Iz srca Srbije, poznati brend VODAVODA osvaja svet. Posvećenost visokim standardima kvaliteta, stalno praćenje trendova i inovacija su ključni faktori koji su doprineli izvanrednom uspehu kompanije, kako na domaćem, tako i na međunarodnom tržištu. Razgovarali smo sa Vojinom Đorđevićem, kreatorom i osnivačem brendova VODAVODA i Gorki List, čiji je kvalitet prepoznat i cenjen od strane zahtevnog svetskog tržišta.
- Godinu koja je za nama, a koju mnogi privrednici ocenjuju kao izuzetno izazovnu, završili ste otvaranjem nove proizvodne linije u Domu Vode. U čemu se ogleda značaj ove investicije i u kojoj meri ona opredeljuje poslovne planove za 2024?
Otvaranje nove linije predstavlja jedan od najvažnijih dana od osnivanja VODAVODE. Radi se o liniji najsavremenije tehnološke generacije i posebno mi je zadovoljstvo da smo je zvanično pustili u rad skupa sa ministrom sporta, gospodinom Gajićem. Povećanjem proizvodnog kapaciteta i značajnom investicijom od 2,4 miliona evra stvorili smo optimalne uslove za osvajanje novih tržišta. Istovremeno, proširenje delatnosti donosi i pozitivan uticaj na lokalnu zajednicu i povećanje broja zaposlenih. Ovaj ključni korak ne samo da odražava našu posvećenost strateškom rastu, već i postavlja temelje za kontinuirano širenje poslovanja, jer je VODAVODA proširila svoje kapacitete i sve veće potrebe vrlo zahtevnog stranog tržišta će biti zadovoljene. Naše ambicije i unapređeni nivo poslovanja nam omogućavaju da, ne samo održimo, već i na viši nivo podignemo našu prednost koja se ugleda u potpuno prirodnoj mineralnoj vodi, što nam daje još više mogućnosti za otvaranje novih tržišta u skladu s našom dugoročnom vizijom i ciljevima.
- Da li ste zadovoljni postignutim rezultatima i tržišnom pozicijom brendova?
U godini za nama smo ispunili očekivanja i mogu sa velikom radošću da istaknem da je 2023. godina za naše brendove bila uspešna i da smo zadovoljni tržišnom pozicijom. Posvećenost kvalitetu, inovacijama i pažljivom odgovoru na potrebe potrošača, ima veliki uticaj na uspeh naših brendova na tržištu. Gorki List je održao stabilnu lidersku poziciju u svojoj kategoriji, VODAVODA beleži kontinuirani rast trzišnog učešća, dok je VODAVODA Vodica najprodavanija voda za decu u Srbiji. Ova pozitivna dinamika ne samo da potvrđuje poverenje potrošača već i pruža osnovu za dalji rast i razvoj.
- VODAVODA je brend čiji je kvalitet prepoznalo strano tržište na kome beležite veliki uspeh. Šta je to što strani partneri zahtevaju da bi uopšte ušli u pregovore?
Ključni preduslovi su vrhunski kvalitet, prefinjeni dizajn pakovanja i izgradnja snažnih partnerskih odnosa, što su parametri kojim se VODAVODA može pohvaliti i po čemu se izdvaja u svetu. Pouzdani i motivisani partneri koji dele iste vrednosti i ciljeve su od velikog značaja za uspostavljanje održivog međunarodnog poslovanja. VODAVODA, prirodno mineralna arteška voda iz srca Srbije, dostupna je u 17 zahtevnih svetskih tržišnih pozicija, a u 2023. smo potpisali ugovor o izvozu i distribuciji u Narodnu Republiku Kinu koja je najbrže rastuće potrošačko tržište na svetu. To je veliko priznanje, jer je poznato da je malo stranih proizvođača dobilo dozvolu za uvoz prirodno mineralne vode. VODAVODA se tako pridružila globalnim liderima premijum voda u Kini, poput Fijia, Eviana i Vitela. Verujem da ćemo ostvariti viziju kojom smo vođeni, a to je dugoročni uspeh i prisustvo VODAVODE na globalnom nivou.
- Istraživanje koje su vodili naučnici sa Univerziteta Kolumbija o flaširanoj vodi i plastičnim česticama je uzburkalo javnost. Kako komentarišete ove navode?
Na prvom mestu, VODAVODA je apsolutno prirodan proizvod koji se, kako je dat od prirode, flašira bez bilo kakve prerade i filtriranja. Tačnije, VODAVODA ne koristi filtere za preradu a upravo su filteri glavni izvor mikročestica. U skladu sa prirodnim svojstvima VODAVODE, opredeljenje za budućnost je još od ranije bilo da to bude staklena ambalaža koju već uveliko koristimo kao i neke druge vrste ambalaža, ali to zahteva promene u tom sektoru na svetskom nivou jer je tehnološki praktično nemoguće, usamljeno i izolovano od ostalih svetskih brendova, preći na druge vidove pakovanja. Na temu pitanja koje ste postavili je TIME magazin objavio članak još 2019. I inače, postoje različita mišljenja o prisustvu mikročestica generalno u okruženju. Naši tehnolozi prate nauku kao i reakcije ostalih poznatih svetskih brendova, koji isto kao i mi, po tradiciji koriste PET ambalažu, s tim da napominjem da se PET ambalaža u kojoj se nalazi VODAVODA kao apsolutno prirodna, napravljena od najkvalitetnijih trenutno dostupnih materijala i kao najvažnije, VODAVODA ne koristi filtriranje i ne prerađuje se.
- Gorki List je lider svoje kategorije na tržištu. Koji su izazovi održavanja višedecenijskog uspeha?
Višedecenijski uspeh prate izazovi koji zahtevaju stalnu prilagodljivost i posvećenost koje je moguće savladati kroz aktivno vođenje, inovacije i dugoročno planiranje. Gorki List je brend koji neguje tradiciju i stoga je važno da se održi ravnoteža između očuvanja tradicionalnih vrednosti i usklađivanja sa promenama koje zahtevaju fleksibilnost i brzu reakciju. Jedan od izazova za Gorki list je kako udvostručiti proizvodnju lekovitog bilja koje je njegova osnova, odnosno, nije nimalo lako udvostručiti prikupljanje lekovitog bilja. Radi se o 27 biljaka i postizanje potrebnih količina direktno uslovljava mogućnost Gorkog Lista kao prirodnog proizvoda koji po kvalitetu nema alternativu, da zadovolji povećanu potražnju koja za njim postoji. Liderska pozicija nas obavezuje da pratimo trendove i inspirišemo ljude, obezbeđujući im jedinstven doživljaj. Primera radi, naša specijalna edicija Gorkić koja je u flašicama od 1 decilitra, ostvarila je veliki uspeh upravo zato jer je bila odgovor na iskazane želje potrošača. Gorki List je uvek iznova inovativan, ali bez kompromisa u pogledu tradicije i kvaliteta.
- Šta će biti najvažnije za Vaše poslovanje u 2024. godini i šta od nje očekujete?
U fokusu je razvoj postojećih inostranih kao i osvajanje novih zahtevnih tržišta, praćen proširenjem kapaciteta kako bi se iskoristile nove prilike koje će otvoriti vrata novim mogućnostima i podstaći rast naših brendova u svetu. Izuzetno sam ponosan što je prirodni kvalitet VODAVODE i Gorkog Lista prepoznat širom sveta jer, istovremeno, osvajanje stranog zahtevnog tržišta predstavlja izazov i pruža izuzetne mogućnosti za rast i širenje poslovanja. Posebnu pažnju u ovoj godini posvetili smo organizacionoj strukturi poslovanja koja podrazumeva izmene u vidu uvođenja šest internacionalnih Sales menadžera koji će, uz ceo tim, biti zaduženi za ostvarenje značajnog uspeha na globalnoj poslovnoj sceni. Ova 2024. godina sa sobom nosi obećavajuće jednogodišnje ali i dugoročne izglede za uspeh i rast našeg poslovanja.