kilogram smeća. Mi smo sami sebi problem pošto sami prljamo naše reke i prirodu, i stoga treba da utičemo na jačanje ekološke svesti i da zajedno sačuvamo našu prirodu“, rekao je potpredsednik Vlade Srbije, Rasim Ljajić.

Očistimo reke Srbije“ prirodan je nastavak prethodne akcije dnevnog lista Blic u kojoj je učestvovalo preko 2.500 ljudi i u okviru koje je sa 16 lokacija, 11 reka i pet jezera odneseno blizu 2.000 kubika otpada. Uz podršku kompanije Vip mobile projekat se nastavlja, akcijama u Kraljevu u kome će čistiti gradsko šetališta pored reke Ibar, kao i ušće ove reke u Zapadnu Moravu. Nakon Kraljeva, akcije čišćenja biće organizovane i u Kruševcu, Nišu, Pančevu, Somboru, Bačkoj Topoli, Čajetini, kao i u brojnim drugim mestima širom Srbije.

„Uz podršku kompanije Vip mobile nastavljamo ove jeseni, jer ne želimo da gledamo kako tone najraznovrsnijeg smeća, hiljade plastičnih flaša, kesa i ostale PVC ambalaže, plutaju po rekama i jezerima širom Srbije. Hajde da svi zajedno pokažemo koliko volimo lepote naše zemlje, da dok pecamo, šetamo se ili uživamo pored reka, jezera, u šumi ili na planini, gledamo samo zelenilo i živi svet u njemu“, izjavio je Predrag Mihailović, glavni i odgovorni urednik „Blica“.

Partner „Blica” u nastavku ove velike inicijative je kompanija Vip mobile, koja je još 2012. godine u javnosti prepoznata po svom ekološkom delovanju. Vip je tako među prvima pokrenuo akciju reciklaže starih mobilnih telefona i ostalih mobilnih uređaja, svake godine reciklira na tone papira, stakla i različitog elektronskog otpada, dok je samo prošle godine kroz uvođenje i promociju korišćenja elektronskog računa ušteđeno 38 tona papira.

„Stanje naše životne sredine zavisi samo od nas, zato se nadamo da će naša akcija biti podsticaj za neke šire društvene inicijative i stvaranje zdravijeg okruženja. Ovu filozofiju Vip živi već godinama, kroz niz ekoloških aktivnosti u koje su uključeni naši zaposleni, a ove vrednosti trudimo se da prenesemo i našim korisnicima i široj javnosti“, rekao je Dejan Turk, direktor kompanije Vip mobile i A1 Slovenija. 

Akcija čišćenja reka je deo šire inicijative kompanije Vip mobile, pod nazivom „Ekomotiviši Srbiju“, koja ima za cilj podsticanje javnosti, biznis zajednice, relevantnih institucija i lokalnih samouprava da uzmu učešće u projektima i aktivnostima koji se odnose na zaštitu životne sredine, adresirajući ekološka pitanja od nacionalnog značaja.

Ovakve akcije su od izuzetnog značaja i dobar su primer kako konsenzus između javnog sektora, medija, javnih ličnosti i kompanija može doprineti edukaciji naših najmlađih sugrađana koji treba da stvore prave ekološke navike, dodao je direktor Agencije za zaštitu životne sredine, Filip Radović. Prva akcija čišćenja biće sprovedena u Kraljevu u petak, 11. oktobra, s početkom u 10.30, a svi zainteresovani koji žele da se priključe, mogu da se jave na mejl cistereke@ringier.rs.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.