Međunarodni filmski festival u Veneciji počeo je raspravom direktora festivala Alberta Berbera i predsednice žirija Lukrecije Martel o zaslugama učešća Romana Polanskog na festivalu i o potrebi rodnih kvota.

Na uvodnoj konferenciji za novinare novinari iz celog sveta pitanjima su uveli u raspravu Berberu i Martel o uključivanju novog filma kontraverznog reditelja u trku za Zlatnog lava kao i o nedostatku režiserki u konkurenciji za nagradu, prenosi N1.

Berbera je opravdavao učešće Polanskog koji je, nakon što je priznao da je imao seksualne odnose sa maloletnicom, pobegao iz Amerike i bio begunac 40 godina.

„Uveren sam da moramo da pravimo razliku između umetnika i čoveka. Istorija umetnosti je puna umetnika koji su činili zločine različite prirode, različite ozbiljnosti. Ipak, nastavili smo da razmatramo i često se divimo njihovim umetničkim delima. A isto važi i za Polanskog koji je, po mom mišljenju, jedan od poslednjih majstora koji je još uvek aktivan u evropskoj kinematografiji“, rekao je on.

Iako je žrtva Polanskog pozvala na okončanje slučaja, Martel se ne slaže da treba odvajati čoveka od umetnika.

„Neću učestvovati na svečanoj večeri koju je organizovao Polanski, jer zastupam mnoge žene koje se bore u Argentini oko ovakvih pitanja i neću biti tu da mu čestitam. Ali mislim da je tačno da je ovde na festivalu njegov film. Moramo razviti dijalog sa njim i ovo je najbolje moguće mesto za ovakvu diskusiju“, rekla je ona.

Njih dvoje su se još dublje sukobili oko pitanja kvota kao mere za obezbedjivanje rodne ravnopravnosti. Ove godine samo dva filma u konkurenciji režirale su žene, „Babyteeth“ rediteljke Šeron Marfi i „The Perfect Candidate“ koji je režirala Haifa Al Mansur.

Berbera je rekao da je pokušao da poboljša položaj žena na festivalu, ali da je manje žena poslalo film kao i da mnogi filmovi nisu bili vredni učešća, ali da su polovinu izbornog komiteta činile žene.

„Da smo našli više filmova koje su režirale žene za koje smo mislili da se mogu takmičiti u glavnoj konkurenciji, uključili bismo ih“, rekao je Barbera.

Dodao je da se potpuno protivi programskim kvotama za rešavanje nejednakosti, ali ih je predložio za druge stvari poput finansiranja i pristupa filmskoj školi.

Martel je osporila stav da festivalska programska kvota znači žrtvu izvrsnosti.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.