
Premijerom predstave Lucidity Triptych, domaća kulturna scena dobija jedinstveno imerzivno pozorište i umetnički prostor koji briše granicu između scene i publike. U trospratnoj kući s početka 20. veka u centru Beograda, posebno preuređenoj i dizajniranoj za ovu priliku, otvara se Pinecone Teatar, u kojem će samo 22 gledaoca po izvođenju imati priliku da istražuju snoliki svet predstave Lucidity Triptych iz neposredne blizine, krećući se slobodno po prostoru. Projekat je nastajao više od godinu dana.
Inspirisano knjigom Rođenje Tragedije Fridriha Ničea i Jungovim učenjem o arhetipovima, ovo pozorišno iskustvo publiku vodi na liniju sudara reda i haosa, jave i sna, izvođenja i posmatranja. U priči o Vilhelmu, piscu na pragu četrdesetih, koji se tokom jedne noći kroz tri sna suočava sa nerešenim konfliktima iz prošlosti i porodičnim traumama koje ga sputavaju u potrazi za ličnom i kreativnom slobodom, svaki gledalac sam konstruiše svoje individualno čulno i emocionalno putovanje.
Svaki od tri sna otkriva različite aspekte piščeve borbe, a dešavaju se paralelno, tako da je tokom jednog igranja fizički nemoguće odgledati predstavu u celosti. Gledalac može da izabere da od početka do kraja prati sanjara ili jednog od junaka iz snova, kao i da kombinuje perspektive nekoliko likova. Prvi san, Razdvajanje, istražuje nestalnu granicu između strasti i odgovornosti kroz odnos mladog para zarobljenog u vrtlogu kreativne ambicije i emotivne zavisnosti. Drugi san, Senke, istražuje nasleđe porodičnih sukoba i tamne sile nesvesnog kroz turbulentnu i bolnu priču između oca i sina. Treći san, Posledice, osvetljava cenu ambicije i žudnje za priznanjem, dok se likovi sapliću o sopstvene strasti, dovodeći svoje ideale do tačke raspada. Pre početka predstave, svaki gledalac dobija uputstvo za kretanje kroz narativ.
Predstava Lucidity Triptych kombinuje sredstva dramskog i muzičkog teatra. Uz komponovanu muziku i instrumentalne improvizacije, dve operske umetnice izvodiće numere iz opera Rusalka, Karmen, Hofmanove priče, adaptirane i aranžirane tako da čine integralni deo radnje. Uz to, imerzivna forma omogućava publici intenzivnije čulno iskustvo kroz direktan dodir sa scenografijom i rekvizitima, interakciju sa likovima, opažanje različitih mirisa i uživanje u koktelima specijalno kreiranim za likove iz predstave. Ovi kokteli koji će biti služeni tokom izvođenja, biće dostupni u Pinecone baru, smeštenom u prizemlju, i dodatno doprinositi jedinstvenoj atmosferi.
Iza Pinecone Teatra stoji produkcijska kuća Immersive World Production sa Aleksandrom Prudijanom i Jovanom Radovanović kao kreatorima projekta. Rediteljka predstave Lucidity Triptych je Ana Bunjak, autor teksta Aleksandar Prudijan, tekst su adaptirali Ana Bunjak i Aleksandar Prudijan, producentkinja je Jovana Radovanović, muzički direktor Stefan Zekić, scenografi Aleksandar Stanković i Miloš Radovanović, konsultant za scenografiju Magdalena Vlajić, kostimografiju i vizuelni identitet kreirala je umetnica Julija Mihejeva, tekst tu preveli Segej Tepluhin i Alja Bagaudinova, a Luka Đuranović je radio organizaciju.

Maksim Mićković i Nevena Đoković
U predstavi igraju Aleksandar Kecman, Milica Majkić, Julija Graut, Andrea Đina Ržaničanin, Kristina Kika Jovanović, Vedran Borovčanin, Maksim Mićković, Uroš Petronijević, Nikola Pavlović i operske umetnice Nevena Đoković i Nevena Matić.
Muziku na harfi izvodi Sofija Sibinović.
Predstava se izvodi na engleskom jeziku.
Premijera predstave održaće se 11. i 12. aprila, s dva izvođenja svakog dana – u 19:00 i 21:00 u Pinecone Teatru na adresi Vladete Jerotića 5 u Beogradu (Bivša Dalmatinska), a karte su u prodaji putem linka [https://tickets.efinity.rs/event_info/lucidity_triptych_31620].
Naredno redovno izvođenje održaće se 13. aprila u terminima od 19:00 i 21:00.
Foto: Ivan Milenković