Predsednik SAD Donald Tramp je danas društvenim mrežama zapretio novim propisima ili čak i zabranom njihovog rada.
Tramp je to učino dan pošto je Tviter na dve njegove Tviter poruke dodao napomenu o potrebi provere podataka koje je predsednik izneo u njima.
Kako ukazuje agencija AP predsednik ne može jednostrano da donese propise za te kompanije ili da ih zatvori, to bi zahtevalo delovanje Kongresa ili Savezne komisije za komunikacije, ali on je ipak ljutito uputio strogo upozorenje.
Tvrdeći da tehnološki giganti „ućutkuju konzervativne glasove“ Tramp je u Tviter poruci napisao „snažno ćemo ih regulisati ili ih zatvoriti pre no što dozvolimo da se to (ućutkavanje) dogodi“.
On je ponovio svoju raniju nepotkrepljenju tvrdnju koja je izazvala najnoviji okršaj sa tehnološkim firmama, da bi proširenje glasanja putem pošte pružilo „svima otvoren pristup prevari, lažiranju i krađi glasova“. Tramp nije objasnio svoju današnju pretnju.
Tramp i njegov izborni štab ljutito su reagovali juče kada je Tviter dodao poruku upozorenja na dve Trampove Tviter poruke u kojima jw predsednik ocenio da su glasački listići poslati poštom „lažni“ i da će poštanski sandučići biti pokradeni.
Ispod tih poruka Tvitera s linkom gde piše „pogledajte činjenice o glasanju poštom“, koja vodi korisnike do stranice gde se proveravaju činjenice i gde Tviter ispravlja lažne tvrdnje predsednika SAD.
Ta društvena mreža je obećala da će povećati broj upozorenja na lažne ili informacije koje čitaoca dovode u zabludu, ali je sporo reagovala na postove predsednika.
Tviter je početkom ovog meseca ažurirao politiku upozorenja i etiketiranja postova.
U novim postovima Tramp je optužio Tviter da se meša u američke predsedničke izbore zakazane za 3. novembar.
Rekao je da kompanija „potpuno guši slobodu govora, a ja kao predsednik neću dozvoliti da se to dogodi“.
BBC navodi da je Tramp koristio Tviter kao platformu za sukob s političarima i drugim javnim ličnostima. Sada će se, kako se dodaje, možda boriti i sa samom platformom.
Šef Trampovog štaba za izbore, Brad Parskejl, rekao je da je „jasna politička pristrasnost“ Tvitera navela taj štab da pre više meseci povuče sve svoje reklame iz te društvene mreže.
Tviter je novembra prošle godine zabranio svo političko reklamiranje, prenosi AP.
(Beta)