Ubrzo nakon što je Nil Armstrong prošetao mesecom, Edrijan Delsi, Lari Hilblum i Robert Lin su došli na revolucionarnu ideju da prateća dokumenta robe koja je prevožena teretnim brodom prenesu u ručnom prtljagu avionom. To je značilo da je carinjenje robe moglo da počne pre nego što roba stigne, čime se znatno skraćivalo vreme čekanja u luci. Takođe je označilo rađanje potpuno nove industrije – međunarodnog avio-ekspres servisa. Džon Pirson, globalni izvršni drektor DHL Expressa ističe da je ova kompanija uvela revoluciju u svetsku ekonomiju zahvaljujući jednoj ideji.
“Mi smo vodeća svetska logistička kompanija, koja već 50 godina povezuje ljude širom sveta. Testiramo i primenjujemo inovativne tehnologije duž celog lanca nabavke kako bismo proces isporuke i transporta učinili što efikasnijim i da bismo pomogli zaposlenima u njihovom radu. Posebno sam ponosan što smo pronašli nove načine za isporuke na nepristupačnim lokacijama. Na primer, naš autonomni dron za prenošenje paketa nam omogućava hitne isporuke lekova na udaljeno ostrvo na Lejk Viktoriji, dok u Kini jedan klijent redovno dobija važna dokumenta dva puta dnevno. Pored toga, električno lako komercijalno vozilo pod nazivom StreetScooter, koji smo sami smislili i napravili, omogućava nam da počnemo da odgovaramo na izazove sa kojima se suočava logistika budućnosti i zaštita životne sredine”
Jedna od najvažnijih tema današnjice je održivost, a očekivanja od logistike će svakako nastaviti da rastu u narednih 50 godina. Kakav će biti dugoročan doprinos kompanije u ovoj oblasti?
“Naša grupacija se 2008. godine obavezala da unapredi karbonsku efikasnost za 30 odsto do 2020. godine u odnosu na 2007. Već 2016. godine smo ostvarili taj cilj i pozicionirali se na tržištu kao stručnjaci za ,zelena’ logistička rešenja. Odgovorna smo kompanija, želimo da naš ekološki otisak bude minimalan i da do 2050. svedemo emisije vezane za transport na nulu, a sve u okviru strategije održivosti koju smo nazvali „Misija za 2050. godinu: nula emisija.”
Kako DHL proslavlja 50. godišnjicu?
Tokom cele godine se organizuju različiti događaji za zaposlene, klijente i partnere kojima se obeležava ovaj jubilej. Kao jedan od osnivača i globalni logistički partner Formule E, organizovali smo onlajn takmičenje za navijače „50 najznačajnijih momenata” povodom 50. trke Formule E. Pobednik, navijač iz Australije, osvojio je putovanje za finale sezone u SAD kao navijač-reporter koji je uživo prenosio svoje utiske putem DHL kanala na društvenim mrežama. Posebno bih istakao kampanju sadnje drveća u okviru turneje Brajana Adamsa „Shine A Light”, na kojoj smo mu podrška kao zvanični logistički partner. Voleli bismo da zajedno pružimo konkretan primer za zaštitu klime i u saradnji sa Brajanom Adamsom i organizacijama Arbor Day Foundation, Plant-for-the-Planet, WeForest i Taking Root, obavezali smo se da posadimo po jedno drvo za svaku prodatu kartu za koncert – što je ukupno milion stabala ove godine. Do sada su sa oko 300.000 stabala već pošumljene oblasti u Indoneziji, Nikaragvi, na Malaviju i u SAD.