„Ljudi će zauvek želeti da se kreću i da komuniciraju, samo što će to izgledati možda drugačije nego do sada. Takođe, kontakt među ljudima je neophodan i nezamenljiv, a slično ljudima treba da se ponašaju i kompanije koje takođe treba da uvedu značajnu dozu fleksibilnosti da bi u svakom periodu i izazovu uspele da prežive“, rekao je Anđelko Trpković, CEO Publicis Groupe Adriatic koji je na susretu „Ask an expert“ u organizaciji Srpske asocijacije menadžera govorio o načinu komunikacije u postkriznom periodu.
Iako se trenutno nalazimo u vakum periodu, između krize i normalnog života, ponašanje brendova i promene u njihovom izražavanju primetne su u svim segmentima, a Anđelko Trpković, CEO Publicis Groupe Adriatic, veruje da brendove treba posmatrati kao ljude.
Brendove treba posmatrati kao ljude
„Uspešni brendovi imaju karakteristike ljudi. Komunikacija prolazi razne faze, čovek je stalno u tome i vežbamo kako da sagledavamo druge ljude i kako u odnosu na njih da se i ponašamo. Zato je dobro da brendovi budu kao ljudi da bi uspeli da uspešno komuniciraju. Neki su u krizama preterano hrabri, znaju ili ne znaju šta hoće. Ono što je najgore je da u krizi ne komunicirate. Oni koji su čekali nisu dobro prošli, oni koji su se ponašali drugačije ostavili su drugačije utiske. Treba imati u vidu da niko nije bezgrešan, ni ljudi ni brendovi“, naveo je Trpković.
Ponašanje u kriznim vremenima
„Heroji prvog dana“ su oni koji nemaju mnogo životnog iskustva, ali u svakoj situaciji žele da se pokažu i da se dokažu. Oni koji veruju da će rešiti sve za jedan dan.
„Mi živimo sa problemom i mi ne znamo tačan i utaban put. Uvek se nešto dešava što nismo planirali normalno je da ne možemo sve znati unapred i šta kada treba da uradimo. Moramo da budemo svesni svojih potreba, ali da ne srljamo“.
Kriza je nekima bila alibi za neuspeh
Sa poslovnog aspektaAnđelko Trpković kaže da postoji značaj broj ljudi koji su ovu pandemiju iskoristili kao alibi za sopstveni neuspeh.
„I to ne sme da nas zavara, jer su oni obično veoma glasni u svom objašnjavanju i pravdanju“, istakao je.
Rad od kuće je moguć, ali nije bolji
Rad od kuće nam je svima o bio stvarnost, ali on ima nekoliko prednosti i niz nedostataka.
„Rad je od kuće moguć, ali nije bolji. Ne postoji niko ko može da me ubedi da je kvalitetnije da radite od kuće zato što je interakcija sa kolegama potrebna. Kreativnost se tako podstiče, stvorili smo društvo tako što smo komunicirali. Rad u kolektivu inspiriše, motiviše i vodi ka nekim boljim rešenjima“, ubeđen je Trpković.
Insight- ključna reč u advertizing-u
Mnogi imaju zablude da se trendovi brzo menjaju, ali to nije suštinski baš tako, rekao je Anđelković.
„Zlatno pravilo komunikacije je podsticanje kupovine ili promene ponašanja kod ljudi. I to se malo promenilo od kada postoji marketing zajednica. Nama je uvek važan „insight tj. uvid, duboko razumevanje pojedinca kome se obraćate i kako da doprete do njega, da ga „pogodite“ i onda to savršeno funkcioniše. Ono što nam je posle mnogo vremena omogućio 21. vek odnosno digitalni marketing je dvosmernost komunikacije. To je ono što sada usložnjava komunikaciju u advertajzingu i zbog čega svi treba da budemo spremni da slušamo“.
Najvažnije je pobediti strah, budućnost je u fleksibilnim sistemima
Strah parališe i njega prvo treba pobediti u kriznim vremenima.
„To nas je najviše uplašilo, čini mi se. I to različite vrste strahova, od straha od bolesti, do straha od nepoznatog, zatim strah od gubitka posla. Najvažnije je sagledati objektivno stvarnost i okolnosti u kojima živimo. A ono posle toga što treba da znamo je da ključ uspeha u fleksibilnosti i elastičnosti naših biznisa. To nam daje priliku da preživimo u budućnosti. Moramo da se adaptiramo uvek na nove okolnosti, potrebni su nam sistemi koji su elastičniji i spremniji da opstanu čak i onda kada ne znamo šta nas čeka sutra“, poručio je Anđelković. Razgovor je vodila Danijela Rakić, PR menadžer SAM-a koji je događaj zaključila rečima: „Ako su zaista konstante života kretanje i komunikacija, onda je pravi savet za menadžere – krčite sebi nove puteve uz prave reči“.