Ono što je sigurno jesu promene.
U svetu promena, od mikro do makro nivoa, pojedinci i kompanije susreću se s potrebom neprestanog prilagođavanja, učenja, ali i sa širenjem horizonta mogućnosti i delovanja u skladu sa tim. Razvoj tehnologije i inovativnih rešenja donosi revoluciju u poslovnom svetu, a u značajnoj meri je razlog transformacije mnogih industrija, pa tako i arhitekture i industrije nekretnina.
Savremene digitalne tehnologije omogućavaju uvođenje novina u proces poslovanja i drugačiji nivo usluge. Već više od decenije kao kompanija vodimo se vizijom da svojim rešenjima u oblasti arhitektonske vizualizacije olakšavamo život ljudima i unapređujemo industriju. Na tom putu je upravo razvoj tehnologije podsticaj koji nam omogućava sve bolja i konkurentnija rešenja, od 3D vizualizacije do raspona interaktivnih rešenja koja su jedinstvena i prilagođena potrebama i poslovnim ciljevima klijenta.
Industrija nekretnina se razvija i ide u korak sa razvojem novih tehnologija i pojavom novih kanala komunikacije. Digitalna transformacija otvara vrata i kreativnosti kako bi u sinergiji što vernije prevele viziju još neizgrađene arhitekture i urbanog okruženja u iskustva koja će kreirati dodatnu vrednost za sve učesnike u procesu – od investitora, preko prodajnih agenata, do krajnjih kupaca.
Za investitore to znači da na autentičan i atraktivan način ispričaju priču o projektu koji još nije izgrađen i iskoriste interaktivna, “easy-to-use” tehnološka rešenja u predstavljanju svih benefita za buduće kupce. To jeste nova forma “storytelling-a” u proptech industriji koja može ići od personalizovanih mobilnih aplikacija do kompletnih prodajnih centara koji sadrže set različitih inovativnih tehnoloških rešenja gradeći jedinstveno iskustveno putovanje krajnjeg korisnika.
Nove tehnologije takođe donose novi vid iskustava koja, brišući granice između stvarnosti i virtuelnog sveta, na kreativniji način komuniciraju i ispunjavanju potrebe krajnjih korisnika, stvarajući jaču emocionalnu vezu između njih i prikazanog sadržaja.
Koristeći virtuelnu realnost (VR) i interaktivna tehnološka rešenja, potencijalni kupci mogu, na primer, autentično doživeti šetnju kroz buduće naselje i hiperrealistično videti izgled i sve detalje stana pre nego što je projekat izgrađen. Takođe, tu je čitav niz funkcionalnosti koje savremena proptech rešenja nude, poput olakšanog odabira stanova kroz sistem filterisanja ili direktne on-line rezervacije i kupovine. Korisnici više nisu posmatrači, već aktivni učesnici.
Interaktivnost je upravo jedna od funkcionalnosti koje je digitalna transformacija donela kreativnim industrijama. Pojava novih softvera i alata danas arhitekturi daje veću slobodu i više mogućnosti u komunikaciji. Kroz interaktivni storytelling arhitektonska vizualizacija dobija širi kontekst, a ličnije i realističnije pričanje priče pobuđuje emocije i korisniku pruža doživljaj koji se pamti.
Sve zajedno čini jedinstveno iskustvo za potencijalne kupce koje im olakšava i ubrzava proces donošenja odluke o kupovini, a investitorima donosi bolju i efikasniju komunikaciju i povećanje prodaje nekretnina.
Da bi se danas postigli vidljivi rezultati u industriji nekretnina, neophodno je stalno osluškivanje promena, razumevanje potreba biznisa, klijenata i promena na tržištu, kao i posvećenost razvoju inovativnih tehnologija u proptech industriji.
Sebe vidimo kao strateškog partnera i konsultanta koji svoje iskustvo, znanje i ekspertizu iz različitih oblasti – arhitekture, dizajna, razvoja softverskih aplikacija i marketinga – usmerava u cilju kreiranja jedinstvenog sadržaja (storytelling) i iskustva u paketu interaktivnih proptech rešenja. Rešenja za višenamensku upotrebu koja nose dodatu vrednost za klijenta i krajnjeg korisnika u okruženju koje se menja i transformiše velikom brzinom.
Ključno pitanje je razvoj kulture inovacija, jer digitalizacija i razvoj novih tehnologija velikom brzinom menjaju pravila igre u industriji nekretnina. PropTech nudi alate koji menjaju način komunikacije, promocije i prodaje nekretnina, a samo sinergija tehnoloških dostignuća i umeća dovešće do uspeha i zadovoljstva svih učesnika u procesu.
Novi broj Digital Business Review je na kioscima uz svaki primerak Nedeljnika od četvrtka, 5. septembra