Rakuten Viber, globalni lider u razmeni poruka na više platformi i glasovnoj komunikaciji, završio je 2023. godinu sa rekordnim brojem novih funkcija, jačajući svoju posvećenost pružanju usluga korisnicima, pomažući brendovima u postizanju njihovih poslovnih ciljeva i osnažujući svoj ekosistem superaplikacije sledeće generacije. Srbija, sa stopom penetracije pametnih telefona od 97%* i veoma aktivnom bazom korisnika, zadržala je jednu od vodećih pozicija u predstavljanju novih proizvoda kompanije.
Tokom protekle godine kompanija je predstavila niz inovativnih proizvoda i usluga koji ispunjavaju različite potrebe svojih korisnika. Viber Plus je debitovao u zemlji kao premijum ponuda kompanije, nudeći korisnicima poboljšane funkcije i mogućnosti prilagođavanja. Upotreba ovog servisa u Srbiji se brzo i konstantno povećava, pokazujući snažnu povezanost sa bazom korisnika u zemlji. Nepokolebljiva posvećenost kompanije privatnosti korisnika u 2023. rezultirala je uvođenjem ID pozivaoca, još jedne funkcije koja korisnicima daje veću kontrolu i osigurava bezbednije iskustvo komunikacije otkrivanjem neželjenih poziva.
Rakuten Viber je 2023. osvežio svoj korisnički interfejs, olakšavajući korisnicima navigaciju i pristup arhivi razmenjenih fotografija, snimaka i linkova. Sa ažuriranim interfejsom, aplikacija je zabeležila porast poslatih poruka, obeležavajući treću godinu zaredom da je razmena poruka najčešći izbor komunikacije za srpske korisnike. Broj učesnika grupnog ćaskanja takođe se povećao treću godinu zaredom sa više ljudi koji se aktivno pridružuju i doprinose diskusijama. Porodične i školske grupe su među najaktivnijima, koje neguju jači odnos roditelja i nastavnika i premošćuju jaz između generacija, čineći Viber platformom za ljude svih uzrasta i porekla.
Prošle godine aplikacija je takođe pokrenula pretražive poslovne naloge, omogućavajući korisnicima da otkriju različite biznise i pronađu sve potrebne informacije o njima na jednom mestu. Novi poslovni nalozi proširili su ekosistem Viber za biznis koji se trenutno sastoji od rešenja za oglašavanje (oglasi, brendirani stikeri i objektivi) i bogatih rešenja za razmenu poslovnih poruka (poslovne poruke i čet-botovi).
Viber za biznis je pomogao brendovima u Srbiji da ostvare interakciju sa publikom, podignu vidljivost, generišu nove potencijalne klijente, povećaju prodaju i povraćaj ulaganja, podstiču lojalnost kupaca i još mnogo toga. Sa rastom broja prikaza oglasa od 25% iz godine u godinu, brendovi su prošle godine postali vidljiviji u aplikaciji. Isporučene poslovne poruke za komunikaciju 1-2-1 brend-korisnik porasle su za 39% u odnosu na prethodnu godinu. Posebno, konverzacijske poruke za podršku oko prodaje, prikupljanje povratnih informacija kupaca i još mnogo toga, porasle su više od 5 puta u odnosu na prethodnu godinu. Transakcione poruke, kao što su obaveštenja o transakcijama i jednokratne lozinke, porasle su za 83% u odnosu na isti period prethodne godine, a promotivne poruke, kao što su specijalne ponude i ponude, porasle su za 27% u odnosu na 2022.
U 2023. Rakuten Viber je ojačao svoj ekosistem superaplikacije uvođenjem dodatnih usluga koje pokreću veliki brendovi. Među zapaženim partnerstvima bila je integracija nagrađivanog AI asistenta po imenu Kuki. KUKI čet-bot na Viberu ima preko 720.000 jedinstvenih pretplatnika koji su generisali više od 21,7 miliona poruka, a Srbija je jedna od prve četiri zemlje na svetu po broju pretplatnika. Još jedan istaknuti korak u vezi sa veštačkom inteligencijom bilo je lansiranje ChatGPT AI Bota u aplikaciji za razmenu poruka. Kada je reč o sadržaju, nova partnerstva sa Centrom za nestalu i zlostavljanu decu, javnim servisom RTS, Ministarstvom za inovacije, kao i brojne inicijative za podršku rodnoj ravnopravnosti, svakodnevno su pružala srpskim korisnicima suštinske informacije iz prve ruke. Korišćenje partnerskih kanala i sadržaj u njima doveli su do izvanrednog rasta kanala od 26% u odnosu na isti period prethodne godine.
Dok je Rakuten Viber proširio svoju korisnost i izgradio izuzetno iskustvo u aplikaciji, obećava još uzbudljivija ažuriranja u narednoj godini.
“Tokom proteklih trinaest godina, Rakuten Viber je razvio snažan ekosistem superaplikacije, koji poboljšava komunikaciju za korisnike i preduzeća, pružajući povećanu vrednost za obe strane”, kaže Kristina Konstandače, direktorka odeljenja za prihode kompanije Rakuten Viber i dodaje: “Gledajući unapred u 2024, planiramo da dodatno povećamo korisnost za korisnike i proširimo mogućnosti za brendove da se povežu sa svojom publikom, unapređujući našu globalnu strategiju superaplikacije.”
* Na osnovu internih podataka Rakuten Vibera, 2022.