Nordeus je naš „tihi sused“ koji „razbija“ na svetskom tržištu. Osnivači Nordeusa su ne samo tehnološki genijalci već i vlasnici refleksa rasnog biznismena.

Kad je između 2007. i 2009. godine velika promena zahvatila ceo svet i transformisala život pomoću Fejsbuka i pametnih telefona, Milutinović i njegovi prijatelji prepoznali su priliku koja je tada bila mlada, nejasna i nedovoljno prepoznata. Pojavio se novi medij i pojavilo se novo tržište koje je bilo prazna tabla. I Nordeus je „uskočio u sedlo“. Tako je, tu pored nas, bez mnogo buke izrasla jedna od najvećih svetskih kompanija koja proizvodi video-igrice. U Srbiji, ali i u regionu, nema proizvođača kakav je Nordeus. Ta kompanija ima 200 miliona kupaca, a Branko Milutinović tvrdi da to nije njegov krajnji cilj jer to tržište ima tri milijarde kupaca. On veruje da je najbolji na svetu, da je poslovni revolucionar koji lako probija i državne i biznis granice. U poslovnoj istoriji Srbije teško je naći preduzetnika koji ima takav imperijalni biznis model kao Milutinović. „Inovativni poduhvati u svim industrijama, koji koriste tehnologiju da reše probleme korisnika, imaju potencijal za ogroman rast jer nisu fokusirani na domaće tržište od sedam miliona, nego na globalno od sedam milijardi ljudi“, kaže Milutinović.

Tradicionalna klasa srpskih biznismena, nastala posle demokratskih promena 2000. godine, svoju poslovnu filozofiju i bogatstvo u prvoj deceniji tranzicije gradila je uglavnom na dovođenju sveta (velikih kompanija) u Srbiju. To je tada jedino imalo smisla jer je srpska privreda bila potpuno uništena a tržište gladno svih vrsta robe i usluga posle decenije međunarodnih sankcija i izolacije. A poslovni ljudi su u takvoj situaciji videli priliku, i iskoristili je, za razvoj svojih biznisa.

Nova klasa srpskih biznismena svoju poslovnu filozofiju i bogatstvo u drugoj deceniji tranzicije uglavnom gradi na odvođenju Srbije u svet, u konkurenciji na globalnom tržištu. Onog trenutka kad je promenjen smer interakcije dva partnera (Srbije i sveta), tada faktički počinje racionalna dvosmerna globalizacija srpske privrede.

Veliko istraživanje Miše Brkića o novoj klasi srpskih bizmismena čitajte u Nedeljniku koji je na svim kioscima od četvrtka, 27. februara

Digitalno izdanje dostupno je na Novinarnici

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.