Koronavirus je uticao na to kako, gde i kada radimo, kupujemo i igramo se. Prema sajtu Digital Commerce 360, od ​​nastanka pandemije 2019. godine, obim e-trgovine je porastao za više od 50,5 odsto, dok su plaćanja između srodnih lica u okviru Visa mreže udvostručena, a pretplate na digitalne striming servise dostigle su jednu milijardu.

Zajednički imenitelj za skoro sve promene ponašanja nakon pandemije je rastući značaj digitalnih plaćanja. Drugim rečima, bezbedno, pouzdano i brzo kretanje digitalnog novca između pojedinaca, preduzeća i država je pokretač savremene globalne ekonomije – od 0,40 dolara za digitalno preuzimanje do četiri miliona dolara prekograničnih korporativnih transakcija.

Mogućnost kupovine lekova koji spašavaju živote ili efikasne distribucije pomoći od strane vlada tokom pandemije, uglavnom pružaju mreže kao što je Visa, koje imaju potrebnu tehnologiju, iskustvo i partnerstva.     

Proces globalnog kretanja novca je veoma složen. Nažalost, sajber kriminalci su pandemiju videli kao zlatnu priliku za korišćenje ljudskih i tehničkih ranjivosti. Naime, 78 odsto ljudi kliknulo je na neželjene linkove koje su dobili, dok je 51 odsto priznalo da koristi istu lozinku za većinu svojih aktivnosti na internetu. U međuvremenu, 81 odsto globalnih organizacija iskusilo je učestale sajber pretnje, a 79 odsto je imalo zastoje u radu zbog sajber incidenata.

Velika pažnja se poklanja inovacijama u svetu savremenih finansija i načina plaćanja – kao što su tap to pay, kripto, kupi sada – plati kasnije. Međutim, ono što privlači manje pažnje su proizvodi, platforme i usluge koje obezbeđuju da svaki novi oblik kretanja novca bude siguran, bezbedan i privatan.

Iako se često ne vidi šta je iza najveće globalne mreže, Visa kontinuirano uvodi promene u svoje bezbednosne sisteme, procese i inovacije. A evo i kako funkcionišu.

Višeslojna, najsavremenija sajber bezbednost

Sajber bezbednost sagledavamo iz dve perspektive – štitimo Visa svojinu i pružamo klijentima i partnerima slojeve proaktivne odbrane i napada. Na primer, Visa ima više od 1.000 stalno zaposlenih stručnjaka za sajber bezbednost koji obrađuju i analiziraju petabajte podataka. Na taj način štite Visa mrežu od malvera, “zero-day” napada i insajderskih pretnji.

Dodavanjem još jednog sloja zaštite, modeli mašinskog učenja predviđaju i popravljaju najranjivije tačke mreže. Kada su u pitanju klijenti, Visa bezbednosni tim nadgleda, skenira i proverava sisteme klijenata u slučaju sumnjivih aktivnosti i ranjivosti.

Neki od zadataka koje praktikujemo u vezi sa sajber-bezbednošću vredni su filmskog prikaza, poput pokušaja “etičkog” hakovanja od strane naših internih inženjera ili pokušaja prevare upotrebom IP adresa i GPS podataka za hvatanje kriminalaca.

Samo testiranje ranjivosti uštedelo je klijentima oko 31 milion dolara usled sprečavanja prevara tokom 2021. godine. Drugi vidovi zaštite, kao što je simuliranje incidenata manje je dramatičan, ali ne manje važan.

Visa je pomogla da se spreče pokušaji prevara klijenata u iznosu od oko 2,2 milijarde dolara koristeći Visa Account Intelligence alat, koji kombinuje veštačku inteligenciju i mašinsko učenje, koje prepoznaje prevaru na vreme.

Sprečavanje prevara snagom veštačke inteligencije

U borbi protiv prevare, podaci su najdragoceniji resurs. Zbog ekspanzivne globalne mreže kompanije, Visa ima više podataka od svojih konkurenata i koristi ih kako bi smanjila broj prevara.

Ali, ne radi se samo o količini podataka, već o kvalitetu i načinu na koji se upotrebljavaju. U proteklih pet godina, kompanija je potrošila više od devet milijardi dolara na jačanje sajber bezbednosti i smanjenje prevara.

Uz ulaganje od 500 miliona dolara u veštačku inteligenciju i infrastrukturu podataka, Visa može da pokrene više od 60 različitih AI funkcionalnosti koje automatizuju veliki deo posla u otkrivanju prevara, što je zadatak koji oduzima mnogo vremena ukoliko se radi ručno. Samo jedna usluga, Visa Advanced Authorization, pomogla je da se spreče prevare i sačuva 26 milijardi dolara tokom 2021. Takođe, Visa primenjuje i najnovije deep-learning tehnike kako bi smanjila lažna odbijanja transkacija za čak 30 odsto.

Zaštita od 360 stepeni sa naprednim alatima za autentifikaciju

S obzirom na to da se većina finansijskih aktivnosti sada dešava u cloud-u, ključno je da podaci o klijentima budu zaštićeni gde god da se transakcije odvijaju.

Autentifikacija 2.0 – budućnost zaštite potrošača – je obezbeđena tokenima, čiji je pionir Visa. Tokeni smanjuju rizik od krađe identiteta zamenom informacija o korisniku kartice jedinstvenim identifikatorom za određenu transakciju.

Tokenizacija je porasla za 60 odsto u odnosu na prethodnu godinu i dovela je do povećanja stope odobrenja od 2,5 odsto, kao i do smanjenja stope prevare za 28 odsto. Visa je takođe predstavila svoj Cloud Token Framework (CTF), kreiran da poboljša bezbednost i poveća stope odobrenja za transakcije, bez prisutnosti kartice, u okviru različitih vrsta plaćanja i uređaja.

U Evropi se upotreba nove Visa tehnologije za autentifikaciju, EMV 3DS, utrostručila od početka 2021. godine, što se poklopilo sa smanjenjem prevara za 28 odsto kada su u pitanju transkacije bez prisustva kartice, a Visa predviđa i slično smanjenje na globalnom nivou. To je jednako važno za poslovanje koliko i za poverenje, jer 89 odsto vlasnika kartica odustaje ili smanjuje upotrebu svojih akreditiva nakon neke prevare.

Kao pokretač globalne trgovine, beskompromisna posvećenost bezbednosti kompanije Visa donela je inovacije koje će uticati na budućnost digitalnog novca od poverenja.

Za više informacija posetite: https://usa.visa.com/support/consumer/security.html.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.