Olakšan svakodnevni život za 180.000 gluvih i nagluvih i članova njihovih porodica u Srbiji

Digitalna aplikacija “SOS za gluve” koja je predstavljena u Nacionalnom prevodilačkom centru za srpski znakovni jezik olakšaće svakodnevni život zaoko 180.000 ljudi, koliko je ukupno korisnika znakovnog jezika u Srbiji prema podacima Svetske zdravstvene organizacije.

Od sada, kroz aplikaciju dostupnu na mobilnom telefonu i na računarima, gluvi i nagluvi mogu da posredstvom onlajn tumača razgovaraju putem besplatnih telefonskih poziva, i tako samostalno obavljaju svakodnevne aktivnosti čime je olakšan njihov, kao i svakodnevni život članovima njihovih porodica.

Naime, jedan od najvećih problema sa kojima se suočavaju gluvi i nagluvi u Srbiji jeste nemogućnost komunikacije što značajno utiče na kvalitet njihovog života. Pre pokretanja aplikacije, ukoliko u svakom trenutku u svojoj blizini nemaju čujuću osobu, gluvi i nagluvi nisu mogli da pozovu hitnu pomoć, policiju, vatrogasnu službu, da zakažu pregled ili da prijave hitan slučaj. Kako bi se omogućilo prevazilaženje ovih barijera i osiguralo da gluve osobe postanu ravnopravni članovi društva, kreirana je aplikacija „SOS za gluve“ koja će značajno poboljšati kvalitet života za zajednicu gluvih u Srbiji. 

Mihailo Jovanović, ministar informisanja i telekomunikacija

Aplikacija funkcioniše po principu uspostavljanja video poziva između gluve osobe i tumača znakovnog jezika, koji poziva traženi telefonski broj, a zatim simultano prevodi razgovor između gluve osobe i pozvanog kontakta. Zahvaljujući naprednim funkcijama koje podržava, uključena je mogućnost usmeravanja poziva na slobodne tumače, chat sa tumačem i zakazivanje termina za prevodilačke usluge tumača, a prioritet imaju hitni pozivi ka policiji, hitnoj pomoći i vatrogasnoj službi. Ono što je najvažnije – gluvi imaju mogućnost da ovu uslugu koriste 24 sata, 7 dana u nedelji.

Razvoj aplikacije omogućen je zahvaljujući angažovanju Gradske organizacije gluvih Beograda, predsednice Vlade Republike Srbije Ane Brnabić, Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, te Ministarstva informisanja i telekomunikacija.

Snežana Ani, predstavnica kompanije JTI sa premijerkom, Mihailom Gordićem, ministrom Jovanovićem i predstavnicima Gradske organizacije gluvih Beograda

„Velika mi je čast i zadovoljstvo da sa vama podelimo ovu aplikaciju koja je jedinstvena na našim prostorima, ali i u regionu. Sa svojim naprednim funkcijama ona zadovoljava najosnovnije pravo zajednice gluvih, a to je pravo na slobodu mišljenja i izražavanja. Ovom prilikom želim da se zahvalim svima koji su nam pružili podršku i omogućili da govorimo o Nacionalnom prevodilačkom centru za znakovni jezik, koji predstavlja značajan korak u uklanjanju barijera u komunikaciji“, rekao je Mihailo Gordić, potpredsednik Gradske organizacije gluvih Beograda i zahvalio se na doprinosu kompanije JTI i Srpskog filantropskog foruma na uspostavljanju Nacionalnog prevodilačkog centra za znakovni jezikJTI je za uspostavljanje i prvu godinu rada Nacionalnog prevodilačkog centra za znakovni jezik– nabavljanje neophodne opreme i angažovanje 15 tumača izdvojio 18 miliona dinara.

Ana Brnabić, predsednica Vlade Republike Srbije

Ana Brnabić, predsednica Vlade Republike Srbije naglasila je da se o problemima sa kojima se suočavaju osobe sa invaliditetom u javnosti ne govori dovoljno, i dodala: „Država ne može biti snažna i ne može biti fer za sve svoje građane i predstavljati društvo koje pruža jednake šanse za sve dok ne prepoznamo probleme različitih grupa osoba sa invaliditetom i započnemo njihovo rešavanje. Danas, moramo da ih čujemo, da pokažemo empatiju i borimo se za inkluzivno društvo; da uključimo sve osobe sa invaliditetom u naš društveni sistem, ekonomski razvoj, privredu jer u njima leži ogroman potencijal koji ne smemo da zapostavimo.“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.