(Beta) – Posle napada Rusije na Ukrajinu u februaru prošle godine ruska votka je uglavnom povučena iz prodaje širom sveta, što je dalo priliku rivalskim ukrajinskim proizvođačima tog pića da povećaju prodaju.
Votka, čija godišnja globalna prodaja iznosi 46,6 milijardi dolara, dospela je na naslovne strane svetskih medija kada su potrošači, trgovci i vlade bojkotovale i zabranjivale rusku votku posle invazije na Ukrajinu.
Ruskih brendova tog alkoholnog pića i dalje uglavnom nema u prodaji na Zapadu, pa su ranije manje poznati ukrajinski brendovi počeli da zauzimaju njihovo mesto na policama.
Proizvodnja votke u ratom pogođenoj zemlji, sa čestim restrikcijama struje, nije bila laka, ali firme su uprkos tome povećale izvoz.
„Borili smo se sa bombardovanjem i isključenjima struje, ali smo i dalje mogli da proizvodimo i izvozimo votku“, izjavio je Dima Deinega, vlasnik brenda „Dima’s“, dodajući da je njegova destilerija pokazala „neverovatnu otpornost“, piše Bi-Bi-Si.
Deinega je rekao da se globalna prodaja znatno povećala od početka rata i da ljudi traže načine da podrže Ukrajinu, između ostalog kupovinom njenih proizvoda, a da je on deo zarade davao ukrajinskim dobrotvornim organizacijama.
Katrin Velinga, koja je proizvodnju svog brenda „Zirkova“ po izbijanju rata preselila u Kanadu, svu zaradu od prodaje slala je u Ukrajinu.
Izvršni dikretor kompanije Nemiroff Jurij Soročinskij kaže da je morao da zatvori svoju glavnu destileriju na mesec dana posle početka invazije, ali da su on i njegove kolege „neizmerno ponosni“ što se ukrajinska votka „Nemiroff“ sve više kupuje u svetu. Prodaja tog brenda je samo u Velikoj Britaniji udvostručena.
„Zahvalni smo kupcima u inostranstvu koji kupuju taj brend u znak solidarnosti sa Ukrajinom“, rekao je Soročinskij.