IDEA je i ove godine, osmi put za redom, kao sponzor podržala realizaciju 34. Beogradskog maratona i zajedno sa organizatorima pokrenula kampanju za život bez barijera kojom se ukazuje na probleme sa kojima se suočavaju ljudi sa različitim oblicima i stepenom invaliditeta.
U Srbiji, prema podacima Saveza gluvih i nagluvih Srbije, ima oko 70.000 osoba kojima je prvi jezik srpski znakovni jezik, a samo u Beogradu živi preko 5.000 gluvih i nagluvih osoba. Sa ciljem da ukaže na to da je malo potrebno da bismo se bolje razumeli, IDEA, Roda, Mercator i Beogradski maraton pokrenuli su kampanju Bez barijera kroz koju na bilbordima i kroz društvene mreže pokazuju kako se na znakovnom jeziku kaže HVALA, MARATON, POBEDA, ZAJEDNO, PODRŠKA, JEDNAKI, SNAGA, LJUBAV, HAJDE DA TRČIMO ZAJEDNO.
„Ovogodišnji Maraton pod nazivom Bez barijera mnogo toga govori. Kada govorimo o pristupačnosti za osobe sa invaliditetom, najčešće se podrazumeva u javnosti fizička pristupačnost: rampa, lift itd. Zajednici gluvih pristupačnost podrazumeva informacije i komunikaciju. Kompanija IDEA je jedina prepoznala važnost jednakog pristupa komunikaciji. Dakle cilj ove promocije i ove kampanje jeste jednakost u komunikaciji. Jako smo zadovoljni i mnogo smo srećni što učestvujemo u ovogodišnjem Maratonu.“ izjavila je Slađana Gordić, predsednica Gradske organizacije gluvih Beograda i ukazala na to da su se već na samom Maratonu videli efekti kampanje i ljudi koji pokazuju reči na znakovnom jeziku.
I ove godine, Mercator-S je kompanija sa najviše prijavljenih trkača – čak 60, a podrška i inspiracija za kampanju “bez barijera” došla je prirodno i uz veliko zadovoljstvo, jer u ovoj kompaniji radi više od 160 ljudi koji imaju različite oblike invaliditeta.
„Ako razmislimo, glavni jezik Maratona je zapravo jezik tela i zbog toga mislimo da smo kampanjom poslali snažnu poruku i pokazali da je zapravo jako malo potrebno da bismo se svi bolje razumeli. U našoj kompaniji radi više od 160 ljudi sa različitim stepenom invaliditeta. To su naše drage i vredne kolege. Zbog njih i mnogih drugih potrudili smo se da kreiramo kampanju koja će nešto promeniti, jer znamo da svaka kompanija i organizacija u svom domenu mogu da urade više. Znamo, jer mi to već 20 godina radimo, i zbog toga verujemo da su Maraton bez barijera i ova kampanja simboličan korak koji nas vodi u svet u kome neće biti barijera ni za koga“, izjavio je Marko Vlahović, dugogodišnji učesnik na polumaratonskim trkama iz kompanije Mercator-S.
Ovogodišnji Beogradski maraton obeležio je veliki broj prijavljenih osoba sa invaliditetom, ali i kampanja za život bez barijera kojom je IDEA dala mogućnost da svako učenjem i korišćenjem znakovnog jezika bude svojevrsni maratonac.