
Predsednik Samostalnog sindikata saobraćajnog preduzeća Lasta Beograd Nebojša Mirović izjavio je danas za agenciju Beta da neće biti promene u redu vožnje u gradskom i prigradskom saobraćaju zbog raskida ugovora gradskih vlasti sa konzorcijumom preduzeća Strela- Obrenovac, Strela- Ub, Lastra- Lazarevac i Lasta“- Beograd.
„Ugovor je raskinut, ali će biti raspisan novi tender i u tom tenderu biće predviđeno da se neke linije pojačaju novim autobusima. Postojeći red vožnje biće zadržan do okončanja novog tendera“, rekao je Mirović.
Podsetimo da je Nedeljnik imao uvid u dokument koji je bio deo dopuna dnevnog reda za današnju sednicu Skupštine grada Beograda.
Taj dokument zvao se Predlog rešenja o davanju saglasnosti Sekretarijatu za javni prevoz da jednostrano raskine ugovor o javno-privatnom partnerstvu sa konzorcijumom čiji je deo i Lasta.
Odbornici Skupštine Beograda usvojili su, međutim, na današnjoj sednici Predlog rešenja o davanju saglasnosti Sekretarijatu za javni prevoz da raskine ugovor o javno-privatnom partnerstvu u obavljanju javnog prigradskog i lokalnog prevoza putnika na pojedinim linijama, zaključenog sa privatnim konzorcijumom čiji je deo i Lasta.
ZAŠTO JE VAŽAN NAZIV ODLUKE GRADSKE SKUPŠTINE?
Ono što nedostaje u nazivu usvojenog dokumenta je odrednica „jednostrano“, a razlog leži u tome da sporazumni raskid omogućava svim članicama tog konzorcijuma da ponovo konkurišu za obavljanje posla javnog prevoza.
Šta se desilo od trenutka kada je u utorak, 4. marta prvobitni dokument dostavljen odbornicima do današnjeg usvajanja?
Mirović je za Betu izjavio da je raskid ugovora juče (u sredu, 5. marta) sporazumno dogovoren u gradskoj upravi Beograda, a najviše zbog cene po kilometru koja je niža od cene po kilometru sa ostalim privatnim prevoznicima za oko 33 odsto.
Dodao je da je Lasta, koja je u konzorcijumu bila „podizvođač“ dogovorenog posla, obezbedila još novih autobusa i da očekuje da će na novom tenderu uspeti da povrati prevoz na linijama na kojima je saobraćala pre potpisivanja ugovora konzorcijuma sa Gradom.
Konzorcijum je, kako je rekao, naplaćivao uslugu po ranije sklopljenom ugovoru, kada su cene bile niže od cena po kojima su ugovor kasnije potpisali ostali privatnici koji obavljaju prevoz na pojedinim linijama.
Podsećamo da je raskinuti ugovor bio vredan 69,1 milijardu dinara i da je podrazumevao obavljanje prevoza na 293 prigradske i lokalne linije.
BONUS VIDEO